Σύμφωνα με την ομιλία της διευθύνουσας  συμβούλου  της  Second Wind Shipping Limited, κα Jean Richard,στα «Ποσειδώνια 2012» ο αυξανόμενος αριθμός της διακοπής στην εξυπηρέτηση υφισταμένων δανείων για νέες ναυπηγήσεις θα αποφέρει μαθηματικά μια νέα εποχή όπου δεν θα υπάρχει καθόλου δανειοδότηση. Γι’ αυτό γίνεται διαρκώς και πιο ακατόρθωτη η πρόσβαση της ναυτιλίας σε δανεισμό.

 «Οι παραδοσιακές τράπεζες δανείζουν μόνο στους πολύ μεγάλους τους πελάτες, με πολύπλοκες συμφωνίες που αφορούν και άλλα περιουσιακά στοιχεία, ενώ οι κινεζικές τράπεζες επικεντρώνονται κυρίως στο δανεισμό εγχώριων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιριών σε συμφωνίες που τους αφήνουν υψηλά περιθώρια κέρδους. Αντίστοιχα, οι εκδόσεις ομολόγων αποτελούν πλέον επιλογή μόνο για μεγάλες και γνωστές ναυτιλιακές εταιρίες αλλά συνεπάγονται υψηλό επιτόκιο, ενώ χρηματοδότηση μέσω των κεφαλαιαγορών απαιτεί σε αντάλλαγμα μετοχικά πακέτα μέσω αύξησης κεφαλαίων, ούτως ώστε να μειωθεί το ρίσκο της χρηματοδότησης», σημείωσε η κ. Richards.

 Παραδόξως, ενώ η ναυτιλιακή χρηματοδότηση καθίσταται ολοένα και λιγότερο ελκυστική, ο αριθμός των τραπεζών που εξειδικεύονται στον κλάδο της ναυτιλίας δεν έχει μειωθεί αλλά έχει σημειώσει μικρή αύξηση με την προσθήκη των τραπεζών από την Κίνα.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν λίγες ημέρες ο όμιλος Αγγελικούσης ανακοίνωσε τη συμφωνία του με έξι διεθνείς τράπεζες για πιστώσεις ύψους 1,25 δις δολαρίων, οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν το επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής εννέα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).