ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί ο αριθμός 13 να είναι γρουσούζικος για πολύ κόσμο, όμως για τον Ελληνα πλοιοκτήτη κ. Γιώργο Προκοπίου αποδείχθηκε γουρλίδικος, αφού το 2013 φαίνεται να είναι η χρονιά του. Φέτος, μεταξύ άλλων, έκανε την παρθενική του είσοδο στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης με τη νεοσυσταθείσα Dynagas LNG Partners. Είναι ένας από τους ισχυρότερους εφοπλιστές παγκοσμίως και πριν από λίγες ημέρες είδε το όνομά του να φιγουράρει στην 23η θέση της Lloyd’s List με τις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, ενώ πέρυσι βρισκόταν στην 28η. Στις αρχές Δεκεμβρίου ανακηρύχθηκε Ελληνική Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς για το 2013 στα 10α ετήσια Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία, τα οποία διοργάνωσε η «Lloyd’s List», η διεθνής ναυτιλιακή εφημερίδα που ιδρύθηκε το 1734. Οι διακρίσεις του καθρεφτίζουν την πρόσφατη επέκταση, ειδικά, της εταιρείας των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), της Dynagas. Στα αξιοσημείωτα γεγονότα περιλαμβάνονται το πρώτο ταξίδι μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού από ένα δικό του πλοίο μεταφοράς LNG, η παραλαβή τριών νεότευκτων πλοίων κατηγορίας πάγου (ice class) και η εγγραφή της νεοσυσταθείσας εταιρείας Dynagas LNG Partners στον NASDAQ.

Από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης άντλησε, στις αρχές Δεκεμβρίου, μέσω της δημόσιας εγγραφής 225 εκατ. δολάρια, εκδίδοντας 12,5 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 18 δολαρίων εκάστη.

Μακροχρόνιες ναυλώσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Dynagas LNG Partners ιδρύθηκε τον Μάιο του 2013 από την Dynagas Holding, με σκοπό την ιδιοκτησία και τη διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς LNG. Ο στόλος της αποτελείται από τρία πλοία αυτού του τύπου, συνολικής χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων, τα οποία είναι μακροχρόνια ναυλωμένα στις BG Group και Gazprom. Τα δύο εξ αυτών, τα «Clean Force» και «Ob River», ανήκουν στα συνολικά δέκα πλοία του συγκεκριμένου τύπου παγκοσμίως που έχουν πιστοποιητικό ice class ώστε να ταξιδεύουν και στους πάγους. Το «Ob River» της Dynagas ήταν το πρώτο που διέσχισε τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο. Οι διελεύσεις από το εν λόγω πέρασμα συντομεύουν τα ταξίδια σημαντικά, περιορίζοντας τα κόστη για τους ναυλωτές.

Η άντληση κεφαλαίων από τον NASDAQ θα συμβάλει στη χρηματοδότηση του μεγάλου προγράμματος για την κατασκευή επτά LNG carriers σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας, η αξία των οποίων υπολογίζεται στα 200 εκατ. δολάρια το καθένα. Η Dynagas LNG Partners είναι η δεύτερη ελληνόκτητη εταιρεία που εισάγεται σε χρηματιστηριακό δείκτη της Νέας Υόρκης και ειδικεύεται στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μετά την GasLog του κ. Πέτρου Γ. Λιβανού.

Ο κ. Προκοπίου έγινε διάσημος διεθνώς την τελευταία δεκαετία και συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους εφοπλιστές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων που απαρτίζουν τον στόλο του. Μέσω της Dynacom ελέγχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενόπλοιων, ο οποίος αποτελείται από 90 πλοία.

Άνοιγμα στην Κίνα

Ο ίδιος έγινε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που έστειλε δεξαμενόπλοιό του, το οποίο βρισκόταν στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, να παραλάβει πετρέλαιο από τους αντικαθεστωτικούς στη Λιβύη, στην πρώτη τους εξαγωγή από την ημέρα που ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος. Η αξία του συγκεκριμένου φορτίου εκτιμήθηκε στα 125 εκατ. δολάρια. Ο κ. Προκοπίου είναι, επίσης, από τους Έλληνες εφοπλιστές που έκαναν άνοιγμα στην Κίνα για χρηματοδότηση αλλά και ναυπήγηση πλοίων.

Στον ναυτιλιακό του όμιλο εργάζονται οι τρεις κόρες του, ενώ η τέταρτη είναι ακόμη μαθήτρια. «Στην πορεία δεν ήταν όλα στρωμένα. Υπήρξε άνοδος αλλά και κάθοδος. Ελπίζω οι κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου», επισημαίνει σε όσους τον γνωρίζουν και προσπαθούν να μάθουν το μυστικό της επιτυχίας και προσθέτει: «Eκανα το χόμπι μου δουλειά. Οταν ήμουν 6 ετών έφτιαξα από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Οταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησαν τα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω».

«Η συγκεκριμένη περίοδος και η χώρα χρειάζονται σοβαρότητα»

Το όνομά του πριν από περίπου δύο χρόνια ακούστηκε για ενδεχόμενη είσοδό του στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός.

Μέσω τον δηλώσεων, με τις οποίες διέψευσε τις φήμες που κυκλοφορούσαν, αποκάλυψε πτυχές της προσωπικότητάς του: «Κοιτάμε τις κοινωνικές μας ευαισθησίες να τις κατευθύνουμε αλλού. Εγώ αγαπώ τα σπορ της θάλασσας. Το σενάριο κυκλοφόρησε ίσως λόγω της ενασχόλησής μου με τον Ολυμπιακό Λαυρίου. Αυτό όμως συνέβη γιατί κάποια παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ήθελαν να παίξουν ποδόσφαιρο. Τους βοήθησα δίνοντας μπάλες, ρουχισμό και καλύπτοντας τα έξοδα για έναν προπονητή. Ολα αυτά τα έκανα για παιδιά κάτω των 18 ετών. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου ο επαγγελματικός πρωταθλητισμός. Με αυτόν τον τρόπο μένουν κάποια παιδιά μακριά από άλλα πράγματα. Αγαπάω τον αθλητισμό, αλλά είμαι πολύ απασχολημένος με τη δουλειά μου. Η κόρη μου είναι Παναθηναϊκός. Είμαστε πρόσφυγες και μικρός, λόγω του πατέρα μου, όταν με ρωτούσαν, έλεγα ότι υποστηρίζω τον Πανιώνιο. Εχω φίλαθλα αισθήματα. Το μελάνι οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να το κάνουν focus αλλού. Η συγκεκριμένη περίοδος και η χώρα χρειάζονται σοβαρότητα».

Με κεφάλαια από το real estate έχτισε μια ναυτιλιακή υπερδύναμη

Ο κ. Προκοπίου είναι γέννημα θρέμμα Γλυφαδιώτης. Ο πατέρας του ήταν από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες της Αθήνας. Ο ίδιος σπούδασε μεν πολιτικός μηχανικός, αλλά το όνειρό του είχε τις έντονες αποχρώσεις του απέραντου γαλάζιου. Μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, ο οποίος σήμερα ελέγχει τη ναυτιλιακή Centrofin, βασιζόμενοι σε κεφάλαια από το real estate, όπου δραστηριοποιούνταν η οικογένειά του, δημιούργησαν έναν ισχυρό στόλο κάτω από το σήμα της Dynacom.Το 1996 τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να χαράξουν διαφορετικές πορείες, διατηρώντας όμως πάρα πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους. Όπως ο ίδιος έχει εκμυστηρευτεί, η αγάπη του για τη θάλασσα είναι παθολογική, ενώ είναι και δεινός ιστιοπλόος. Κάθε καλοκαίρι περνάει τις διακοπές του με την οικογένειά του αρμενίζοντας στις ελληνικές θάλασσες και απολαμβάνοντας τις ομορφιές των νησιών.
Η αγάπη του για το υγρό στοιχείο τον έκανε να ασχοληθεί και με το πόλο. Μαζί με τον πολύ καλό του φίλο κ. Νίκο Τσάκο είχαν αναλάβει την τύχη της ομάδας υδατοσφαίρισης της Χίου. Δεν ήταν, μάλιστα, λίγες οι φορές που οι δύο φίλοι έπαιρναν το ιδιωτικό τζετ και πετάγονταν στη Χίο για να παρακολουθήσουν αγώνα της ομάδας τους. Το 2010 τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν πάνω του όταν έγινε γνωστό ότι ναυπηγεί ένα πλωτό θηρίο 106 μέτρων σε ναυπηγεία της Ιταλίας με το όνομα «Dream», μια και είναι αυτό που ονειρεύτηκε ο ιδιοκτήτης του.

Τη διακόσμηση του εν λόγω σκάφους ανέλαβε ένας Ελληνας που θεωρείται σούπερ σταρ στο είδος του και δεν είναι άλλος από τον κ. Τζώρτζη Βαφειάδη.

newmoney

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης