Άρχισαν να σφίγγουν οι ζέστες  και ξεκίνησαν τα πανομοιότυπα ρεπορτάζ που βλέπουμε χρόνια και χρόνια τώρα, για τα νησιά, τον τουρισμό και την ακτοπλοΐα. Το πόσο ακριβά είναι τα εισιτήρια με το πλοίο της γραμμής για τη Ρόδο, τη Σκιάθο, τη Σίφνο ή την Πάρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λες και τα πλοία δεν κάνουν τα ίδια δρομολόγια τον Δεκέμβριο, τον Φεβρουάριο ή και τον Μάρτιο. Τότε που με 50 και 70 άτομα πλήρωμα και με μόλις 30 ή 40 επιβάτες δεν φτάνουν στον προορισμό τους, με τα ταμεία των εταιρειών να είναι όχι απλά μείον, αλλά μείον στη νιοστή; Και οι ναυτικοί να κάνουν υπομονή τρεις και τέσσερις μήνες για να δουν το χρώμα του χρήματος. Κι έρχεται το καλοκαίρι, δηλαδή όλο και όλο δύο μήνες, Ιούλιος και Αύγουστος, και κάποιοι να ανακαλύπτουν τα αλμυρά εισιτήρια της ακτοπλοΐας.  Μάλιστα… Δηλαδή τους άλλους 10 μήνες του χρόνου τι γίνεται στην ακτοπλοΐα; Τι;.. Τώρα ανακαλύπτουν ότι μία τετραμελής οικογένεια για να πάει με πλοίο σε κυκλαδίτικο νησί ή των Δωδεκανήσων θα πρέπει να βάλει το χέρι στη τσέπη και να πληρώσει 300 ακόμα και 500 ευρώ αν επιθυμεί να πάρει και το αυτοκίνητό του; Τώρα;.. Το υπόλοιπο δεκάμηνο τι γίνεται; Πως ταξιδεύει ένας νησιώτης όταν για δουλειές του έρχεται στον Πειραιά τρεις και τέσσερις φορές τον χρόνο; Ποιος νοιάζεται για αυτόν;

Οι τιμές των εισιτηρίων και εφέτος, πάντως, είναι ίδιες με αυτές του 2012, ενώ όσοι θέλουν να παραθερίσουν σε νησί πρέπει να γνωρίζουν ότι σημαντικές μειώσεις έχουν γίνει σχεδόν στο σύνολο των ξενοδοχείων σε όλη τη νησιώτικη Ελλάδα. Επειδή, για να λέμε όλη την αλήθεια, το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο είναι είδος πρώτης ανάγκης, ίσως έπρεπε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να εφαρμόσουν μία άλλη οικονομική πιλοτική  στα ναύλα των Ι.Χ.

Επιπλέον θα πρέπει να τονιστεί ότι ο εποχικός τουρισμός πρέπει να επεκταθεί και όπως ανέφερε πρόσφατα και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλος «οι δύο μήνες Ιούλιος και Αύγουστος δεν είναι αρκετοί για να βοηθήσουν τον εσωτερικό τουρισμό μας.»  Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης ίσως έχει μία χρυσή ευκαιρία, με παρεμβάσεις του, να δώσει τώρα  λύσεις στα τόσα προβλήματα της ακτοπλοΐας που ταλανίζουν εταιρείες, ναυτικούς και επιβάτες. Σήμερα κιόλας διότι σε επτά εβδομάδες έρχεται το φθινόπωρο…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης