«Παγώνει» το «άνοιγμα» των ελληνικών λιμανιών σε τούρκικα πλοία, που επιτράπηκε, τον περασμένο μήνα, στην «καρδιά» της τουριστικής περιόδου προκαλώντας τεράστια ζημιά στις ελληνικές εταιρείες.

Η Υπουργική Απόφαση αφορούσε την «δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, το Συμβούλιο της Επικρατείας με προσωρινή διαταγή ανέστειλε την εφαρμογή της Απόφασης, αφού έκανε δεκτό το αίτημα τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών που κάνουν λόγο για άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου. 

Οι τέσσερις πλοιοκτήτες στην αίτηση τους, επικαλούνται την ισχύουσα νομοθεσία βάση της οποίας μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας, σε ημερήσια εκδρομή – περιήγηση, με αυθημερόν επιστροφή των επιβατών στο αφετήριο ελληνικό λιμένα, ενώ τα πλοία τουρκικής σημαίας μπορούν να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές μόνο μετά την παρέλευση 48ωρου από την αρχική επιβίβαση των επιβατών και συνεπώς μετά από διαμονή τους στην Τουρκία. 

Αφορμή για την αίτηση των Ελλήνων πλοιοκτητών στάθηκε η πρακτική που εφαρμόζει τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρία η οποία έχει ξεκινήσει μεταφορές από ελληνικό λιμάνι στα τουρκικά παράλια και επιστροφή αυθημερόν στο ελληνικό λιμάνι σε διάφορες διαδρομές (Κως – Μποντρούμ (Αλικαρνασσός), Χίος -Τσεσμέ) κατά παράβαση του κώδικα ναυτικού δικαίου, σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Ναυτιλίας και διμερούς συμφωνίας Ελλάδος – Τουρκίας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την πρόσφατη υπουργική απόφαση οι Έλληνες πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι με την αλλαγή όρων που σχετίζονται με την οριστική αποβίβαση τις θαλάσσιες διαδρομές κ.λ.π., ουσιαστικά νομιμοποιείται η τακτική αυτή των τουρκικών πλοίων με συνέπεια να αποσπούν και υφαρπάζουν επιβάτες και τουρίστες που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο από ελληνικά πλοία στις αυθημερόν αυτές περιηγήσεις. Υποστηρίζουν ακόμα ότι υφίστανται μεγάλη οικονομική βλάβη καθώς κινδυνεύουν να αποσυρθούν και άλλα ελληνικά πλοία που δεν μπορούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό των τουρκικών, αφού η αναλογία κόστους λειτουργίας τους είναι 1 προς 3, ενώ παράλληλα χάνονται και έσοδα των οικείων δήμων.

Πάντως το θέμα θα επανεξεταστεί προσεχώς από την Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας. 
pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης