Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΛΠ

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΛΠ

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013, 13:43

Ανακοίνωση τμήματος ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις αναφορές του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για παραχώρηση μετοχών του ΟΛΠ καθώς και τη «φιλική διευθέτηση» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO

Όλο προσπαθούν να κρύψουν τις πραγματικές προθέσεις τους αλλά όλο και κάτι τους… ξεφεύγει και αποκαλύπτονται οι καταστροφικές προθέσεις τους.

 

Έτσι, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου σε συνέντευξή του αποκάλυψε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παραχωρήσει την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ. Μάλιστα, δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες για συγκεκριμένο επενδυτή μετά από την πρόσφατη ανακοίνωση της συμφωνίας φιλικής διευθέτησης μεταξύ ΟΛΠ και COSCO, η οποία αφαιρεί ακόμα και τις στοιχειώδεις δυνατότητες δημοσίου ελέγχου σε μια βασική υποδομή για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την εθνική άμυνα της χώρας.

 

Ειδικά, η επιλογή της παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δημιουργεί στον Πειραιά ένα καθεστώς πρωτοφανές όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα καθώς είναι γνωστό ότι το 95% των λιμενικών αρχών στην Ευρώπη ανήκουν στο δημόσιο.

 

Το πείραμα των ιδιωτικοποιήσεων των λιμενικών αρχών που επιχείρησαν οι κυβερνήσεις Θάτσερ και Μέητζορ στη Βρετανία και διεκόπη αφού απέτυχε παταγωδώς, έρχεται σήμερα να εφαρμόσει η κυβέρνηση Σαμαρά αδιαφορώντας για τα καταστροφικά αποτελέσματα στην Εθνική Οικονομία με μοναδικό γνώμονα να εξυπηρετηθούν οι τοκογλύφοι δανειστές μας!

 

Ακόμα όμως και η πολιτική των παραχωρήσεων που προβάλλεται ως πανάκεια από μέρος του κυβερνητικού μπλοκ παραδίδει ουσιαστικά τις βασικές λειτουργίες του λιμανιού σε ιδιωτικό έλεγχο εις βάρος των συμφερόντων του δημοσίου.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και COSCO που έφερε τον τίτλο «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης» και ουσιαστικά πρόκειται για την δεύτερη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης μετά από νέο αίτημα του «επενδυτή» για την παραχώρηση επιπλέον προνομίων.

 

Έτσι, όπως και η πρώτη τροποποίηση, η νέα συμφωνία ουσιαστικά κάνει ακόμα δυσμενέστερη για το δημόσιο συμφέρον την χαριστική σύμβαση που απολαμβάνει σήμερα η COSCO.

 

Ειδικότερα, με την τροποποιημένη σύμβαση η οποία παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση και τα φιλικά της μέσα ως τεράστιας σημασίας επένδυση:

α) η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO)αναλαμβάνει την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ και την ενίσχυση της προβλήτας ΙΙ πραγματοποιώντας μία επένδυση που θα ωφελήσει την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο των δικών της φορτίων Με αυτό τον τρόπο:

-  επιτυγχάνει να ελέγξει μονοπωλιακά το λιμάνι αφού η παραγωγική της δυναμικότητα θα ανέλθει σχεδόν στο 85-90% της παραγωγικής δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) του λιμανιού του Πειραιά.

- εξασφαλίζει το δικαίωμα να επεκτείνει την προβλήτα ΙΙΙ χωρίς διαγωνισμό, πρακτική που ελέγχεται ως προς τη νομιμότητα της

β) Αναστέλλεται το εγγυημένο αντάλλαγμα που κατέβαλλε η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) στον ΟΛΠ έως ότου το ΑΕΠ της χώρας ανέλθει στα επίπεδα του 2008 + 2% ετησίως. Με αυτή τη συμφωνία μειώνονται σημαντικά τα έτσι κι αλλιώς χαμηλά έσοδα του δημοσίου που προβλέπονταν από την ήδη υφιστάμενη χαριστική σύμβαση παραχώρησης, ενώ ο ΟΛΠ αναλαμβάνει τους επιχειρηματικούς κινδύνους της COSCO σε περίπτωση μειωμένης κίνησης στο λιμάνι.

γ) η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) αναλαμβάνει να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ το νέο τερματικό σταθμό πετρελαιοειδών, όπως φαίνεται και στην ανακοίνωση του ΟΛΠ. Αν διαβάσει ωστόσο κανείς το αναλυτικό πρακτικό θα καταλάβει ότι το έργο δεν χαρίζεται στον ΟΛΠ αλλά θα το αποπληρώσει ο Οργανισμός σε 22 χρόνια και μάλιστα στο προτεινόμενο από την ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιτόκιο παρά το γεγονός ότι οι επιτελείς του Οργανισμού αρχικά επιθυμούσαν αυτό να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου από την ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) στο Πέραμα που περιλαμβανόταν στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη τον Ιούνιο, ως μία μικρή συνεισφορά της εταιρίας στην τοπική κοινωνία τελικά δεν συμπεριλαμβάνεται στο πρακτικό της τελικής συμφωνίας. Φυσικά, η νέα συμφωνία όπως και οι παλιότερες δεν αναφέρονται στα εργασιακά θέματα επεκτείνοντας το εργασιακό κάτεργο της COSCO και στις νέες προβλήτες.

  

Τo λιμάνι του Πειραιά ωστόσο αποτελεί βασικό μοχλό για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Αυτή η σημαντική λειτουργία που επιτελεί για την οικονομία δεν μπορεί να ανατίθεται σε μια εταιρεία η οποία είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης και επιμέρους συμφωνιών είτε μέσω της πώλησης μετοχών επιδιώκει να έχει τον ρόλο του κυρίαρχου προς όφελος των δικών της συμφερόντων.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων για να παραμείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο ως προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση των πραγματικών οικονομικών και κοινωνικών αναγκών αλλά και αυτών της Εθνικής Άμυνας.

 

  

 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013, 13:46


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα