Σε μια εποχή που όλα γύρω μας μοιάζουν «μαύρα», είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν και πάνε κόντρα στη κρίση.
Όταν μάλιστα αυτοί είναι και νέοι, τότε είναι που λες πως υπάρχει ελπίδα.
Στα πλαίσια της στήλης «Αφιέρωμα» που κάνει το zouglaport, θα μάθουμε την ιστορία μιας εταιρείας που είναι επιτυχημένη στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού.
Μιας εταιρείας που για 60 και πλέον χρόνια, παρέχει υψηλότατες υπηρεσίες στους πελάτες της που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο διακοπών.


Φίλιππος Βενετόπουλος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Φίλιππος Βενετόπουλος είναι ο συνεχιστής της Variety Cruises, της εταιρείας που με τα 11 σκάφη της, ταξιδεύει στις ομορφότερες παραλίες του κόσμου και δημιουργεί αναμνήσεις!
Ο ίδιος μίλησε στο zouglaport για τις δραστηριότητες της εταιρείας και όχι μόνο:

Ερ.: Τι ακριβώς είναι η Variety Cruises; Που είναι η έδρα της και από πότε υπάρχει; Που δραστηριοποιείται ;

Η Variety Cruises είναι μια εταιρία που ασχολείται με τον θαλάσσιο τουρισμό και πιο συγκεκριμένα με τον τομέα του yacht cruising. Οι ρίζες της εταιρίας πάνε πίσω στο 1949 όταν και ξεκίνησε ο παππούς μου, ο Διογένης Βενετόπουλος ο οποίος και ήταν φυσικά ο πρωτοπόρος που παρείχε στον κόσμο ενα τέτοιο προϊόν.
Η έδρα της εταιρίας ήταν και έχει παραμείνει στην Ελλάδα αλλά έχουμε και γραφεία στην Αμερική και την Αγγλία.Επίσης έχουμε αντιπροσώπους και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Ενώ ο κύριος προορισμός μας ήταν πάντοτε η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια έχουμε ανοίξει αρκετά τον παγκόσμιο χάρτη και έχουμε παρουσία σε Αφρική, Σεϋχέλλες, Κούβα, Κόστα Ρίκα, Ιταλία, Cape Verde.Στην συνέχεια έχουμε πλάνα να επεκτείνουμε τους προορισμούς που επισκεπτόμαστε ακόμα περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια με την Αλάσκα και τον Ινδικό Ωκεανό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ερ.: Πόσα πλοία διαθέτει και ποιοι οι στόχοι της εταιρείας;

Αυτή την στιγμή η εταιρία έχει 11πλοία στο στόλο της, χωρητικότητας μέχρι 72 επιβατών, τα οποία βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Όπως όλες οι επιχειρήσεις, έτσι και εμείς έχουμε θέσει βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους. Αυτήν την στιγμή, και με την πολύ αυξημένη ζήτηση στο small ship cruising, ξεκινάμε την προσπάθεια να ναυπηγήσουμε άλλα δύο πλοία χωρητικότητας έως 99 επιβατών εδώ στην Ελλάδα όπως και έχουμε κάνει σε όλη μας την εταιρική ιστορία. Μακροπρόθεσμα, ο στόχος της εταιρίας μας είναι να αυξήσουμε όσο το δυνατόν τον στόλο μας, να ανοιχτούμε σε ακόμα περισσότερους προορισμούς και να ενταχτούμε στο Ελληνικό Χρηματιστήριο.

Ερ.: Από πότε βρίσκεστε στον χώρο. Συνδυάστηκε η δουλειά με τις σπουδές;

Στον θαλάσσιο τουρισμό βρίσκομαι από τα πρώτα μου βήματα σαν παιδί, αλλά επαγγελματικά θα έλεγα πως ασχολούμαι τα τελευταία δύο χρόνια. Έχοντας την τύχη να βρίσκομαι στην οικογενειακή μου επιχείρηση, πιστεύω πως ότι και να σπούδαζα θα μπορούσα να το προσαρμόσω στην επιχείρηση φέρνοντας νέες ιδέες σε πολλούς τομείς. Ένα κομμάτι μου ίσως ήθελε να ζήσω πρώτα κάποια ακόμη χρόνια αναζήτησης στο εξωτερικό, αλλά έμαθα να αναζητώ μέσα από τις ευκαιρίες που μου παρουσιάζονται.

Ερ.: Το επίπεδο του τουρισμού στην Ελλάδα. Πόσο εκμεταλλευόμαστε την στρατηγική μας θέση ως χώρα;

Κοιτάξτε να δείτε, πιστεύω ότι ο Έλληνας έχει έμφυτη την φιλοξενία και ασυναίσθητα, όπου και να βρίσκεται ένας επισκέπτης, θα τον καλοδεχτούν και θα του ανοίξουν το σπίτι τους. Αυτό που με φοβίζει πιο πολύ είναι οι πιο προβεβλημένοι προορισμοί στην χώρα μας. Εκεί τα πράγματα αλλάζουν και οι τοπικοί επιχειρηματίες πιο πολύ κοιτάνε πως θα κερδοσκοπήσουν και πως θα εκμεταλλευτούν κατά κάποιο τρόπο αυτόν που έχουν απέναντί τους. Κατά την άποψή μου, πρέπει να ανεβάσουμε αρκετά το “value for money” που παρέχουμε σε έναν τουρίστα και αυτό αυτόματα θα φέρει ακόμα περισσότερο κόσμο στη χώρα μας.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν πάρουμε σαν παράδειγμα την Τουρκία, οι ακτές της οποίας έχουν σαφώς λιγότερα να προσφέρουν από φυσική ομορφιά σε σχέση με την Ελλάδα, χάριν του “promotion” που γίνεται η Τουρκία καταγράφει αρκετά μεγαλύτερα νούμερα επισκεπτών.

Ερ.: Από ποια μέρη του κόσμου είναι οι πελάτες σας;

Κατά το πλείστον είναι Αμερικάνοι, αλλά έχουμε και ένα μεγάλο ποσοστό Ευρωπαίων, κατά κύριο λόγο Άγγλων και Γερμανών. Βέβαια, ανάλογα και με τον εκάστοτε προορισμό αλλάζουν και οι κατανομές. Για παράδειγμα, στις Σεϋχέλλες, το ποσοστό των Αμερικάνων βρίσκεται στο 10%.
Ερ.: Πόσοι έλληνες επιλέγουν την κρουαζιέρα τη δική σας ή γενικά την κρουαζιέρα;
Δεν έχουμε καθόλου Ελληνική πελατεία στα δικά μας πλοία. Πιστεύω πως ο Έλληνας ενώ αγαπά και γνωρίζει την θάλασσα, έχει μάθει να την ζει αλλιώς, γιατί ενώ έχουμε παρουσία σε όλα τα μεγάλα Ελληνικά τουριστικά γραφεία, δεν έχουμε την τύχη να έχουμε Έλληνες πελάτες.
Στον τομέα της mass κρουαζιέρας δεν γνωρίζω να σου απαντήσω.

Ερ.: Στα χρόνια της κρίσης πόσο έχει επηρεαστεί ο τομέας σας;

Ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού,όπως και όλοι οι τομείς της Ελληνικής οικονομίας, χτυπήθηκε άσχημα από την κρίση. Παρόλη την ευελιξία που διαθέτουμε, έχοντας την δυνατότητα να μπορούμε να στείλουμε τα πλοία μας σε άλλους προορισμούς τα πράγματα υπήρξαν δύσκολα για δύο κυρίως λόγους:
Πρώτον, η ζήτηση για τα Ελληνικά μας προϊόντα, τα οποία εκπροσωπούσαν ένα 60% του inventory μας, ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Δεύτερον, το γεγονός ότι είμαστε μία Ελληνική επιχείρηση, έκανε πολλούς από τους τουριστικούς οργανισμούς και τους συνεργάτες μας, να φοβούνται τόσο για το μέλλον της εταιρίας όσο και για την πιθανή έξοδο της χώρας από την Ευρωπαϊκή ένωση.
Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας ότι ο τουρισμός είναι ο κινητήριος μοχλός της Ελληνικής Οικονομίας και με το να τρομοκρατούμε τον μελλοντικό τουρίστα με βαρύγδουπες δηλώσεις και κινδυνολογίες δεν καταφέρνουμε τίποτα άλλο παρά μονό να βλάπτουμε το εθνικό μας συμφέρον.

Ερ.: Μαρίνες. Υπάρχουν υποδομές στην Ελλάδα; Οι υπηρεσίες είναι ίδιες-χειρότερες-καλύτερες από τους ανταγωνιστές μας;

Για πλοία σαν τα δικά μας τα οποία είναι μικρά και ευέλικτα σε λιμάνια και μαρίνες, οι παροχές είναι αρκετά καλές. Όμως, για κρουαζιερόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, οι υποδομές είναι από κακές έως ανύπαρκτες. Χρειάζεται να αναβαθμιστούν σε τεράστιο βαθμό τα λιμάνια και οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται, έτσι ώστε να έχουμε μια σημαντική αύξηση στον θαλάσσιο τουρισμό και να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερες εταιρίες και επισκέπτες καθώς διαθέτουμε μία από τις ωραιότερες, αν όχι την ωραιότερη, χώρες στον κόσμο και όμως δεν είμαστε ικανοί να την αξιοποιήσουμε όσο της αξίζει. 

Ζαφείρης Σπυριδάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης