Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Το παν και το έκαναν χωρίς καν να λάβουν υπόψη τους ότι πλέον στην ναυτική “πιάτσα” ψάχνουν  καθημερινά για ένα πολυπόθητο “μπάρκο” χιλιάδες έλληνες ναυτικοί-αναμεσα τους και αξιωματικοί-και οι ιθύνοντες και καθ ύλην αρμόδιοι της γαλαζοπράσινης κυβέρνησης άναψαν το “πράσινο” φως για την ίδρυση και την λειτουργία των ιδιωτικών ναυτικών σχολών, ενώ την ίδια στιγμή οι κρατικές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού έχουν αφεθεί στην….τύχη τους, έλλειψη χρημάτων αλλά και ενδιαφέροντος από τους μέχρι και σήμερα υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας.
Βλέπετε το αίτημα για την ίδρυση των ιδιωτικών ναυτικών σχολών προερχόταν κυρίως από κάποιους μεγαλοεφοπλιστές οι οποίοι μην αντέχοντας να πληρώνουν “χρυσάφι” όπως συνήθιζαν να λένε τους έλληνες ναυτικούς οι οποίοι σημειωτέον την εποχή του 1980 αριθμούσαν πάνω από 50.000,και σήμερα μετά βίας φτάνουν τις 10.000-14.000 άνθρωποι, ήταν παλιό και έφτανε πάντα μέχρι και τα εκάστοτε Πρωθυπουργικά γραφεία.
Αλλά πάντα το ανέβαλαν αφού βλέπετε υπήρχαν εν λειτουργία οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ,όπου οι φοιτούντες δεν “πλήρωναν μια”, αλλά και οι έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών ενώσεων και ειδικότερα της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων-ΠΕΠΕΝ- και της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού-ΠΕΜΕΝ-,τα μέλη των οποίων προέρχονταν εκ των κρατικών σχολών της Ύδρας, του Ασπρόπυργου, των Οινουσών της Μηχανιώνας αλλά και των υπολοίπων που βρίσκονταν σε ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα.
Όμως τα χρόνια πέρασαν και το σύστημα των υπεύθυνων για την ελληνική ναυτιλία και κατ επέκταση και των Κρατικών Ναυτικών Σχολών-ΑΕΝ-που δεν ήταν άλλο από την απαξίωση τους με πολλούς και διαφόρους τρόπους, απέδωσε αφού πριν λίγες ημέρες ο σημερινός υπουργός Ε.Ν Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και οι “παρατρεχάμενοι” του, εκεί στην Δραπετσώνα, και μετά από μια φιλική και εγκάρδια όπως ανακοινώθηκε συνάντηση με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών-ΕΕΕ-ανακοινωσε πανηγυρικά ότι ολοκληρώνονται πλέον οι διαδικασίες για την ίδρυση και την λειτουργία των Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών.
Παράλληλα όμως και προκειμένου να μην κατηγορηθεί ότι είναι αυτός που έβαλε την “ταφόπλακα” στην δωρεάν κρατική ναυτική εκπαίδευση, ανακοινώσε και την στενή συνεργασία που έχει αναπτυχτεί με τα μέλη της ΕΕΕ για την ανακαίνιση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, και την πλήρη τεχνική αναβάθμιση τους, ενώ αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων, οι οποίοι προφανώς μέχρι και σήμερα έμεναν στα “αζήτητα” ταμεία των Βρυξελών.
Και βέβαια δεν περίμενε κανείς να μην ιδρυθούν σήμερα οι ιδιωτικές ναυτικές σχολές  όπου τα δίδακτρα θα είναι “φωτιά και λάβρα”, αν λάβει κανείς υπόψη τους τα 1500αρια ευρώ που καταβάλλουν όσοι έλληνες ναυτικοί καταφεύγουν για την χορήγηση ναυτικών πιστοποιητικών-σωστικα,τηλεπικοινωνιες κ.α-οχι στον Ασπρόπυργο αλλά στα ιδιωτικά “μαγαζάκια” που εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια λειτουργούν σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Και βεβαιότατα ουδείς εκ των ομοτράπεζων της ΕΕΕ δεν σκέφτηκε ποιος Έλληνας γονιός που σήμερα δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσει τον “επιούσιο” για την οικογένεια του  θα πλήρωνε για να πάει να γίνει καπετάνιος η μηχανικός ο γιος του αλλά και η θυγατέρα του.
Και βεβαιότατα ουδείς σκέφτηκε και δεν έλαβε υπόψη του ότι δεν είναι δυνατόν να ιδρυθούν ιδιωτικές ναυτικές σχολές όταν η ΑΝΕΡΓΙΑ που πλήττει τους έλληνες ναυτικούς-αναμεσα τους υπάρχουν και αξιωματικοί-εχει χτυπήσει “κόκκινο”, αφού σύμφωνα με όλα τα υπάρχοντα στοιχεία τόσο του ΓΕΝΕ όσο και της ΠΝΟ η Ανεργία που πλέον έχει χτυπήσει και τους αξιωματικούς-πλοίαρχοι, μηχανικοί-αυξηθηκε κατά την τελευταία τετραετία 2010-2013 κατά 101,7%,ενω τα συνολικά ποσοστά αύξησης κατά την τριετία 2010-2012 για τους αξιωματικούς καταστρώματος έφτασαν το 109%,για τους αξιωματικούς μηχανής στο 72% και για τις υπόλοιπες ειδικότητες στο 62%.
Και βέβαια δεν έλαβαν υπόψη τους ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ τον Μάιο του 2014 οι άνεργοι εγγεγραμμένοι έλληνες ναυτικοί ήταν 4.059,με τους θαλαμηπόλους να βρίσκονται στην πρώτη θέση με 840 “ξέμπαρκους”, τους πλοιάρχους όλων των τάξεων-Α,Β,Γ- ,με 820 ανέργους, τους ναύτες με 658 ανέργους, τους μηχανικούς με 133,τους οικονομικούς αξιωματικούς με 127,και τους ναυκλήρους και αντλιωρούς ,με 334 ανέργους.
Και βέβαια ο καθ ύλη αρμόδιος υπουργός κύριος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης που είχε δηλώσει στην βουλή ότι “η διαχείριση του ελληνόκτητου πλοίου είναι 20% φθηνότερη από οποιοδήποτε άλλο πλοίο στον κόσμο. Όταν όμως ναυτολογείται ελληνικό πλήρωμα αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ΧΑΝΕΤΑΙ”, δεν έλαβε καν υπόψη του τις έντονες διαμαρτυρίες όλων των υπαρχόντων ναυτικών ενώσεων αλλά ούτε και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας-ΠΝΟ-οι εκπρόσωποι των οποίων είναι κάθετα αντίθετοι με την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολών αφού όπως υποστηρίζουν το μόνο που θα προσφέρουν είναι οι φτηνοί αξιωματικοί καθώς τότε θα υπάρχει πληθώρα και ο εφοπλιστής θα έχει στην διάθεση του φτηνά χέρια.
Και επιτέλους μεγαλοσχήμονες του ΥΕΝ αλλά και του εφοπλισμού αφήστε το “ΠΑΡΑΜΥΘΙ” των υψηλών μισθών για τους έλληνες ναυτικούς αφού σύμφωνα με τα νέα αντεργατικά μέτρα και σύμφωνα με την συλλογική σύμβαση εργασίας του 2011 ο μηνιαίος μισθός του πλοιάρχου Α τάξης  φορτηγά πλοία είναι 5.371 ευρώ, του πλοιάρχου Β τάξης 2.486 ευρώ, του πλοιάρχου Γ τάξης 2.179 ευρώ, του Α μηχανικού 5.180,του Β μηχανικού 2486 και του Γ Μηχανικού 2.179 ευρώ, ενώ λίγο πιο αυξημένοι είναι οι μισθοί στα δεξαμενόπλοια-γκαζάδικα-καθώς και στα υγραεριοφόρα.
Επίσης να επισημανθεί ότι σήμερα και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ ζήτηση στην αγορά εργασίας για τους έλληνες ναυτικούς είναι μηδαμινή ως και ανύπαρκτη, ενώ κάτι κινείται μόνο στα ειδικά πλοία LNG -ΥΓΡΑΕΡΙΟΦΟΡΑ-ΧΗΜΙΚΑ- όπου όμως απαιτούνται και τα ανάλογα πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας.
Και βέβαια η ανεργία των ελλήνων ναυτικών θα χτυπήσει “κόκκινο” και τον Νοέμβριο του 2014 αφού οι ακτοπλοϊκές εταιρίες-οσες υπάρχουν ακόμα-επικαλουμενοι το άρθρο 29 του νόμου 4150 του 2013 περί Οργανικών Συνθέσεων θα προχωρήσουν στην μείωση κατά 50% του ξενοδοχειακού προσωπικού των πλοίων τους.
Κατά τα άλλα και όπως έχει πει κατ επανάληψη μεγαλοπαράγοντας του ελληνικού εφοπλισμού η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση πρέπει να υπάρξει εφόσον υπάρχει έντονο διεθνές ενδιαφέρον από μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία όμως τώρα και με το υπάρχων ναυτικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα.
Και για να έχουμε καλό ερώτημα κύριοι της φαεινής ιδέας της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης πόσο θα διαρκεί η φοίτηση σε αυτές τις όποιες σχολές ιδρυθούν, δηλ πόσο θα πληρώνει ο έρμος φτωχός γονιός, και ποια θα είναι η βαθμολογική εξέλιξη των αποφοίτων τους επί των εμπορικών πλοίων.
Πάντως προτού προχωρήσετε στις τελικές υπογραφές καλό θα είναι να επανεξετάσετε μαζί με όλους τους εμπλεκομένους φορείς όλα τα υπάρχοντα στοιχεία για την μέχρι σήμερα πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας η οποία κατά κοινή ΟΜΟΛΟΓΙΑ έφτασε εδω που είναι και με την συμμέτοχη των ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ, τους οποίους εσείς σήμερα ΚΥΡΙΟΙ του γκουβέρνου θέλετε αμετι μου χαμετι να εξαφανίσετε ΠΑΝΤΕΛΩΣ από τα 4500 περίπου ελληνικά και ελληνόκτητα εμπορικά πλοία.
ΚΑΛΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης