Τα πρώτα έργα έφεραν "άρωμα" από ΜΕΤΡΟ

Τα πρώτα έργα έφεραν "άρωμα" από ΜΕΤΡΟ

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012, 13:09

Ήδη, άρχισε η εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων και ξεκίνησαν αρχικές προπαρασκευαστικές εργασίες στην επιφάνεια.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η μεταφύτευση σε πλατείες και κοινόχρηστους χώρους του Κορυδαλλού των τριάντα έξι μεγάλων δέντρων της πλατείας Ελευθερίας, ύψους από ένα έως δέκα μέτρα.

Αυτές τις ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη η μεταφύτευση των 17 φοινικοειδών (φοίνικες, πιτσάρδιες και χαμαίρωπες), ενώ τα 19  πλατάνια θα μεταφερθούν τον Νοέμβριο, που είναι και η κατάλληλη περίοδος μεταφύτευσης.

Τα δέντρα μεταφέρονται στις πλατείες Αγ. Γεωργίου, Ελ. Βενιζέλου, Αλησμόνητων Πατρίδων, Χειμμάρας και Ηλείας και στα τρίγωνα Καραολή και Δημητρίου και Αγ. Μαρίνας κάτω από την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου και έξοδα της Αττικό Μετρό, όπως προβλεπόταν στο πρωτόκολλο συνεργασία του Δήμου με την εταιρεία.

Τα άλλα εργοτάξια έχουν αρχίσει να δημιουργούνται  στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου στη Νίκαια, στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά, στα Μανιάτικα στην διασταύρωση των οδών Μαυρομιχάλη και Γυθείου και στον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, στην πλατεία Οδησσού.

Εκτός από την μεταφορά των δένδρων στην πλατεία Ελευθερίας θα γίνουν ανάλογες κινήσεις και στους άλλους χώρους, όπως είναι η μεταφορά του αγάλματος του Ελευθέριου Βενιζέλου από την πλατεία απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Όπως έγραψε η «Καθημερινή» η Αδελφότητα Κρητών Πειραιά «Η Ομόνοια» διαμαρτυρήθηκε έντονα στην Αττικό Μετρό για την μετακίνηση του αγάλματος του Ελ. Βενιζέλου αναφέροντας ότι «προσβάλλει τη μνήμη του ιστορικού πολιτικού».

Η Αττικό Μετρό απάντησε ότι δεν είναι δυνατό να παραμείνει ο ανδριάντας αφού όλη η πλατεία θα εκσκαφτεί, πλην όμως ανέλαβε την δέσμευση να τον επαναφέρει σε μια πενταετία.

Παράλληλα, με τις παραπάνω εργασίες θα γίνουν και οι πρώτες διερευνητικές τομές για τα δίκτυα κοινής ωφέλειας καθώς και η αρχαιολογική έρευνα.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» οι πρώτες εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2013 ενώ ο μετροπόντικας αναμένεται να διανύσει τα πρώτα 171 μέτρα, από το σημείο εισόδου μέχρι το φρέαρ Κομνηνού τον Ιούνιο του 2013.

Κατόπιν θα διανύσει την απόσταση μέχρι τον σταθμό Αγία Βαρβάρα (434 μέτρα) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2013.

Έως τον σταθμό Κορυδαλλού (1.628 μέτρα) μέχρι τον Μάιο του 2014.

Έως τον σταθμό Νίκαιας (1.284 μέτρα) μέχρι τον Οκτώβριο του 2014. Και

Έως τον σταθμό Μανιάτικων (842 μέτρα) έως τον Φεβρουάριο του 2015.

Κατόπιν ο μετροπόντικας θα συνεχίσει μέχρι τον σταθμό του Πειραιά (ανάμεσα στους σταθμούς του προαστιακού και του ΗΣΑΠ, 1.211 μέτρα) έως τα τέλη Ιουλίου του 2015 και τέλος στον τερματικό σταθμό Δημοτικό Θέατρο (712 μέτρα) αναμένεται να φτάσει έως τον Οκτώβριο του 2015.

Οι τελευταίες εργασίας διάνοιξης αναμένεται να ολοκληρωθούν το Νοέμβριο του 2016 και η παράδοση του έργου τοποθετείται στις αρχές του 2017 (5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης).

Η επέκταση θα έχει συνολικός μήκος 7,6 χιλιόμετρα και το έργο είναι προϋπολογισμού 515 εκατομμυρίων ευρώ.

Να σημειωθεί ότι τα 6,5 χιλιόμετρα από το συνολικός μήκος των 7,6 χιλιομέτρων θα ανοιχτούν με την βοήθεια του μετροπόντικα και το υπόλοιπο με υπόγεια εκσκαφή.

Pireas2day.gr

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012, 13:09


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα