Τονάζ: «Φόβοι» κι «ελπίδες» από την αύξησή του

Τονάζ: «Φόβοι» κι «ελπίδες» από την αύξησή του

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 4 Μαρτίου 2014, 08:17


Νέο κύκλο αντιπαράθεσης «αισιόδοξων» και «απαισιόδοξων» κατά κύριο λόγο αναλυτών έχει «πυροδοτήσει» η εμφάνιση στοιχείων περί του τονάζ που πρόκειται να «πέσει» στη θάλασσα στη διετία 14-15 και τι αυτό ουσιαστικά σημαίνει για την ναυλαγορά.

Οι πρώτες συζητήσεις ξεκίνησαν με εκείνες περί των εν εξελίξει ευρισκόμενων συνενώσεων δυνάμεων στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (P3,G6,Cosco-China) και τις πιθανές απόδρομολογήσεις πλοίων που είναι ναυλωμένα στις εταιρίες που πλέον είναι σε συνασπισμό. Με τον τομέα του scrap να παραμένει για μερικούς αναλυτές terra incognita οι συζητήσεις για την έλευση των νεοπαραγγελθέντων γιγάντων τόνωσε τις συζητήσεις για τις επιπτώσεις στη ναυλαγορά. Αλλά και τους φόβους για την δημιουργία «κατωφλίων» στις τιμολογιακές και άλλες παροχές σε μία ευρεία γκάμα πελατών από το παγκόσμιο εμπόριο . Ήταν φυσικό ο εν λόγω τομέας να βρεθεί στο προσκήνιο αλλά τελευταία το φώς της δημοσιότητας είδαν και άλλα στοιχεία για άλλους τομές των θαλασσίων μεταφορών όπου και εκεί ,τηρουμένων των αναλογιών ,πρόκειται στη διετία να εμφανιστεί νεότευκτο τονάζ. Από τα μέχρι σήμερα στοιχεία πάντως η εικόνα δεν είναι τόσο «ξεκάθαρη» όσο «πιστεύεται» ότι είναι στα εμπορευματοκιβώτια στα ξηρού φορτίου ενώ στα δεξαμενόπλοια μάλλον τα πράγματα «δυσκολεύουν».
Ωστόσο παρά τις τεχνικές και άλλες αντιπαραθέσεις, τους αισιοδοξούντες και μη, ένα στοιχείο που έχει προκύψει από την πληθώρα των αναλύσεων αξίζει ιδιαίτερης μνείας. Και δεν είναι άλλο παρά από τη διαπίστωση ότι στον ορίζοντα διαφαίνεται έλλειψη ικανά καταρτισμένων στελεχών να καλύψουν τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς. Δηλαδή στελέχη ικανά να καλύψουν τις ανάγκες ενός παγκόσμιου στόλου η ανανέωση του οποίου συντελείται με την υιοθέτηση εν παραλλήλω στοιχείων που απαιτούν ιδιαίτερες δεξιότητες και γνώσεις πολλές φορές  έξω από τα «τυπικά» της ναυτικής εκπαίδευσης. Το εν λόγω στοιχείο είναι κορυφαίας σημασίας για την παγκόσμια ναυτιλία και εκ του γεγονότος τουλάχιστον σε επίπεδο ΙΜΟ επιχειρείται «προσεκτική προσέγγιση» δεδομένης της σημασίας του και για τα στελέχη που βρίσκονται σε υποστηρικτικές υπηρεσίες στην ξηρά.(theseanation)

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 4 Μαρτίου 2014, 08:19


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα