Σε αναζήτηση τρόπου χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ βρίσκεται το έργο της εκβάθυνσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο οι μελέτες είναι έτοιμες και τα τεύχη δημοπράτησης στο στάδιο της προετοιμασίας, όπως δήλωσε ο γ.γ. Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο προϋπολογισμός του έργου, όπως δήλωσε σχετικά στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΑ Α.Ε., Χρήστος Σκεύας, αναμένεται να ξεπεράσει τελικά τις αρχικές εκτιμήσεις για 15 εκατ. ευρώ.

Πιο άμεσες και αίσιες είναι οι εξελίξεις για το δεύτερο μεγάλο έργο, που προωθείται για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, και συγκεκριμένα για τη σύνδεση της προβλήτας containers του νέου λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ, του οποίου τη μελέτη έχει εκπονήσει η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία και θα το κατασκευάσει.

Όπως αναφέρει ο κ.Σκεύας, έχει «ανοίξει» το σχετικό μέτρο στο ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ήτοι το έργο εντάχθηκε πρόσφατα στο ΕΣΠΑ, οι μελέτες και τα τεχνικά δελτία έχουν ολοκληρωθεί, τα τεύχη δημοπράτησης τελειώνουν αυτόν το μήνα και η προκήρυξη του έργου αναμένεται να «βγει στον αέρα» εντός του Νοεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με το εν λόγω έργο, όπως σημειώνει ο κ.Σκεύας, θα καταστεί δυνατή η έναρξη της ουσιαστικής λειτουργίας του νέου λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ενώ έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αξιοποίηση του έργου από εταιρείες των χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Τουρκίας. Όσον αφορά, δε, τη σύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό της πόλης, ο κ.Σιμόπουλος συμμερίστηκε την αναγκαιότητα του έργου και δήλωσε σχετικά πως θα καταβληθεί προσπάθεια ωρίμανσής του.

Το έργο «Sea2Sea»

Παράλληλα, απρόσκοπτα προχωρούν, σύμφωνα με τον κ. Σκεύα, οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου «Sea2Sea», προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, που έλαβε πρόσφατα το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη δημιουργία άξονα συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος θα συνδέει τα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Burgas, της Varna και του παραδουνάβιου λιμανιού του Russe στο πλαίσιο του προγράμματος των Διευρωπαϊκών Δικτύων (TEN-T), ως εναλλακτική διαδρομή για τη σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα, έναντι της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου.

Στις 30 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες η τελευταία συνάντηση των διοικήσεων των εμπλεκομένων λιμανιών με τα αρμόδια στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να δημοπρατηθεί άμεσα η μελέτη του τεχνικού συμβούλου του έργου.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης