Ελπίδες ότι το νέο οικονομικό πακέτο, ύψους 157 δισ. δολ., που ανακοίνωσε η κινεζική κυβέρνηση θα δώσει ώθηση στη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου εκφράζουν διεθνείς αναλυτές, άλλοι ωστόσο θεωρούν ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, καθώς η υπερπροσφορά πλοίων θα καταπιεί οποιοδήποτε μέτρο στήριξης της ζήτησης.

Επισημαίνεται ότι ο βασικός δείκτης της αγοράς, BDI, σημείωσε χθες και νέα πτώση και έκλεισε στις 666 μονάδες!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περισσότερες διαλύσεις

Τα νέο πρόγραμμα, από τα πιο φιλόδοξα που έχει παρουσιάσει εφέτος η Κίνα, αξίας άνω του ενός τρισεκατομμυρίου γιουάν (157 δισ. δολαρίων), περιλαμβάνει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων, λιμένων και αεροδρομίων και εκπροσωπεί περίπου το ένα τέταρτο του μεγέθους του πακέτου τονωτικών μέτρων που είχε παρουσιάσει το Πεκίνο για την αντιμετώπιση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008/09.

Μιλώντας στη «Ν» ο κ. Γιάννης Παχούλης, πρόεδρος του Σωματείου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων και διευθύνων σύμβουλος της Megachart, εκτιμά ότι η επίδραση του κινεζικού προγράμματος επενδύσεων θα είναι θετική λαμβανομένου υπόψη και του συνεχούς ανοδικού ρυθμού που παρατηρείται στις διαλύσεις πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον κ. Παχούλη, τέτοιου είδους αναπτυξιακά πακέτα απαιτούν αύξηση της κατανάλωσης σιδηρομεταλλεύματος, το οποίο οι Κινέζοι θα εισάγουν από Αυστραλία, Ινδία, Δυτική Αφρική και Βραζιλία. Ειδικά οι εισαγωγές από τις δυο τελευταίες περιοχές που είναι μακριά από την Κίνα, αυξάνουν και τα τονομίλια, άρα τη ζήτηση για περισσότερα πλοία, σημειώνει ο κ. Παχούλης.

Ο ίδιος εκτιμά επίσης ότι η εικόνα της αγοράς μετά τον Οκτώβριο θα βελτιωθεί, καθώς στην παρούσα φάση συμφέρει η απόσυρση παλαιότερων πλοίων για διάλυση αφού οι τιμές του σκραπ είναι υψηλές. Μία αύξηση των διαλύσεων θα μειώσει και τον «εσωτερικό» ανταγωνισμό μεταξύ μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων και νεότευκτων, εξηγεί ο κ. Παχούλης, προσθέτοντας ότι η εξέλιξη αυτή είναι προς όφελος του πλοιοκτήτη.

Πηγή: marinews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης