Ανοδικά κινούνται οι δείκτες της ελληνικής ναυτιλίας παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις των αναλυτών. Μάλιστα, το πρώτο τρίμηνο του 2012, έως τις 30 Μαρτίου 2012 έκλεισε με τον δείκτη BDI αργά αλλά σταθερά να σκαρφαλώνει στις 934 μονάδες. Μπορεί κάποιοι να ισχυρίζονται ότι αυτό δεν σημαίνει τίποτα, η ουσία όμως είναι ότι ο BDI έχει παρουσιάσει άνοδο περίπου 44% από το χαμηλό των 647 μονάδων στις 3 Φεβρουαρίου.

Ο συσχετισμός του BDI με τα ημερήσια έσοδα των πλοίων αποκαλύπτει ότι τα χαμηλότερα ημερήσια έσοδα τα παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα πλοία, κοινώς τα Capes. Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για τα Capes υπολογίζεται περίπου στα 5.200 δολάρια την ημέρα όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2011 ήτανε διπλάσια στα 10.500 δολάρια έσοδα τα οποία σήμερα αναγνωρίζουν τα Panamax. Αντίστοιχα τα Supramax, έχουν μέσο όρο εσόδων περίπου 10.000 δολάρια την ημέρα και τα Handysize στα 9.000 δολάρια την ημέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο G.Moundreas SA το θετικό νέο για τα Capes είναι ότι οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας έδειξαν σημάδια βελτίωσης τον Φεβρουάριο με 10% αύξηση από τον προηγούμενο μήνα, φτάνοντας στο σύνολο των 65 εκ. τόνων, ενώ ταυτόχρονα τα αποθέματα για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα είναι κάτω από τους 100 εκ. τόνους.

Πρωτεύοντα ρόλο έχουν και οι διεθνείς τιμές του IronOre, όπου οι προβλέψεις δείχνουν πως για τα επόμενα χρόνια η τιμή θα κυμανθεί περίπου στα 120 δολάρια τον τόνο, τιμή η οποία αποτελεί κίνητρο για εισαγωγές από την Κίνα καθώς η εγχώρια παραγωγή και διάθεση του χαμηλότερης ποιότητας μεταλλεύματος είναι ακριβότερη.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, σημαντική εξέλιξη είναι και η απόφαση της Ινδίας να απαλείψει όλους τους φόρους που επιβάρυναν την εισαγωγή άνθρακα μέχρι τον Μάρτιο του 2014, ώστε να μπορεί να καλύψει της ανάγκες της, γεγονός που θα ευνοήσει τον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ό, τι αφορά τις ναυπηγήσεις, παρά το γεγονός ότι οι τιμές για τους τελευταίους εννέα μήνες έχουν μπει σε καθοδική τροχιά ο αριθμός των νέων παραγγελιών παραμένει μικρός, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη χρηματοδότησης αλλά και στην ευρύτερη αρνητική ψυχολογία που επικρατεί από τις οικονομικές εξελίξεις παγκοσμίως.

«Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα τέλη Μαρτίου το βιβλίο παραγγελιών ήτανε στους 349,4 εκ. τόνους δηλαδή 7% μειωμένο από τους 375,8 εκ. τόνους στις αρχές του 2012. Αν δε, συγκρίνουμε το βιβλίο παραγγελιών στα τέλη Μαρτίου με αυτό στις αρχές του 2011 τότε η μείωση είναι της τάξης του 30%» επισημαίνεται στην ανάλυση τoυ G.Moundreas SA:

«Από τους 349 εκ. τόνους στα τέλη Μαρτίου το 45%, δηλαδή 158,8 εκ. τόνοι είναι
προγραμματισμένο να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012, γεγονός το οποίο δημιουργεί ιδιαίτερες ανησυχίες στα ναυπηγεία καθώς αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να εξασφαλίσουν νέες παραγγελίες ενώ οι τιμές που προσφέρουν έχουν φτάσει σε οριακά χαμηλά επίπεδα» και καταλήγει:

«Κοινή αποδοχή των ναυπηγείων είναι ότι για να επιβιώσουν, εκτός από τις χαμηλές τιμές θα πρέπει να επικεντρωθούν σε πλοία που έχουν λιγότερη κατανάλωση λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων η να επικεντρωθούν στην κατασκευή εξειδικευμένων πλοίων που απαιτείται υψηλή τεχνολογία και που κοστίζουν περισσότερο αλλά απευθύνονται σε πιο περιορισμένο αγοραστικό κοινό».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης