Εμπορικοί συρμοί: «Ανάσα» για τα εμπορικά λιμάνια

Εμπορικοί συρμοί: «Ανάσα» για τα εμπορικά λιμάνια

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 1 Απριλίου 2014, 09:47


«Ορατά» στο παγκόσμιο εμπορικό ενδιαφέρον έχουν καταστήσει τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά στις δρομολογήσεις block trains με προορισμούς σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη αλλά και τη Βαλκανική.
Το θέμα της δρομολόγησης τέτοιων συρμών αποτέλεσε αντικείμενο συζητήσεων στο περιθώριο εκδήλωσης του Ελληνο- Ιταλικού Επιμελητηρίου στη Θεσσαλονίκη όπου ανταλλάχθηκαν και θέσεις και απόψεις των παραγωγικών τάξεων περί των κυβερνητικών προθέσεων ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ.
Βασικό συμπέρασμα των συζητήσεων, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ήταν ότι η δρομολόγηση εμπορευματικών συρμών που ξεκίνησαν από τον Πειραιά στις αρχές Μαρτίου αλλά και η δρομολόγηση ανάλογων συρμών από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που προγραμματίζονται στις αρχές του επόμενου μήνα έχουν προκαλέσει το διεθνές ενδιαφέρον.
Και αυτό στο περιθώριο των συζητήσεων για τις εναλλακτικές διαδρομές διασποράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη και όχι μόνο μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών που συνδέουν Ασία-Ευρώπη οι περισσότερες εκ των οποίων καταλήγουν σε λιμάνια της Β. Ευρώπης. Η δρομολόγηση εμπορικών συρμών σε τακτά χρονικά διαστήματα φαίνεται ότι θα λειτουργήσει για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων θετικά αφού διαφαίνονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στα κόστη μεταφορών αλλά και νέες δυνατότητες αξιοποίησης των logistics που μέχρι πρότινος δεν διαφαίνονταν.
Όσον αφορά στα της πορείας του ΟΛΘ εκείνο που διαφαίνεται πλέον είναι ότι οι παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδας ομονοούν ως προς την αναγκαιότητα εισόδου «στρατηγικού επενδυτή» στον ΟΛΘ δεδομένου ότι το λιμάνι θεωρείται βασικό στο πλαίσιο οικονομικής ανάκαμψης των επιχειρησιακών και άρα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο «μαλακό υπογάστριο» της Βαλκανικής.
theseanation

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 1 Απριλίου 2014, 09:48


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα