Τη δύσκολη προσπάθεια να πείσει τους έλληνες εφοπλιστές να  εγγράψουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο θέλει να φέρει σε πέρας η κυβέρνηση ώστε   να αυξήσει τα έσοδα του κράτους.
Οι κινήσεις τόσο από το υπουργείο Οικονομικών όσο και από το Ναυτιλίας-Αιγαίου είναι συνεχείς, όμως προς το παρών, και παρά τις καλές σχέσεις που φαίνεται να έχει το Μαξίμου με την εφοπλιστική κοινότητα,  υπάρχει μείωση του υπό ελληνική σημαία στόλου κατά 2,6% σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αλλά αύξηση της χωρητικότητας κατά 0,9% τον μήνα Αύγουστο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Με λίγα λόγια εγγράφονται μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία και φεύγουν τα πιο μικρά.

Αν και  ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από τα 4.573 πλοία μόλις κατά τέσσερα  λιγότερα  σε σύγκριση με  2012,  στην ελληνική σημαία βρίσκονται λιγότερα από 900.
Ο υπουργός Οικονομιών Γιάννης Στουρνάρας με απόφασή του απλούστευσε τις διαδικασίες για εγγραφή πλοίου στο ελληνικό νηολόγιο και την  αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διαχείριση, την παρακολούθηση και το συντονισμό της διαδικασίας υπογραφής των εγκριτικών πράξεων θα έχει η Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας του υπουργείου Οικονομικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η παραπάνω απόφαση επίσπευσης της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία λήφθηκε με σκοπό την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και γενικά τη διευκόλυνση του νευραλγικού για την οικονομία της χώρας μας, τομέα της ναυτιλίας», επισημαίνει το ΥΠΟΙΚ.

Ο ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει περίπου 13,4 δισεκατομμύρια ευρώ στην χώρα, ποσό που αντιστοιχεί στο 6% του Ελληνικού ΑΕΠ, βάσει στατιστικών του 2010.  Από αυτά, η ποντοπόρος ναυτιλία έχει την μεγαλύτερη συνεισφορά, προσφέροντας 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
 
Σε επίπεδο απασχόλησης ανθρωπίνου δυναμικού ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος υπολογίζεται ότι απασχολεί περισσότερα από 165.000 άτομα, ενώ οι άμεσα επωφελούμενοι ξεπερνούν τις 500.000.
 
Για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση καταβάλει προσπάθειες να ενισχύσει το ελληνικό νηολόγιο.
 
«Σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο ζητάμε την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. Και θέλω να τονίσω ότι  το ελληνικό κράτος δεν υψώνει απλά μια σημαία σε ένα καράβι, όπως τα περισσότερα» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στην ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά και προσέθεσε:
«Επιβλέπει το καράβι αυτό με εξειδικευμένους επιθεωρητές, παρέχοντάς του, επίσης, ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, η εκπαίδευση των ναυτικών μας είναι πολύ πιο σύνθετη και εμπεριστατωμένη, από όλες τα άλλα κράτη που δραστηριοποιούνται στα ναυτικά δρώμενα».
 
Nέα πλοία
 
Τον τελευταίο μήνα έξι ακόμη πλοία ύψωσαν την ελληνική σημαία. Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος Αγγελικούση έγραψε στο ελληνικό νηολόγιο ένα φορτηγό και ένα μεταφοράς LNG. Τις εγκριτικές πράξεις υπέγραψαν ήδη οι συναρμόδιοι υπουργοί.

Πρόκειται για το νεότευκτο φορτηγό πλοίο «Anangel Elegance» της Anangel Maritime, το οποίο κατασκευάζεται στα ναυπηγεία «Shanghai Waigaoqiao» της Κίνας, ολικής  χωρητικότητας 106.727 κόρων και το πλοίο μεταφοράς υγραερίου «Woodside Goode» της άλλης θυγατρικής του ομίλου, της Maran Gas.O Όμιλος Αγγελικούση  από τα 91 πλοία του έχει τα 79 είναι στην ελληνική σημαία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τη γαλανόλευκη  ύψωσαν επίσης: 
-το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «Delta Star» της Delta Tankers, του Ομίλου Marmaras συμφερόντων Διαμαντή Διαμαντίδη. Ο Όμιλος  από τα 42 πλοία που έχει τα 32  φέρουν ελληνική σημαία.  
-το υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιο  «Happy Lady» της εταιρείας Adriatic Ventures, της Eastern  Mediterranean, συμφερόντων Θανάση Μαρτίνου. Από τα 33 πλοία του στόλου τα έξι είναι υπό ελληνική σημαία.
-το φορτηγό πλοίο «Ionic» της εταιρείας Nereus Shipping», το οποίο έφερε πριν σημαία Παναμά. Η εταιρεία, συμφερόντων Μιχάλη Λαιμού  έχει όλα  τα πλοία υπό ελληνική σημαία.
-το φορτηγό πλοίο «Thessaloniki» της εταιρείας Chronos Shipping, το οποίο επίσης έφερε πριν σημαία Παναμά.Η εταιρεία είναι συμφερόντων της οικογένειας Ευ.Διονυσίου.

newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης