“Δεν είναι προς όφελος της ναυτιλίας οι επενδύσεις των funds”

“Δεν είναι προς όφελος της ναυτιλίας οι επενδύσεις των funds”

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 30 Μαΐου 2014, 12:29


Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τον τελευταίο καιρό  για τις επενδύσεις των funds στη ναυτιλία.  Μπορεί προσωρινά να έχουν βάλει φρένο στα κεφάλαια που τοποθετούν στην πλέον ανταγωνιστική βιομηχανία όμως αποτελούν πηγή οικονομικής τόνωσης για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Παράγοντες της ναυτιλίας επισημαίνουν ότι οι επενδύσεις αυτών των  κεφαλαίων στην αγορά δεν είναι προς όφελος της ναυτιλίας  καθώς οι τοποθετήσεις τους σε νεότευκτα πλοία δημιουργεί μία υπέρ-προσφορά τονάζ η οποία εξ ορισμού είναι αντίθετη με την λογική της αγοράς. Και αυτό γιατί η   αύξηση της χωρητικότητας είναι από του κύριους παράγοντες που συντηρούν την αγορά, τόσο των ναύλων αλλά και των τιμών των πλοίων, σε χαμηλά επίπεδα.
«Στον αντίποδα, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι σε απόλυτα νούμερα, οι επενδύσεις των Private Equity Funds στην ναυτιλία είναι αρκετά συγκεκριμένες και σίγουρα δεν επαρκούν για να καλύψουν τον παραδοσιακό τρόπο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης που είναι οι τράπεζες» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
« Σύμφωνα με εκτιμήσεις από την Tufton Oceanic και την Clarkson Research Services τα τελευταία 2 χρόνια τα Private Equity Funds έχουν τοποθετήσει περίπου  32 δισ.δολάρια  στην ναυτιλία, είτε αγοράζοντας δάνεια σε discount από ευρωπαϊκές τράπεζες που λόγω των επερχόμενων Stress Tests θέλουν να βελτιώσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια «ξεφορτώνοντας» ήδη υπάρχοντα NPL’s (Non Performing Loans) και δάνεια που κρίνονται ότι θα γίνουν default ή επενδύοντας σε γνωστές εταιρείες για την παραγγελία νεότευκτων πλοίων» τονίζει και προσθέτει: 
«Για να υπάρξει μία σύγκριση με το ποσό των 32 δισ. που έχουν επενδύσει τα Private Equity Funds τα τελευταία 2 χρόνια να αναφέρουμε πως το τρέχον βιβλίο παραγγελιών εκτιμάται περίπου στα  300 δισ. εκ των οποίων τα  110 δισ. αναζητούν χρηματοδότηση. Το κενό αυτό σαφέστατα δεν πρόκειται να καλυφθεί από επενδυτικά σχήματα, ανοίγοντας μία άλλη συζήτηση σχετικά με τις παραδόσεις όπου ενδεχομένως να δούμε το όχι πρωτόγνωρο φαινόμενο των μετακυλήσεων  σε ημερομηνίες παράδοσης αργότερα από τις αρχικά συμφωνηθέντες η ακόμη και ακυρώσεις παραγγελιών αν η παραδοσιακή χρηματοδότηση από τις ευρωπαϊκές τράπεζες δεν μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες.(newmoney)

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 30 Μαΐου 2014, 12:30


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα