Μία μαρίνα για τον καθένα στην Ερμιονίδα!

Μία μαρίνα για τον καθένα στην Ερμιονίδα!

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013, 09:01

 

 

Ποιο είναι το πραγματικό όφελος που έχει το δημόσιο από το να απαγορεύει κάθε είδους ιδιωτική κατασκευή προβλήτας ή μαρίνας; Μπορεί πράγματι να ελέγξει και να επιβάλει την εφαρμογή του νόμου για την προστασία των ακτών;Δεν είναι λίγες οι φορές που λέμε σε κάποιον που δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, ..«μήπως θα ήταν καλλίτερα να κάνεις κάποια άλλη δουλειά»;Είναι φυσικά ωραίο και δίκαιο να ξέρεις ότι υπάρχει νόμος για την προστασία των ακτών μας και για την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στις παραλίες. Είναι όμως εντελώς παράδοξο να βλέπεις με ποιό τρόπο κάποιοι συμπολίτες μας (ιδιαίτερα ευκατάστατοι και με σοβαρότατο κοινωνικό προφίλ), κυριολεκτικά γελοιοποιούν νόμους και αρχές παραβαίνοντας προς όφελός τους όλους τους κανόνες. Και τελικά είναι εξοργιστικό να παρακολουθείς την ανοχή, την απάθεια και αδιαφορία των τοπικών αρχών σ’ αυτές τις παραβάσεις, σε σημείο που αληθινά να αναρωτιέσαι: «είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά κάποιοι αρμενίζουν»;

 

Αυτά τα περίεργα συμβαίνουν στην ακτογραμμή της Αργολίδας, αρχίζοντας από την Ερμιόνη και τελειώνοντας πέρα από το Πόρτο Χέλι, μπορεί να μετρήσει κανείς πάνω από 30 περιπτώσεις από ιδιωτικές παράνομες μαρίνες, προβλήτες και διαμορφώσεις ακτών, σύμφωνα με τα γούστα των ιδιοκτητών γειτονικών κατοικιών. Πολύ ελάχιστες από αυτές είναι νόμιμες και πληρούν πολεοδομικούς κανόνες. Σε μερικές δε περιπτώσεις τα έργα έχουν τέτοια μεγάλη έκταση και μονιμότητα, που μπορούν και φιλοξενούν ολόκληρα πλοία ή και mega yachts. Δεν πρόκειται δηλαδή για «αυθαίρετο της μιας νύχτας», αλλά για συστηματική θεμελίωση μόλων, που απαιτεί πολλά και ειδικά μηχανήματα για την κατασκευή τους και πολλές ώρες και μέρες κατασκευής. Δίκαια λοιπόν αναρωτιέται κανείς, πως είναι δυνατόν να γίνονται τέτοια έργα με παράνομο τρόπο, κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη των αρχών;Πέρα από την συστηματική γκρίνια όμως και δεδομένης αφ΄ενός μεν της αδυναμίας των αρχών να ελέγξουν την κατάσταση, αφ’ ετέρου της οικονομικής δυνατότητας κάποιων να φτιάξουν τέτοια έργα, δεν θα ήταν χρήσιμη μια αναθεώρηση της πολιτικής για τις ιδιωτικές κατασκευές στις ακτογραμμές; Διότι παρουσιάζεται τώρα πλέον το παράδοξο φαινόμενο ο ιδιοκτήτης μιας προσωπικής μαρίνας, πιθανόν αφού πλήρωσε κάποια πρόστιμα πολεοδομικών παραβάσεων, να απολαμβάνει δωρεάν το έργο της παρανομίας του, που επειδή είναι παράνομο ούτε μπορεί να νομιμοποιηθεί με το νέο νόμο περί αυθαιρέτων, αλλά ούτε και μπαίνει στη φορολογική του δήλωση για να αποφέρει κάποιο έσοδο στο κράτος.

 

Χρήσιμο θα ήταν, να αναθεωρήσει η πολιτεία τη στάση της απέναντι σε αυτούς που έχουν τη δυνατότητα και θέλουν να κατασκευάσουν τη δική τους μαρίνα ή προβλήτα. Θα πρέπει να μπορεί ο οποιοσδήποτε έχει τη δυνατότητα να πληρώσει και να υποστηρίξει ένα τέτοιο έργο, αφού συντάξει μια μελέτη να την υποβάλει στις αρμόδιες και τις τοπικές αρχές και εφ΄όσον πληρεί κάποιους θεσμοθετημένους κανόνες, να μπορεί να την κατασκευάσει και να την κατέχει νόμιμα.
Μια τέτοια αντιμετώπιση θα ήταν πραγματική «μεταρρυθμιστική» πράξη και αλλαγή της πολιτικής νοοτροπίας, που μόνο οφέλη έχει να αποφέρει στο κράτος και στο κοινωνικό σύνολο. Δεν έχει πλέον κανένα νόημα να καταγγέλλονται οι «πλούσιοι κι ευνοημένοι» από τους «φτωχούς κι αδικημένους», που δεν μπορούν να κάνουν το μπάνιο τους όπου θέλουν. Ούτως ή άλλως τώρα δεν μπορούν. Υπάρχει χώρος για όλους. Και εφ’ όσον από κάθε ένα τέτοιο έργο τα οφέλη είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα, καλό θα ήταν να γίνεται και να υπάρχει νόμιμα. Η πολιτεία να δείξει σύνεση και να επωφεληθεί με έξυπνο τρόπο από την οικονομική δυνατότητα των συμπολιτών μας, που μπορούν και έχουν. Είναι πολύ πιο εύκολο από το να αναζητά «χιμαιρικές» επενδύσεις σε ξένους, όταν έχει μπροστά της διάθεση και χρήμα ανεκμετάλλευτο.

Saronicmagazine.com

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013, 09:05


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα