Ένα τρενάκι από αυτά που κάνουν τουριστικούς κύκλους, έφερε οργή και αγωνία στους ανθρώπους που ζουν από το παραδοσιακό επάγγελμα του αμαξά.

Για να βάλουμε τα πράγματα στη σειρά τους, ένας  επιχειρηματίας ζήτησε να αδειοδοτηθεί, ώστε να φέρει στην Αίγινα ένα τρενάκι που θα κάνει έναν γύρο μέσα στην πόλη περνώντας μπροστά από κεντρικά σημεία και αξιοθέατα. Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την αδειοδότηση του επιχειρηματία, αγνοώντας τις αντιδράσεις των αμαξάδων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια τέτοια υπόθεση είχε ξαναζήσει η Αίγινα πριν από αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα το 1996, όταν επί δημαρχίας Τρύφωνα Γκότση, είχε έρθει και τότε ένα τρενάκι. Όμως το εγχείρημα απέτυχε λόγω του ότι η πόλη της Αίγινας είναι μικρή και δεν δίνει αρκετούς λόγους για να ανεβαίνει κανείς σε αυτό το μέσον (τουλάχιστον αυτό ίσχυε για εκείνη την περίοδο). Το εγχείρημα όμως ανέδειξε και ένα άλλο πρόβλημα, αφού το τρενάκι σε πολλές περιπτώσεις δεν χώραγε να στρίψει ή να περάσει λόγω της στενότητας των δρόμων, προκαλώντας ζημιές σε μάντρες, τοίχους αλλά και παρακείμενα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Όλα αυτά όμως δεν είναι το πρόβλημα σήμερα. Το μεγαλύτερο ζήτημα που προκύπτει είναι κοινωνικό και αφορά την ομάδα των ανθρώπων που συνεχίζουν να δίνουν στην Αίγινα ένα από τα λίγα παραδοσιακά στοιχεία της φυσιογνωμίας της. Οι αμαξάδες –αν πετύχει η λειτουργία του νέου μέσου μεταφοράς- θα εξαφανιστούν. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούν να συνυπάρξουν δύο τρόποι «ανοιχτής» βόλτας στην πόλη. Και μάλιστα, όταν υπάρχει τόσο μεγάλη οικονομική διαφορά.

Από την άλλη, κάποτε και οι αμαξάδες οφείλουν να αναβαθμίσουν και να πολλαπλασιάσουν τις υπηρεσίες τους. 20€ για μια βόλτα είναι πολλά λεφτά και πλέον είναι πολλοί λίγοι που τα δίνουν. Θα έπρεπε να βρουν άλλες λύσεις (μικρότερες βόλτες ή κάλυψη αναγκών μεταφοράς με μικρό τίμημα) ώστε να αντιμετωπιστούν καλύτερα από το καταναλωτικό κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση αυτή δεν είναι μόνο οικονομική ή επιχειρηματική. Ένα τρενάκι σε μια πόλη δεν είναι κακό. Όμως εδώ έχουμε τις άμαξες. Και οι άμαξες έχουν γίνει ένα από τα στοιχεία της τουριστικής μας ταυτότητας. Δεν μπορεί η Δημοτική Αρχή να το αγνοεί αυτό, ούτε να παριστάνει την “απροβλημάτιστη” στο ενδεχόμενο να μην αντέξουν τον ανταγωνισμό οι αμαξάδες.

 

Πηγή: neaepoxi.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης