Η συγχώνευση του $1 δισ. από τον Πέτρο Παππά

Η συγχώνευση του $1 δισ. από τον Πέτρο Παππά

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014, 10:44

 
Σε έναν από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές παγκοσμίως στον τομέα των φορτηγών πλοίων εξελίσσεται ο κ. Πέτρος Παππάς, ο οποίος πριν από δύο χρόνια αποφάσισε να συνεργαστεί με το αμερικανικό επενδυτικό fund Oaktree Capital, που έχει έδρα στο Λος Αντζελες, δίνοντας άλλη δυναμική στην επιχειρηματική του πορεία.
Τελευταία του κίνηση ήταν η δημιουργία της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας φορτηγών πλοίων μέσω της συγχώνευσης της εισηγμένης στον NASDAQ Star Bulk με την ιδιωτική του εταιρεία Oceanbulk. Η αξία του νέου σχήματος ανέρχεται στο 1 δισ. δολάρια, που προκύπτει από τις 54,104 εκατομμύρια μετοχές προς 12,07 δολάρια η καθεμία. Η Oaktree, που είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης επενδυτής στη ναυτιλία, θα ελέγχει το 61,3% της νέας εταιρείας και ο κ. Παππάς το 12,5%. Η Star Bulk αναλαμβάνει 15 πλοία που είναι στο νερό και 26 υπό ναυπήγηση της Oceanbulk. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος και ο κ. Σπύρος Καπράλος μη εκτελεστικός πρόεδρος. Η νέα εταιρεία θα ελέγχει στόλο από συνολικά 69 πλοία. Τα 32 είναι στο νερό και τα 37 στο ναυπηγικό πρόγραμμα. Η κίνηση αυτή του κ. Παππά ακύρωσε ένα δικό του σχέδιο για αυτόνομη είσοδο στην αμερικανική χρηματαγορά της Oceanbulk.
Το fund Oaktree έχει επενδύσει συνολικά σε τέσσερις εταιρείες με φορτηγά πλοία: στην Excel, στη Star Bulk, στην Eagle Bulk και στην κοινοπραξία με την Ocean Bulk. Μάλιστα λόγω της στενής συνεργασίας του με την Οaktree, ο κ. Παππάς μέσω της εταιρείας του Interchart Shipping Inc. ανέλαβε για τρεις μήνες την εμπορική διαχείριση των 36 φορτηγών πλοίων της Excel μετά την αποχώρηση του ιδρυτή της κ. Βίλλυ Παναγιωτίδη πριν από έναν μήνα. Ο κ. Παππάς εισήλθε σε joint venture με το fund Oaktree Capital το 2012 με σκοπό την παραγγελία νέων πλοίων αξίας 1,36 δισ. δολαρίων.
Το κοινοπρακτικό σχήμα τρέχει ναυπηγικό πρόγραμμα για φορτηγά πλοία, που περιλαμβάνει 10 capesize, 10 ultramaxes και ένα kamsarmax, συνολικής αξίας 800 εκατ. δολαρίων. Οι παραγγελίες έχουν δοθεί στα ναυπηγεία της Κίνας και της Ιαπωνίας. Ταυτόχρονα, τα δύο μέρη έχουν επενδύσει και στα μεγάλα containerships αφού έχουν καταθέσει παραγγελίες για έξι πλοία, χωρητικότητας 9.000 teu το καθένα, στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries της Ν. Κορέας, με συνολικό κόστος 500 εκατ. δολάρια. Ο επενδυτικός σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί κατά 80% για το κοινοπρακτικό σχήμα, το οποίο κοιτάζει για επιπλέον επενδύσεις στο χύδην ξηρό φορτίο.
Το ξεκίνημα
O Πέτρος Παππάς ίδρυσε το 1989 την Oceanbulk Maritime S.A. με μετόχους τον πατέρα του και την αδελφή του Σοφία Γεράρδη. Εκτοτε ο όμιλος Oceanbulk έχει δημιουργήσει θυγατρικές που καλύπτουν όλο τα φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Το 2006 ιδρύθηκε η εταιρεία Star Bulk της οποίας ο κ. Παππάς είναι πρόεδρος. Η εταιρεία μπήκε στον NASDAQ και έχει έναν στόλο 17 πλοίων, εκ των οποίων 5 capesize, 8 supramax, 2 post panamax και 2 ultramax, συνολικής χωρητικότητας 1,610,935 τόνων, με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη. Τον Οκτώβριο του 2013 άντλησε 70,840 εκατ. δολάρια εκδίδοντας 8,050 εκατομμύρια μετοχές.
Πριν από 1,5 χρόνο η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk Carriers ανερχόταν περίπου στα 30 εκατ. δολάρια. Τώρα, μετά τις αυξήσεις κεφαλαίου, η αξία της εταιρείας έχει υπερδεκαπλασιαστεί καθώς έχει φτάσει στα 400 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, το αξιοσημείωτο δεν είναι ότι αυξήθηκε η κεφαλαιοποίησή της, αλλά ότι διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια προκειμένου να επεκταθεί.
newmoney 
 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014, 10:46


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα