ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας «παγκόσμιος πόλεμος» συμφερόντων βρίσκεται σε εξέλιξη στο λιμάνι του Πειραιά και κατ’ επέκταση και σε άλλα μεγάλα ελληνικά λιμάνια με θέμα την ασφάλεια το λεγόμενο security στη διεθνή γλώσσα της ναυτιλίας.
Αμερικάνοι, Ρώσοι, Κινέζοι, Ισραηλίτες, Γερμανοί και Γάλλοι διεκδικούν τον έλεγχο των λιμένων όπου ο τζίρος είναι ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Φιλέτο είναι τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας όπου η επιβατική και μεταφορική κίνηση είναι μεγάλη ενώ στα δύο τελευταία υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες.
Οι Αμερικάνοι είναι εκείνοι που πιέζουν για να υπάρξουν αυστηρά μέτρα ελέγχουν των εμπορευματοκιβωτίων-containers που περνούν από την Ελλάδα και έχουν προορισμό είτε άμεσο είτε έμμεσο τις ΗΠΑ.
Όλο το παιχνίδι παίζεται στον έλεγχο των εμπορευματοκιβωτίων που περνάνε από τις εγκαταστάσεις των Κινέζων. Οι Αμερικάνοι θέλουν να ελέγχεται 100% το φορτίο που περνάει από τους Κινέζους αφού το 60% κατευθύνεται προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με πηγές των «Παραπολιτικών» η μεγαλύτερη πίεση ασκήθηκε όταν ήταν υπουργός Προστασίας του Πολίτη ο Χρήστος Παπουτσής και έγιναν αλλεπάλληλες συναντήσεις.
Είχαν μάλιστα ζητήσει αν επανεργοποιηθούν τα ειδικά φορτηγάκια που είχαν δώσει στην Ελλάδα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων τα οποίο έχουν σύγχρονα συστήματα τα οποία σκανάρουν τα εμπορευματοκιβώτια σαρώνοντάς τα απ’ έξω. Τα λεγόμενα Backscatter.
Σήμερα τα containers και στις δύο πλευρές, του ΟΛΠ και της ΣΕΠ-Cosco ελέγχουν οι τελωνειακοί.
Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές το σχέδιο ασφαλείας της λιμενικής εγκατάστασης των Κινέζων είναι το μοναδικό που «δεν έχει κλείσει» που σημαίνει ότι το έχουν υποβάλλει αλλά ακόμη δεν έχει εγκριθεί από την Διεύθυνση Ελέγχου Διαχείρισης της Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων.
Η ελληνική κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς θέλουν να κλείσουν τα θέματα ασφαλείας το αργότερο έως τον Μάιο του 2013, μέσω διαγωνισμών για παροχή ασφαλείας, παροχή συστημάτων και εφαρμογή των σχεδίων ασφαλείας στο 100%. Όλα αυτά θα συμβούν μόλις εγκριθούν τα περιφερειακά προγράμματα ανά περιοχή από την κυβέρνηση. Πρόκειται για με ευρωπαϊκά κονδύλια.
«Η έννοια «Ασφάλεια» στη Ναυτιλία συνδέεται άμεσα με την ικανότητα κι ευελιξία του φορέα, που την σχεδιάζει και την αναπτύσσει, να προσαρμόζεται στα πλέον απαιτητικά επιχειρησιακά περιβάλλοντα και να διαθέτει καινοτόμες λύσεις, αποδοτικές και χωρίς επαχθές κόστος» επισημαίνουν στελέχη των λιμανιών και προσθέτουν:
«Οι Ελληνικοί λιμένες αντιμετωπίζουν μία σημαντική σύγχρονη απειλή, η οποία αγγίζει τα όρια κοινωνικού προβλήματος: την λαθρομετανάστευση. Η λαθρομετανάστευση πλήττει έντονα τις τοπικές κοινωνίες, αποτελεί την κύρια αφορμή για πρόκληση κοινωνικών αναταραχών, διασαλεύει την πολιτιστική-πολιτισμική ισορροπία των τοπικών κοινωνιών».
Μέχρι σήμερα, τα μέτρα ασφάλειας παραμένουν στο ελάχιστον δυνατό επίπεδο, κυρίως λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Οργανισμοί Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία.
Στο βάθος όλων αυτών, υπάρχουν οι Αμερικανοί, οι οποίοι πιέζουν για εφαρμογή 100% ελέγχου φορτίων που καταλήγουν στις ΗΠΑ, ενώ οι Ισραηλινοί πιέζουν για αυστηρά μέτρα ασφάλειας και ελέγχου κάθε φορά που κρουαζιερόπλοιά τους ελλιμενίζονται στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
Στη μέση βρίσκονται εταιρείες προμήθειας μηχανημάτων ακτινοσκοπικού ελέγχου, που περιμένουν πως και πως να εγκριθούν περιφερειακά προγράμματα επένδυσης ασφαλείας στα οποία έχουν εισέλθει οι Οργανισμοί προκειμένου να προμηθευτούν χωρίς επιβάρυνση των προϋπολογισμών τους συστήματα ασφαλείας, ακτινοσκοπικά μηχανήματα κλπ.
Οι ενδιαφερόμενοι που αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικού τύπου τεχνολογίες κονταροχτυπιούνται για την επιλογή των προσφερόμενων λύσεών τους, συνολικά ή ανά λιμένα.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το συμβατικό pass through (ακτινοσκοπικό μηχάνημα ελέγχου ασφαλείας εμπορευματοκιβωτίων) το οποίο σαν λύση προωθείται από Γαλλογερμανούς, Κινέζους , Ρώσους ανταγωνίζεται το προηγμένο Backscatter των Αμερικανών που είναι το ειδικό βανάκι. Για την μία ή την άλλη λύση, ερίζουν πολλοί. Το Λιμενικό Σώμα αμφιταλαντεύεται, ενώ η ΕΛΑΣ και οι Τελωνειακές Αρχές παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, αφού η δική τους αποτελεσματικότητα εξαρτάται από τις λύσεις που θα επιλεγούν τελικώς από τους Οργανισμούς Λιμένων.
Επιχειρώντας κάποιος να προσεγγίσει οικονομικά το θέμα, διαπιστώνει ότι στήνεται σιγά-σιγά χορός εκατομμυρίων για κάθε λιμάνι, προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή και αδιάλειπτη εφαρμογή των Σχεδίων Ασφαλείας των Λιμενικών Εγκαταστάσεων των Οργανισμών Λιμένων. Λέγεται μάλιστα από κύκλους ότι το κέρδος των εταιρειών θα είναι ουσιαστικά από το συμβόλαιο συντήρησης των μηχανημάτων και από την προμήθεια ανταλλακτικών, όπου αναμένεται να δούμε ποσοστά άνω του 20%-25% της αρχικής αξίας των μηχανημάτων…
Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που θεωρούν ικανή και οικονομική τη λύση των βιοανιχνευτών Κ9 σκύλων που ήδη εφαρμόζεται με επιτυχία στη Πάτρα, σε συνδυασμό με το προσωπικό ασφαλείας του λιμένα, αλλά και στη Γαλλία, στο Calais, λιμάνι διασύνδεσης της Γαλλίας με τη Βρετανία από το οποίο διαμετακομίζεται το 20% των φορτίων της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Βέλγιο, Ολλανδία).

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Παραπολιτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης