Το κινέζικο Νέο Έτος κλυδωνίζει τη ναυλαγορά

Το κινέζικο Νέο Έτος κλυδωνίζει τη ναυλαγορά




Στις 1.398 μονάδες έκλεισε χθες Πέμπτη , ο δείκτης της ναυλαγοράς συνεχίζοντας την διόρθωση που κάνει από τις αρχές του χρόνου. Φως στην άκρη του τούνελ δεν φαίνεται αφού στο τέλος του μήνα θα ξεκινήσουν οι εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους στην Κίνα που σημαίνει ότι οι πτωτικές πιέσεις θα συνεχιστούν.
 
«Για άλλη μία φορά η κύρια αιτία για την απότομη διόρθωση του BDI είναι η έλλειψη της ζήτησης για Capes. Μέσα σε μία εβδομάδα ο BDI μειώθηκε κατά 26% ενώ στα Capeς (BCI) μειώθηκε κατά 40%, στα Panamax (BPI) και στα Supramax (BSI) κατά 7% και στα Handysize (BHSI) η μείωση ήταν περίπου 4%. Από πλευράς ημερησίων εσόδων μέσα σε μία εβδομάδα τα έσοδα των Capes μειώθηκαν κατά 48% ενώ στους υπόλοιπους τομείς η μείωση ήταν σχεδόν ίση με την προαναφερόμενη μείωση των επιμέρους δεικτών τους» επισημάνει στην ανάλυση του, ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Η μείωση της απασχόλησης των Capes οφείλεται στην συνήθη ύποπτο, την Κίνα, και στην μείωση των εισαγωγών και ειδικότερα σε Iron Ore. Τα προηγούμενα χρόνια οι τοπικές χαλυβουργίες συνήθως αγόραζαν Iron Ore μία εβδομάδα πριν τις εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους, ώστε να χτίσουν τα κατάλληλα αποθέματα.
Στην παρούσα φάση όμως, σύμφωνα με στοιχεία των traders, τα ήδη υπάρχοντα αποθέματα είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τα οποία μπορούν να καλύψουν την συνολική παραγωγή των χαλυβουργιών για ένα μήνα. Εκτιμάται ότι μέχρι και το τέλος των αργιών, δηλαδή το τέλος της πρώτης εβδομάδας του Φεβρουαρίου, δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για Iron Ore λαμβάνοντας υπόψη και την πτωτική πορεία των
τιμών των προϊόντων χάλυβα στην εγχώρια αγορά  της Κίνας» και καταλήγει:
 
«Παράλληλα, τα νέα περιβαλλοντολογικά μέτρα της κυβέρνησης κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε συνδυασμό με την νέα πιο σκληρή πιστωτική πολιτική των τραπεζών με στόχο την βελτίωση των ισολογισμών τους, δυσκολεύουν περισσότερο την πορεία των εισαγωγών, όχι μόνο σε Iron Ore αλλά και Coal, Copper, Bauxite κλπ.
Η Κίνα, η οποία αγοράζει πάνω από τα 2/3 του μεταφερόμενου δια θαλάσσης μεταλλεύματος παγκοσμίως, το Δεκέμβριο εισήγαγε 73,38 εκ. τόνους παρουσιάζοντας πτώση περίπου 6% συγκριτικά με τον Νοέμβριο.
Στον αντίποδα, τα θετικά στοιχεία για το Iron Ore και κατ’ επέκταση για την πορεία της αγοράς είναι πως για πρώτη φορά από το 2009 οι εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν αύξηση, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 4% το 2013  ύστερα από μία πτωτική πορεία της τάξης του 4% για το 2011 και 2012 αντίστοιχα».


newmoney.gr

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014, 09:02


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα