Την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015, πραγματοποιήθηκε η τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς στο πλαίσιο της οποίας παρέστη ο αναπλ. Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Θ. Δρίτσας. Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, αφού καλωσόρισε τον προσκεκλημένο Υπουργό, τον ευχαρίστησε για την  παρουσία του και επεσήμανε την πάγια θέση του παραγωγικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η οποία έγκειται  στη διαρκή στήριξη και ανάδειξη του πρωταγωνιστικού ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο, τη σημαντική συνεισφορά της στην Εθνική μας Οικονομία, καθώς επίσης και του κομβικού ρόλου του λιμανιού του Πειραιά, ως διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου.

Ο κ. Θ. Δρίτσας ανέλυσε τους στόχους του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, θέτοντας ως μείζονα προτεραιότητα την  αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων, όπως η  δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, ο τερματισμός της απλήρωτης εργασίας τους, η διενέργεια τεχνικών ελέγχων για την έγκαιρη πρόληψη βλαβών, που αποδρομολογούν πλοία, η επαναλειτουργία γραμμών υψηλής ανάγκης, που για διάφορους λόγους διακόπηκαν, η  αναγκαία  αύξηση της ανταπόδοσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς την ελληνική κοινωνία, η κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών της χώρας, η ανάπτυξη της δημόσιας λιμενικής βιομηχανίας, η ένταξη των μεγάλων κυρίως λιμανιών στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης των πλοίων, η εξάλειψη των φαινομένων αδιαφανών μονοπωλιακών πρακτικών στο θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων, η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ο επανασχεδιασμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η βελτίωση του πλαισίου για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Υπουργός, μεταξύ άλλων, τόνισε στον χαιρετισμό του: «…Η δραστηριοποίηση των μελών του Ε.Β.Ε.Π. στο χώρο της ναυτιλίας με σπουδαία αποτελέσματα διαχρονικά, έχει ενισχύσει σημαντικά τη συνολική συμβολή της επιχειρηματικότητας στο επίπεδο της ανάπτυξης. Βασικός πυλώνας του προγράμματός μας και προϋπόθεση για να σταθεί η χώρα ξανά στα πόδια της αποτελεί η ανασυγκρότηση της παραγωγικής της βάσης. Στην επίτευξη αυτού του προγραμματικού στόχου έχουμε ανάγκη τη δική σας ουσιαστική συμβολή με ιδέες, προτάσεις, αλλά και επιχειρηματικές κινήσεις, που θα συμβάλλουν στην εκκίνηση της οικονομίας. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, ότι όλοι οι επιχειρηματίες θα έχουν ίση αντιμετώπιση από το κράτος και η αντιμετώπισή τους θα βασίζεται στις αρχές της διαφάνειας και της δικαιοσύνης…».

Στις προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας, αναφέρθηκε ο κ. Β. Κορκίδης, τις οποίες παρέδωσε στον Υπουργό με σχετικό υπόμνημα και   μπορούν να συνοψισθούν στις εξής:  
• Να παραμείνει κύριος Μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, το Ελληνικό Δημόσιο και μόνο εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της Εθνικής οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του. 
• Δημιουργία αυτοτελούς γραφείου εξυπηρέτησης Ε.Β.Ε.Π. στους χώρους, τόσο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, όσο και του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας.
• Βελτίωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας.
• Εξυγίανση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
• Περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας και δημιουργία «homeport» στον Πειραιά
• Αυξημένα κίνητρα για την ανάπτυξη των ναυτιλιακών «cluster.
• Αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
• Απρόσκοπτη συνέχιση των ξένων επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά, με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
• Απλοποίηση τελωνειακών υπηρεσιών και ενίσχυση συνδυασμένων μεταφορών.
• Ουσιαστική λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ. Σχεδιασμός επαναλειτουργίας της Ν/Ζώνης και κατόπιν συμφωνίας, συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και συνδιαχείρισή της από τους χρήστες, τους Δήμους και τα Επιμελητήρια της περιοχής. 
• Νομοθετική ρύθμιση ή ρήτρα, για τη συνέχιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στους ήδη χαρακτηρισμένους χώρους για διάστημα πενήντα (50) χρόνων. 
• Η λειτουργία των χώρων της Ν/Ζώνης και των Μικρών Ναυπηγείων – Καρνάγιων, να συνεχίσει να εγγυάται την ελεύθερη είσοδο για εργασία στο σύνολο των νόμιμων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων. 
• Καμία αλλαγή να μην προκύπτει, χωρίς τη συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των ενώσεων χρηστών, αφού η προτεινόμενη κατεύθυνση είναι η παγκοσμίως συνήθης πρακτική λειτουργίας των λιμένων, όταν το Δημόσιο παραχωρεί λιμενικές δραστηριότητες.
• Συμμετοχή Ε.Β.Ε.Π. στα θεσμικά όργανα του Ν. 4150/13, του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής.
• Δωρεάν εγκατάσταση και λειτουργία της ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά στο Ε.Β.Ε.Π.
• Ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
• Τα λιμάνια θα πρέπει να αποτελέσουν «στρατηγικούς άξονες ανάπτυξης», ενώ όσες εταιρίες επενδύουν, να δεσμεύονται για τη παροχή πρόσβασης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
• Θεσμική συμμετοχή εκπροσώπου του Ε.Β.Ε.Π. στο Δ.Σ. του Ο.Λ.Π..

Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., δήλωσε σχετικά: «είμαστε βέβαιοι πως, θα συνεχίσουμε να έχουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο με τον κ. Υπουργό, για όλα τα κρίσιμα θέματα, που σχετίζονται με την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και εν γένει της ναυτιλίας μας, επισφραγίζοντας την ήδη πολύ καλή συνεργασία, που είχαμε μαζί του,  ως Βουλευτή Πειραιά. H ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να δημιουργήσει μέχρι 310.000 νέες θέσεις απασχόλησης και να αυξήσει το ετήσιο εθνικό εισόδημα από εργασία, κατά περίπου 5 δις ευρώ. Πιστεύω ό, τι σε αυτή τη χρονική περίοδο, αποτελεί επιτακτική ανάγκη,  η συμβολή με ουσιαστικό διάλογο όλων των εμπλεκόμενων φορέων στη διαμόρφωση ενός Εθνικού Σχεδίου για τη Ναυτιλία, ώστε η άμεση εφαρμογή του, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τόνωσης της απασχόλησης, αλλά και διαφύλαξης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και τέλος να αποτελέσει το βατήρα εξόδου της πατρίδας μας από την κρίση».   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π. έθεσαν στον Υπουργό μια σειρά καίριων ζητημάτων, όπως το καθεστώς των στερεών αποβλήτων, τα χρόνια προβλήματα της Ναυπηγοεπισκευής και η υψηλή ανεργία, που ξεπερνά το 80%, τα αυξημένα τέλη παροπλισμού, οι ηλεκτρονικές άδειες επισκευής πλοίων, το “bunkering”,  τα distressed cargoes”, τα μη ανταποδοτικά τέλη σε αγκυροβόλια πλοίων, οι αναχρονιστικές αποφάσεις και τα αντικίνητρα, που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές επιχειρήσεις, η αναθεώρηση του Ν. 4150, η ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και ΟΛΘ, η λειτουργία του ΒΙ.ΠΑ.Σ., η μειωμένη προσέλευση των επιβατών κρουαζιέρας στα εμπορικά καταστήματα της πόλης, η επέκταση του παζαριού του Πειραιά κ. ά , με τη δέσμευση του κ. Θ. Δρίτσα να συνεργαστεί μαζί τους  για την επίλυσή τους.  
  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης