Η χρηματοδότηση του στόλου στο επίκεντρο

Η χρηματοδότηση του στόλου στο επίκεντρο

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2014, 08:46
Θέματα που αφορούν στην χρηματοδότηση του ελληνόκτητου στόλου και το επενδυτικό πρόγραμμα των ελλήνων πλοιοκτητών συζητήθηκαν την Τρίτη στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια.
Στη συζήτηση έλαβαν μέρος μερικοί από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες:
Γιώργος Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Dryships Inc, Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος, Navios Maritime Holding, Emanuele A. Lauro, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Scorpio Bulkers, Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης , Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Capital Product Partners, Αθανάσιος Ι. Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος, Eastern Mediterranean Maritime Limited, Νικόλαος Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Tsakos Energy Navigation.
Μπροστά σε ένα κατάμεστο συνεδριακό χώρο οι ομιλητές συζήτησαν θέματα γύρω από τις χρηματοδοτικές πηγές των επενδυτικών τους προγραμμάτων ενώ υπήρξε και ένας διάλογος για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ο δρόμος προς το Χρηματιστήριο.
Ως εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια, ο κ. Αθ. Μαρτίνος είπε ότι ο ανταγωνισμός ωφελείται από την πρόσβαση σε ρευστότητα που προσφέρουν οι αγορές, καθώς επίσης και από το επενδυτικό ενδιαφέρον των διάφορων funds. Σημείωσε, δε, ότι οι όποιες επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι καλοδεχούμενες αφού συμβάλλουν στην βελτίωση της οικονομίας γενικότερα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μέσω μιας σειράς άλλων οφελών που προορίζονται ειδικότερα στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.
«Είναι επίσης ακριβές ότι η είσοδος στο Χρηματιστήριο των μεγάλων εταιριών διευκολύνει τη μετάβαση της διοίκησής τους από τη μία γενιά στην άλλη. Διαφαίνεται μία εμφανής τάση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά την μετοχοποίηση των μεγάλων εταιριών του κλάδου και στο μέλλον οι εισηγμένες εταιρίες του χώρου θα υπερτερούν σε αριθμό των μη εισηγμένων, αλλά κάτι τέτοιο θα αποβεί προς όφελος της παγκόσμιας ναυτιλίας αφού έτσι η πρόσβαση την ελληνική ναυτιλιακή εμπειρία και τεχνογνωσία θα είναι πιο εύκολη και πιο ευρεία».
Σχετικά με τον κίνδυνο υπερπροσφοράς σε θέματα χωρητικότητας τονάζ, ο κ. Μαρτίνος είπε ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση των επενδυτικών fund στο να στραφούν στην αγορά  μεταχειρισμένων πλοίων.
Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης είπε ότι τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πρέπει να τηρούν αυστηρούς όρους και να ελέγχονται με επαγγελματικό τρόπο ούτως ώστε οι επενδύσεις τους να πραγματοποιούνται με γνώμονα κριτήρια που προσφέρουν υπεραξίες στην αγορά και να μην ωθούνται από υπερεκτιμήσεις που πιθανόν να κάνουν σχετικά με τα ύψη της κερδοφορίας στην οποία αποβλέπουν.
Ο κ. Ν. Τσάκος, η εταιρία του οποίου ήταν εκ των πρώτων εισηγμένων, είπε τα εξής: «Η ρευστότητα που απορρέει μέσω της μετοχοποίησης της εταιρίας προσβλέπει στην ανάπτυξή της. Διαθέτουμε έναν υψηλό αριθμό μετόχων και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα, παρά τα αρχικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Το χρηματιστήριο μας δίνει την δυνατότητα να κερδίσουμε το παιγνίδι, ενώ οι εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη».
Η κα Φράγκου συμφωνεί: «Είναι σημαντική η πρόσβαση στις αγορές, διότι βοηθάει την αλλαγή σκυτάλης στα διοικητικά θέματα με την ανάληψη καθηκόντων από τα στελέχη της νέας γενιάς αλλά και επειδή η ρευστότητα δίνει τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη επενδυτικών στόχων. Ιδιαίτερα εάν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις οικονομίες κλίμακας, τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά».
Προλογίζοντας τη συζήτηση, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε: «Επιθυμούμε μια στενότερη σύνδεση  μεταξύ της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας μας και θα εισαγάγουμε μέτρα τα οποία θα ενθαρρύνουν την είσοδο στην ελληνική αγορά περισσότερων εταιριών του ναυτιλιακού χώρου, δίχως να κινδυνεύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιριών.
Και συνέχισε: «Θέλουμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες σε εταιρίες και ανθρώπους να πάνε στη θάλασσα είτε ως επιχειρηματίες, είτε ως απλοί ναυτικοί και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα κονδύλια των δομικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου».

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2014, 08:52


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα