Ήταν πέρυσι τέτοια εποχή που εδώ στο zouglaport αναφερθήκαμε και μάλιστα αναλυτικώς έτσι ώστε μπας και συγκινηθεί κάποιος χρυσοκλαράτος αξιωματικός του Λ.Σ για τις χοντρές παρανομίες στα θέματα της πετρέλευσης σκαφών αναψυχής και όχι μόνο σε όλα τα νησιά των ΚΥΚΛΑΔΩΝ και ειδικά στην Πάρο όπου λες και εκεί κάποιοι εκ των υπηρετούντων ένστολων της Ελληνικής Ακτοφυλακής τα χουν κάνει πλακάκια με τους εποχούμενους σε βυτιοφόρα αυτοκίνητα βενζινάδες και κλείνουν μάτια και αυτιά και η παρανομία, δηλ η μη τήρηση της κείμενης νομοθεσίας ΟΡΓΙΑΖΕΙ.
Έτσι βλέπεις σε ένα ακατάλληλο και μικρο αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών που κάποιοι προύχοντες άλλων εποχών βάπτισαν ΜΑΡΙΝΑ και μάλιστα χωρίς να πληροί καμιά  προβλεπόμενη προδιαγραφή ασφάλειας,εκεί στην ΝΑΟΥΣΑ της Πάρου, αλλά και απέναντι στο άλλο Κυκλαδονήσι την Νάξο,τους εποχούμενους “βενζινάδες” να προμηθεύουν βενζίνα,αλλά και επαγγελματικό δηλ αφορολόγητο πετρέλαιο ιδιωτικά σκάφη και πλοιάρια χωρίς να λαμβάνουν τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.
Και τα οποία τα γνωρίζουν από έξω και ανακατωτά οι λιμενικοί είτε είναι χαμηλόβαθμοι είτε υψηλόβαθμοι-βλέπε λιμενάρχες-,αλλά δεν λένε με τίποτα να τα εφαρμόσουν σε αυτούς τους πανέξυπνους βενζινάδες οι οποίοι στην κυριολεξία γράφουν τους νόμους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους.
Έτσι ενώ θα πρέπει “αυστηρά και δια ροπάλου”τα βυτιοφόρα τους να είναι εφοδιασμένα με όλα τα υλικά πυρασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβαλλοντος,οι πετρελεύσεις να πραγματοποιούνται μόνον κατά την διάρκεια της ημέρας,και ουχί της νύχτας,και γενικώς να λαμβάνονται μέτρα τέτοια ώστε να αποφευχθεί πιθανό “παρατράγουδο”τα πάσης φύσεως βυτιοφόρα ακόμα και τώρα που γράφονται αυτές οι καταγγελτικές ρεπορταζιακες αράδες μπαινοβγαίνουν ανενόχλητα στο ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ τουριστικών σκαφών της Νάουσας εκεί στην κατά τα άλλα πανέμορφη αλλά βρόμικη Πάρο,όπου ακόμα και οι μόνιμοι κάτοικοι τους πετούν τα σκουπίδια τους όπου βρουν και πάντα εκτός ειδικών κάδων,τους οποίους έχει φροντίσει να τοποθετήσει σε κεντρικά αλλά και απόμερα σημεία  η δημοτική αρχή.
Τελευταίο κρούσμα παρανομίας,και μάλιστα ενώπιον υπάλληλου του υπουργείου Οικονομικών,αφού επρόκειτο για “μαύρο” αφορολόγητο πετρέλαιο ήταν το γέμισμα από βυτιοφόρο όχι της δεξαμενής επαγγελματικού πλοιαρίου αλλά 10-15 πλαστικά μπιτόνια που βρισκόντουσαν επί του τσιμεντένιου προβλήτα,ενώ στην συνέχεια τοποθετηθηκαν εντός του πλοιαρίου που εκείνη την στιγμή επιβίβαζε επιβάτες για κάποια κοντινή παραλία.
Και ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ήταν εκεί και επέβλεπε την τήρηση των νόμων του Ελληνικού Κράτους,ενώ στο τέλος έβαλε και την υπογραφή του φαρδιά-πλατιά στα σχετικά παραστατικά,ενώ λίγα μέτρα πιο εκεί δυο λιμενικοί απλά “ζωγράφιζαν” παπάκια που ήταν παρκαρισμένα εντός του χερσαίου λιμενικού χώρου.
Αλλά και πριν λίγες ημέρες απόγευμα εκεί στο Αγκυροβόλιο της Νάουσας,στη παρατήρηση πολίτη προς τον ένστολο του Λιμενικού ότι βυτιοφόρο εφοδιάζει πετρέλαιο χωρίς να έχει πάρει τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας σκάφος αναψυχής και μάλιστα νύχτα αυτός απλά μετέβει εκεί που γινόταν η πετρέλευση και είχε μάλλον μια φιλική συζήτηση με τον οδηγό του βυτιοφόρου,αφού η πετρέλευση του σκάφους αναψυχής δεν σταμάτησε ποτέ,ενώ κάποιος άλλος ένστολος πήγε στο φυλάκιο για να διαβάσει την απόφαση του προϊσταμένου-λιμενάρχη για τα θέματα πετρελεύσεων στην περιοχή αρμοδιότητας του Λ/Χ ΠΑΡΟΥ.
Δεν θα αναφερθούμε σε εκατοντάδες καθημερινές παράνομες πετρελεύσεις  σε σκάφη αναψυχής,αλλά και σε μεγάλα επαγγελματικά πλοιάρια,απλά θα καταγράψουμε γραμμα-γραμμα την σχετική απόφαση του Προϊσταμένου του Λιμεναρχείου Πάρου,ώστε έτσι να την διαβάσει και να γνωρίζει και ο τελευταίος λιμενοφύλακας που υπηρετεί στο νησί.

ΘΕΜΑ. Ρυθμιση πετρελευσεων και παραλαβης πετρελαιοειδων καταλοιπων στην περιοχη αρμοδιοτητας Λιμεναρχειου Παρου.
Εχοντας υποψιν 
α) Τις διαταξεις του ΝΔ 187/73(ΦΕΚ Α 261/03-10-1973) “περι ΚΔΝΔ.
β) Το ΠΔ 55/98(ΦΕΚ Α 58/20-3-1998)με το οποιο κωδικοποιηθηκαν οι διαταξεις του Ν.743/77(ΦΕΚ Α 319/17-10-1977”περι προστασιας θαλασσιου περιβαλλοντος”
γ)Τις διαταξεις του ΠΔ 293/86(ΦΕΚ Α 129/22-8-1986 “περι εφαρμογης Κανονισμου για την ασφαλη πετρελευση πλοιων”
δ)Τα αρθρα 272 και 273 του Γενικου Κανονισμου Λιμενα Παρου(ΦΕΚ Β 912/11-10-1979)
ε) Τον αριθ.34 Γενικο Κανονισμο Λιμενα(ΦΕΚ Β 700/04-6-2003)”Προυποθεσεις και μετρα ασφαλειας για την παραλαβη πετρελαιοειδων καταλοιπων απο πλοια”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

                                                   ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Ι.ΓΕΝΙΚΑ

1.Οι πετρελευσεις πλοιων και σκαφων στην περιοχη δικαιοδοσιας Λ/Χ Παρου θα διενεργουνται σε καθε περιπτωση συμφωνα με τις διαταξεις του Π.Δ 293/86(ΦΕΚ Α 129/22-8-1986)και των λοιπων σχετικων διαταξεων,με ευθυνη των οδηγων των βυτιοφορων οχηματων και των πλοιαρχων/κυβερητων ανεφοδιαστικων και ανεφοδιαζομενων πλοιων και σκαφων.
2.Για την ασφαλη διενεργεια των [πετρελευσεων απο πλοια η βυτιοφορα οχηματα σε καθε περιπτωση με ευθυνη πλοιαρχων/κυβερνητων των ανεφοδιαζομενων πλοιων και σκαφων θα λαμβανονται υποψη και οι καιρικες συνθηκες που επικρατουν στην περιοχη,οι ιδιαιτεροτητες αυτης(πυκνοτητα κυκλοφοριας πλοιων,γειτνιαζοντες χωροι,πλοια κ.λ.π) ενεργουντες παντα συμφωνα με τους κανονες Ναυτικης Τεχνης,την επιστημονικη τους καταρτηση και εμπειρια και εφαρμοζοντας ολα τα μετρα ασφαλειας που αναφερονται στο αρθρο 6 και 9 του Π.Δ 293/86.Επισης πριν την εναρξη των εργασιων πετρελευσης(προκειμενου για πετρελευσεις πλοιων ολικης χωρητικοτητας 500 κορωνκαι πανω) θα συμπληρωνεται και θα συνυπογραφεται ο πινακας ελεγχου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΙΙ.ΠΕΤΡΕΛΕΥΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ.

1.Για την διενεργεια των πετρελευσεων με βυτιοφορα οχηματα ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ αδεια του Λιμεναρχειου Παρου η του Λ/Σ Αντιπαρου,(προκειμενου για πετρελευσεις πλοιων ολικης χωρητικοτητας 500 κορων και πανω και αναλογα το λιμενα διενεργειας),μετα απο σχετικη αιτηση του ενδιαφερομενου,στην οποια θα ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ υποχρεωτικα τα στοιχεια του οχηματος που θα μεταφερει τα καυσιμα,το σκαφος που θα παραλαβει τα καυσιμα και η ποσοτητα των καυσιμων.
2.Οι πετρελευσεις διενεργουνται κατα την διαρκεια της ΗΜΕΡΑΣ.Κατα εξαιρεση ειναι δυνατον να επιτραπει η πετρελευση πλοιου τη νυχτα με την προυποθεση της πληρους αιτιολογησης του επειγοντος στην σχετικη αιτηση και εφοσον υφισταται ΕΠΑΡΚΗΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ.
3.Ανεξαρτητα απο τα αναφερομενα στην προηγουμενη παραγραφο και ειδικα για το Λιμενα της Ναουσας οι πετρελευσεις των σκαφων θα πραγματοποιουνται μετα των ωρων 0700 εως 1500 λαμβανοντας υποψη
α)την ΑΠ ΤΥ41/03-4-2012 σχετικη αποφαση του δημου Παρου με την οποια η εισοδος οχηματων στον λιμενα Ναουσας την θερινη περιοδο επιτρεπεται για προμηθεια καταστηματων,εφοδιασμο η εκφορτωση εμπορευματων και
β)το γεγονος οτι ιδιαιτερα κατα τους θερινους μηνες ο λιμενας Ναουσας αποτελει περιοχη ιδιαιτερα [πολυσυχναστη απο περιπατητες και επισκεπτες.
4.Κατα την διαρκεια της πετρελευσης 
α)Παραπλευρως του εφοδιαζομενου πλοιου δεν θα πρεπει να υπαρχουν πλοια που εκτελουν θερμες η ψυχρες εργασιες.
β)Επι του προβλητα δεν θα πρεπει να εκτελουνται πασης φυσεως θερμες η ψυχρες εργασιες η να λειτουργουν μηχανηματα που μπορουν να παραγουν σπινθηρες,θερμοτητα κ.α η να υπαρχουν πηγες που θα μπορουσαν να προκαλεσουν εκρηξη η πυρκαγια.

ΙΙΙ.ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟΡΥΠΑΝΣΗΣ.

Οι εγκαταστασεις,τα πλοια,ανεφοδιασμου,οι πετρελαιοφορτηγιδες και τα βυτιοφορα οχηματα πρεπει να φερουν εξοπλισμο πυρασφαλειας και προστασιας του θαλασσιου περιβαλλοντος που προβλεπουν οι σχετικες για την κατηγορια διαταξεις της νομοθεσιας που ισχυει .

ΤΕΛΙΚΑ

1.Ως διαρκεια της νυχτας καθοριζεται κατα την εφαρμογη της παρουσας το χρονικο διαστημα απο μια ωρα μετα την δυση του ηλιου μεχρι μια ωρα πριν την ανατολη αυτου.

ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΛΙΓΑ
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Ο 
ΝΟΩΝ
ΝΟΕΙΤΟ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης