ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κυρίαρχη δύναμη στα ξένα χρηματιστήρια εξελίσσεται η οικογένεια Φράγκου. Η κυρία Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου Navios, με τρεις εταιρείες εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά, συνδράμει τον αδελφό της Γιάννη να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Όσλο ως τα τέλη του έτους. Πάνω στον τελευταίο είχαν στραφεί τα φώτα της δημοσιότητας λόγω του το πολύκροτου διαζυγίου του με την κυρία Κλέλια Χατζηιωάννου, κόρη του «βασιλιά των τάνκερ» Λουκά Χατζηιωάννου. Τα παιδιά του καπετάν Νικόλα Φράγκου αναπτύσσονται συνεχώς σε μια δύσκολη περίοδο για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο ίδιος αποχώρησε την περασμένη άνοιξη από την ενεργό δράση. Η εταιρεία που είχε συστήσει το 1965 μαζί με τον Νίκο Μουνδρέα, η Good Faith, πούλησε και το τελευταίο της πλοίο, το «Theareston», ναυπηγημένο το 1990 σε γυάρδα της Ιαπωνίας και χωρητικότητας 69.600 τόνων, αντί 4,1 εκατ. δολαρίων σε Κινέζους.

Ο καπετάν Νικόλας από την ημέρα εκείνη έδωσε το χρίσμα στον γιο του Γιάννη. Στηρίζει την εταιρεία του τελευταίου Irika Shipping, η οποία διαθέτει στόλο έξι φορτηγών πλοίων, που ναυπηγήθηκαν στις αρχές του νέου αιώνα, συνολικής αξίας 113,3 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία, που ουδέποτε έχει ανοιχτεί στο Χρηματιστήριο, τώρα κάνει το μεγάλο βήμα όχι απευθείας, αλλά μέσω της νεοσυσταθείσας Μaritime Ιnvestment Holdings, η οποία θα δραστηριοποιείται στο ξηρό χύδην φορτίο.

Ο κ. Γιάννης Φράγκος θα είναι διευθύνων σύμβουλος και η αδελφή του Αγγελική μέτοχος σε μη εκτελεστική θέση. Σύμφωνα με τον Έλληνα πλοιοκτήτη, αυτή η χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για νέες επενδύσεις στον κλάδο, αφού η αγορά δείχνει να γυρνάει προς τα πάνω. Η εταιρεία θα εκδώσει 25 εκατομμύρια μετοχές με τιμή 4 δολάρια εκάστη. Εφόσον η προσπάθεια στεφθεί με επιτυχία, θα έχει δικαίωμα ενός έτους για να προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή (IPO) σε μία από τις χρηματιστηριακές αγορές του Όσλο. Όπως αποκάλυψε η κυρία Φράγκου, η νέα εταιρεία θα στραφεί σε μεταχειρισμένα πλοία ηλικίας 4-10 ετών και όχι σε νεότευκτα, κινούμενη στα χνάρια του πατριάρχη της οικογένειας καπετάν Νικόλα, ο οποίος επεδίωκε πάντοτε να αγοράζει μεταχειρισμένα πλοία. Στόχος του κ. Φράγκου είναι να βρει επενδυτές τόσο από τη Σκανδιναβία όσο και από την Αμερική, να συγκεντρώσει 100 εκατ. δολάρια και να δημιουργήσει έναν στόλο από 14 φορτηγά πλοία.
«Δεν υπάρχει βιασύνη», δήλωσε πρόσφατα η έμπειρη στις χρηματαγορές πλοιοκτήτρια κυρία Φράγκου, η οποία έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η εταιρεία του αδελφού της δεν θα είναι ανταγωνιστική με τον δικό της όμιλο. «Σε μια αγορά με 5.000 φορτηγά πλοία δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων. Μια διαυγής εταιρεία που διοικείται σωστά μόνο να προσφέρει έχει στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε. Ο κ. Φράγκος, από την πλευρά του. αποκαλύπτει ότι, υπάρχει και δεύτερη φάση στο σχέδιό του οπότε και θα διαθέσει στην εταιρεία ακόμα δύο bulkers, ένα panamax και ένα capesize αξίας 40,5 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα ξεκαθαρίζει ότι η Μaritime Ιnvestment Holdings θα είναι το αποκλειστικό του όχημα για επενδύσεις στο ξηρό χύδην φορτίο. Στόχος θα είναι να μοιράσει τον στόλο στα δύο, ώστε τα μισά πλοία να τα έχει στη spot αγορά, δηλαδή θα κλείνει ναύλα χωρίς να έχει μακροχρόνιες ναυλώσεις, και τα υπόλοιπα με ναυλοσύμφωνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο καπετάν Νικόλας και η σιδηρά κυρία της ναυτιλίας

 

«Έφυγα πριν από 60 χρόνια ξυπόλητος από τα Καρδάμυλα και επέστρεψα για να προσφέρω όσο περισσότερα μπορώ. Ο Θεός μαζί μας». Με αυτά τα λόγια αυτά ο καπετάν Νικόλας Φράγκος, ο πατριάρχης της οικογένειας, είχε απευθυνθεί πριν από περίπου τέσσερα χρόνια στον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί στο σχολείο των Καρδαμύλων για να παρακολουθήσει τα εγκαίνια ενός σύγχρονου διδακτηρίου στη μνήμη της συζύγου του εκπαιδευτικού Στέλλας Φράγκου».
«Σας αγαπάω, αγαπάω τον τόπο μου, τα Καρδάμυλα. Η προσφορά μου είναι μια μικρή και μόνο ανταπόδοση για όσα πρόσφερε ο τόπος μου σε μένα», ήταν οι λίγες κουβέντες που κατάφερε να προσθέσει φανερά συγκινημένος.
Ο πατέρας του καπετάν Νικόλα, ο Γιάννης Φράγκος, και οι θείοι του διέθεταν ιστιοφόρα στη διάρκεια του Μεσοπολέμου. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ανέλκυσε με τον θείο του Λουκά το πλοίο «Οστρακον», που είχε τορπιλιστεί και το οποίο διαχειρίστηκαν για κάποια χρόνια. Το 1960 απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το «Κάπταιν Φράγκος», ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα συνεταιρίστηκε με τον Νίκο Μουνδρέα και αγόρασαν το πλοίο «Good Hope».Το 1965 δημιούργησαν την εταιρεία Good Faith με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Συνολικά, στο πέρασμα του χρόνου η εταιρεία τους διαχειρίστηκε περισσότερα από 150 πλοία, ενώ στα τέλη του 1990 είχε εξελιχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία του ελληνόκτητου στόλου. Κάποια εποχή, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η εταιρεία επιχείρησε να αντλήσει από την αγορά ομολόγων 150 εκατ. δολάρια. Ωστόσο το εν λόγω project δεν προχώρησε, αφού οι όροι κρίθηκαν ασύμφοροι. Ο καπετάν Νικόλας, ως πλοίαρχος, ασχολήθηκε με τη διαχείριση των πλοίων και ο Νίκος Μουνδρέας, ως νομικός και ναυλομεσίτης, με την εμπορική διαχείριση του στόλου.
Ο καπετάνιος έχει πολύ στενές σχέσεις με την Εκκλησία. Εχει τιμηθεί από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Σεραφείμ με τον Χρυσό Σταυρό, την ύψιστη διάκριση, σε τελετή στην Ακαδημία Αθηνών, ενώ έχει χρηματοδοτήσει παλαιότερα τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος. Eπίσης, έδωσε χρήματα την κατασκευή δύο δημοτικών σχολείων στην Κίνα έπειτα από μια μεγάλη φυσική καταστροφή και έχει πολύπλευρη και πολυσήμαντη προσφορά στα Καρδάμυλα.

 

Η Αγγελική

Η κυρία Αγγελική Φράγκου είναι η Ελληνίδα εφοπλίστρια που διοικεί με σιδερένια πυγμή αλλά και δικαιοσύνη μια ναυτιλιακή αυτοκρατορία, με τις εταιρείες της να είναι εισηγμένες στη Wall Street.
Αν και Χιώτισσα, ακολουθεί σπαρτιατικό τρόπο ζωής, αν αναλογιστεί κανείς τα τεράστια πλούτη της. Δεν αποζητά τη δημοσιότητα γιατί τη θεωρεί περιττή επίδειξη ματαιοδοξίας. Μόνο όταν χρειάζεται να μιλήσει για τις ναυτιλιακές της εταιρείες δίνει συνέντευξη, ως πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος. Pleasure is pleasure and business is business.
Εχει τρεις εταιρείες εισηγμένες στις ΗΠΑ: τη Navios Maritime Holdings, τη Maritime Acquisition και τη Navios Maritime Partners.

newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης