H ναυτιλία αποτελεί βασικό πόρο για τη Ελλάδα, με σημαντική άμεση συμβολή στο ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και με ισχυρή πολλαπλασιαστική επίδραση στην ευρύτερη οικονομία. Η ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την Ελλάδα στις συνειδήσεις Ελλήνων και ξένων.

Η Έκθεση των Ποσειδωνίων είναι η σημαντικότερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση το πλέον αναγνωρίσιμο ναυτιλιακό φόρουμ, και η επιτυχία της είναι δείγμα αναγνώρισης αλλά και ενδιαφέροντος για τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλίας, της παγκόσμιας δύναμης. Φέτος, τα Ποσειδώνια 2012, με επισκέπτες και εκθέτες από περίπου 90 χώρες «δημιουργούν» ένα παγκόσμιο γεγονός, το οποίο αναδεικνύει τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία και υπογραμμίζει τη δυνατότητα της αναπτυξιακής υπέρβασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπέρβαση μπορεί πρέπει μόνον να συνδυαστεί μόνον με μέτρα εκσυγχρονισμού της ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής. Η προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία έχει εκτός από συναισθηματική και οικονομική διάσταση.

H στρατηγική της ποιοτικής ναυτιλίας, σχετίζεται με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στη διαρκή εκπαίδευση και αναβάθμιση του ναυτεργατικού δυναμικού, στην ισχυρή διεθνή παρουσία, στην αναζωογόνηση της ναυπηγό-επισκευαστικής βιομηχανίας, στην προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, στη διαρκή βελτίωση των όρων του εθνικού νηολογίου.

Οι Βασικοί πυλώνες της αυριανής ναυτιλιακής πολιτικής είναι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Η Δημιουργία αυτόνομου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

• Η διαμόρφωση ποιοτικής ναυτικής εκπαίδευσης .

• Η ανάπτυξη των νησιών, η ολοκληρωμένη σύνδεση τους και η συνοχή του ελλαδικού χώρου.

• Η ανάληψη πολιτικών πρωτοβουλιών, με έμφαση στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

• Η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των ναυτικών καθώς και θέματα προσέλκυσης στο ναυτικό επάγγελμα και βελτίωσης της εικόνας της ναυτιλίας.

• Η παραμονή υπό δημόσιο έλεγχο των λιμενικών υποδομών που είναι Α.Ε. και η συνεργασία ,μέσω παραχωρήσεων, με τον ιδιωτικό τομέα για την οικονομική τους ανάπτυξη και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (π.χ.κρουαζιέρα)

• Η αναζωογόνηση της ναυπηγικής και επισκευαστικής βιομηχανίας

Τέλος, πέρα από όλα πρέπει να τεθεί και ένας άμεσος και υλοποιήσιμος στόχος: τα Ποσειδώνια 2014 πρέπει να γίνουν στον Πειραιά, το κέντρο της ελληνικής ναυτιλίας. Από την επόμενη βδομάδα πρέπει να συγκροτήσουμε μια Πειραϊκή «ομάδα δράσης» από φορείς ιδρύματα και εθελοντές με δέσμευση να φέρουν πίσω στον Πειραιά τα Ποσειδώνια!

portnet

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης