Κάτω από τις 1.000 μονάδες βρέθηκε και πάλι στο τέλος αυτής της εβδομάδας ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index (BDI).

Χθες έκλεισε στις 933 μονάδες, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πτωτικά κινούνται το τελευταίο διάστημα και όλοι οι επιμέρους δείκτες της ναυλαγοράς αποτυπώνοντας την αδυναμία του συνόλου της αγοράς ξηρού φορτίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο BDI θεωρείται ένας από τους βασικούς δείκτες που αντικατοπτρίζει την παγκόσμια οικονομία στην παρούσα φάση και αποτυπώνει όντως την πορεία της. Επιπροσθέτως, οι εκτιμήσεις για την πορεία του BDI κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι όπως άλλοτε μας το αποδεικνύει και η τωρινή του πορεία όπου πριν 20 ημέρες περίπου κατάφερε να ξεπεράσει το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων και όπως δείχνει η αρνητική του πορεία της τελευταίας εβδομάδας βρέθηκε και πάλι κάτω από τις 1.00 μονάδες.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, έτσι όπως τις αποτυπώνει στην εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος “G. Moundreas” τα ημερήσια έσοδα των Capes, για το 2013 θα κυμανθούν κατά μέσο όρο στα 14.000 δολ. την ημέρα και στα 16.000 δολάρια την ημέρα για το 2014. Οι εκτιμήσεις αυτές έχουν αναθεωρηθεί πτωτικά, καθώς οι προηγούμενες προέβλεπαν ημερήσιο ναύλο 16.000 δολ. για το 2013 και 20.000 δολ. για το 2014.

Σε πτώση και τα Panamax

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίστοιχα, πτωτικά αναθεωρημένες είναι και οι προβλέψεις για την πορεία των Panamax. Συγκεκριμένα για το 2013 τα ημερήσια έσοδα των Panamax προβλέπεται να είναι 11.000 δολ. και για το 2014 στα 12.000 δολάρια, ενώ οι προηγούμενες προβλέψεις έκαναν λόγο για 14.500 την ημέρα για το 2013 και 18.125 δολάρια για το 2014.

Η ζήτηση χάλυβα από τον μεγαλύτερο καταναλωτή παγκοσμίως, την Κίνα, δεν δείχνει να παρουσιάζει ιδιαίτερη αύξηση στο άμεσο μέλλον και οι εγχώριες χαλυβουργικές μονάδες μείωσαν τις τιμές τους για τον Αύγουστο μειώνοντας έτσι ακόμη τις εισαγωγές, αλλά και πιέζοντας τις τιμές προς τα κάτω, σύμφωνα με τους αναλυτές. Στην αγορά του άνθρακα (Thermal Coal), υπήρξε μία μικρή αύξηση στην ζήτηση από την Κίνα αλλά στο σύνολό της η ζήτηση παραμένει χαμηλή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη εβδομάδα μόνο πέντε πλοία ναυλώθηκαν για να μεταφέρουν Thermal Coal στην Κίνα, ενώ σε πιο υγιείς περιόδους τα ναυλωμένα πλοία έφταναν τα 20 την εβδομάδα. Η δυσαναλογία μεταξύ της ανάπτυξης των εμπορευμάτων χύδην φορτίου και της προσφοράς πλοίων μεταφοράς των, καλά κρατεί, αφού είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης οικονομικής επιβράδυνσης και της υπέρ προσφοράς τονάζ από προηγούμενα χρόνια, τονίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος. Η παγκόσμια ανάπτυξη των εμπορευμάτων χύδην φορτίου για το 2012 υπολογίζεται στο 4%, το χαμηλότερο ποσοστό από το 2009, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες προς παράδοση υπολογίζονται στο 23% του υπάρχοντος στόλου.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης