– Απίστευτο: Με την… 6η προσπάθεια έφτασε στη Βουλή η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006 λόγω της διάλυσης του ΥΕΝ.

 – Κ. Μουσουρούλης: Το ΓΕΝΕ θα μείνει αυτόνομο- Ποιες αλλαγές σχεδιάζονται στον διοικητικό τομέα της Ναυτικής Εκπαίδευσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– ΣΥΡΙΖΑ: «Οι ελληνικοί νόμοι να  υπερισχύουν της διεθνούς ναυτικής σύμβασης εργασίας»

– ΚΚΕ: «Η σύμβαση κωδικοποιεί και οριοθετεί στο κατώτατο όριο τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών».

Αλλαγές στην δομή της Ναυτικής Εκπαίδευσης και διατήρηση του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης στην διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από εκεί και πέρα, ήταν εξαιρετικά αποκαλυπτική της λειτουργίας των υπηρεσιών ναυτιλίας μετά την διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας η εξής αναφορά του υπουργού:

•    Το 2010 ξεκίνησε για πρώτη φορά η συλλογή υπογραφών για να προωθηθεί στην Βουλή η συγκεκριμένη σύμβαση, που έχει ονομαστεί και ως «Χάρτα Δικαιωμάτων των Ναυτικών» αλλά δεν έφτασε ποτέ εκεί λόγω των συνεχόμενων αλλαγών της δομής του πρώην ΥΕΝ.

Αυτό έγινε 4 φορές, όσες άλλαξε και η δομή του υπουργείου και η «πέμπτη φορά, που επιχειρήθηκε, έπεσε στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου», ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο κ. Μουσουρούλης.

Ακόμα, ο υπουργός αποκάλυψε στις συναντήσεις του στην Κύπρο είχε, μεταξύ άλλων, συζητήσεις για δύο προτάσεις Οδηγιών σε σχέση με τη Ναυτική Εργασία, που προωθούσε η κυπριακή προεδρία αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία με όλα τα κράτη- μέλη και έτσι το θέμα θα συζητηθεί στις επόμενες προεδρίες.

Όπως είναι γνωστό, τελικά, το σχέδιο νόμου με την Διεθνή Σύμβαση εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία στην Επιτροπή της Βουλής με το ΚΚΕ να καταψηφίζει επί της αρχής και να διατηρεί επιφύλαξη για επιμέρους άρθρα ενώ η Χρυσή Αυγή δήλωσε παρών.

Πάντως και από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ παρότι δόθηκε θετική ψήφος στο νομοσχέδιο υπογραμμίστηκε με έμφαση η ανάγκη να μην οδηγήσουν οι διατάξεις του σε δυσμενή μεταβολή της θέσης των ναυτικών.

«Οι ελληνικοί νόμοι να  υπερισχύουν της διεθνούς ναυτικής σύμβασης εργασίας», ανέφερε, χαρακτηριστικά, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος.

Έτσι, οι ειδήσεις, που «βγήκαν» από την συζήτηση της Πέμπτης 6/9 ήταν σχετικά περιορισμένες.

Ειδικότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου:

•    Δήλωσε πρόθυμος να γίνει στην Επιτροπή ειδική συζήτηση για τα θέματα της ναυτεργασίας

•    Δήλωσε αντίθετος στην κατάργηση του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας και της συγχώνευσής του με τον ΟΑΕΔ

«Σε ό,τι αφορά στο ΓΕΝΕ. Εδώ να αναφέρω ότι στο πλαίσιο των εργασιών της Γνωμοδοτικής Διυπουργικής Επιτροπής που είχε συσταθεί, για την κατάργηση, συγχώνευση και αναδιάρθρωση των φορέων του δημόσιου, είχε προταθεί η κατάργηση του ΓΕΝΕ και η συγχώνευσή του με τον ΟΑΕΔ. Εμείς είμαστε αντίθετοι», υπογράμμισε, χαρακτηριστικά, ο κ. Μουσουρούλης.

•    Προανήγγειλε αλλαγές στην έκδοση των στοιχείων για τη ναυτική εργασία από την Στατιστική Αρχή  (ΕΛ.ΣΤΑΤ).

«Υπάρχει ένα ζήτημα σε σχέση με τα στοιχεία της ναυτικής εργασίας. Η απογραφή του ναυτεργατικού δυναμικού διενεργείται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ και υποβάλλεται πάντα με αρκετή καθυστέρηση, η οποία πολλές φορές ξεπερνά και τα δύο χρόνια. Είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να ρυθμίσουμε, και το έχω ενσωματώσει ήδη σε ένα κατάλογο για να συζητήσω με το αρμόδιο Υπουργείο και την Βουλή. Γιατί γνωρίζετε ότι και η ΕΛ.ΣΤΑΤ υπόκειται και σε έλεγχο από τη Βουλή», είπε ο υπουργός.

•    Προανήγγειλε αλλαγές στην δομή διοίκησης της Ναυτικής Εκπαίδευσης και αύξηση των εισακτέων στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

«Για την ναυτική εκπαίδευση, να σας πω ότι στην αναδιοργάνωση του Υπουργείου, έχουμε προβλέψει μια ενιαία δομή, στην οποία θα συγκεντρώσουμε τις αρμοδιότητες που είναι διάσπαρτες σε διάφορες διευθύνσεις. Αυτές τις μέρες ανακοινώνεται και ο αριθμός των εισακτέων σε Ακαδημίες. Προτιθέμεθα να αυξήσουμε τον αριθμό, πέραν των 900», υπογράμμισε ο υπουργός για να αναφέρει λίγο παρακάτω:

«(…) Συγκεντρώνουμε στο υπουργείο σε μια ενιαία διοικητική δομή το σύνολο των αρμοδιοτήτων. Κανονικά θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ένα διακριτό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, όμως οι οικονομικές περιστάσεις δεν επιτρέπουν. Οργανωτικά όμως θα είναι έτσι.

Δεύτερον, έχουμε επιταχύνει κατά πολύ την ωρίμανση των έργων για την αναβάθμιση των υποδομών και τα οποία εντάσσονται στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

Τρίτον, υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για την αντιμετώπιση του προβλήματος στην Μηχανιώνα».

Pireas2day.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης