Ο δείκτης συνεχίζει και προσπαθεί να διατήρηση τις τάσεις ανόδου και κυμαίνεται γύρω στις 1.140 μονάδες. Κύριο χαρακτηριστικό αυτής της ανόδου είναι τα Capes και σύμφωνα με διάφορες πηγές η τάση αυτή θα συνεχιστεί αφού η διαθεσιμότητα αυτού του τύπου πλοίων έχει ήδη αρχίσει να περιορίζεται ενώ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ο όγκος των φορτίων προς εξαγωγή από την Βραζιλία και ιδιαίτερα σε σιδηρομετάλλευμα. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει τα έσοδα των Capes τουλάχιστον για τους επόμενους 4 μήνες. Η Αυστραλία και η Βραζιλία είναι οι 2 μεγαλύτερες εξαγωγικές χώρες σε σιδηρομετάλλευμα και η Κίνα η μεγαλύτερη εισαγωγική χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το θετικό σημείο στην αύξηση των εξαγωγών από την Βραζιλία, συγκριτικά με την Αυστραλία, είναι ότι η απόσταση Βραζιλίας – Κίνας είναι 3 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Αυστραλίας» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreαs SA:

«Σύμφωνα με τον Xing Luzhen, Chairman του Quinhuangdao, του μεγαλύτερου λιμανιού της Κίνας σε εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος μέχρι το 2017 αναμένεται αύξηση των εισαγόμενων φορτίων κατά 30 εκατομμύρια τόνους. Το συγκεκριμένο λιμάνι, το οποίο χρησιμοποιείται και από τους αναλυτές σαν οικονομικό βαρόμετρο, συγκεντρώνει το 40% των εισαγωγών σε άνθρακα και οι προβλέψεις του είναι ιδιαίτερα θετικές για την αύξηση των εισαγωγών του εμπορεύματος καθώς με βεβαιότητα εκτιμά πως οι ανάγκες της Κίνας για παραγωγή ενέργειας θα αυξάνονται τουλάχιστον για τα επόμενα 20 χρόνια λόγω της ραγδαίας αύξησης και ανάπτυξης των αστικών κέντρων».

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τον κρατικό οργανισμό της Κίνας, National Energy Administration, το 66% της παραγόμενης ενέργειας είναι από άνθρακα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι τελευταίες προβλέψεις του IMF για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου αναπροσαρμόσθηκαν πτωτικά, γεγονός που δεν μας προκαλεί εντύπωση, καθώς συνήθως και ανάλογα τις εξελίξεις κατά τη διάρκεια του χρόνου, τέτοιου είδους διορθώσεις είναι αναμενόμενες.

Πιο συγκεκριμένα, το IMF μείωσε στο 4% από 4.3% την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου για το2014, ποσοστό που είναι σαφώς καλύτερο από το 3,1% του 2013. Το θετικό σημείο για την ναυτιλία όμως είναι ότι παρά την διορθωμένη πρόβλεψη, το τελευταίο 4μηνο του 2014 αναμένεται να κυμανθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, ύστερα από ένα όχι και τόσο καλό 1ο εξάμηνο».

newmoney

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης