Στις 6 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την μελέτη- κατασκευή του έργου της ζεύξης Περάματος- Σαλαμίνας.

Αυτό έχει γνωστοποιήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού Β Πειραιά της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρίας Γιαννακάκη.
Το εκπληκτικό στην απάντηση είναι ότι: Ενώ το υπουργείο υποστηρίζει ότι το έργο θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες που προσφέρονται στη Σαλαμίνα από τις σημερινές ακτοπλοϊκές συνδέσεις παρακάμπτει τις αντιρρήσεις του Δήμου και τοπικών φορέων και αναφέρει ότι ο Δήμος Περάματος και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (!) συμφωνεί!!.

Το ερώτημα είναι βέβαια εάν ο Δήμος Περάματος έχει συμφωνήσει με την αρχική μελέτη, που προέβλεπε διπλή ζεύξη της Σαλαμίνας από το Πέραμα και την Πάχη με κατασκευή αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα ένωνε την περιοχή του Πειραιά με την Κόρινθο ή με την καινούργια χάραξη της ζεύξης Περάματος- Σαλαμίνας, που θα «φορτώσει» και άλλο κυκλοφοριακά την πόλη του Περάματος;

Σύμφωνα, πάντα, με την απάντηση, που έδωσε το υπουργείο στην βουλευτή ο διαγωνισμός, που αρχικά επί υπουργίας Μάκη Βορίδη είχε ανακοινωθεί ότι θα προηγηθεί διάλογος πριν από την προκήρυξή του θα γίνει με την διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού

Όπως αναφέρεται στην απάντηση που υπογράφει ο υφυπουργός Σταύρος Καλογιάννης:

«Κατά την Α’ φάση θα υποβληθούν μέχρι την 6η Νοεμβρίου 2012 οι Αιτήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εκ μέρους των Ομίλων. Θα γίνει προεπιλογή των κατάλληλων υποψηφίων και στη συνέχεια θα υποβάλουν δεσμευτική προσφορά. Επισημαίνεται ότι μέχρι την ολοκλήρωση της Α φάσης δεν θα είναι γνωστά τα τεχνικά στοιχεία του έργου (μορφή χάραξης, κόμβοι κ.λπ) και ως εκ τούτου δεν υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο διαλόγου με τους τοπικούς φορείς».

Με δύο λόγια, η γνώμη των τοπικών φορέων για την χρησιμότητα ή όχι του έργου πάει περίπατο….

Από εκεί και πέρα:

«Κατά τη Β Φάση θα ξεκινήσει η Διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (Διαδικασία Διαβούλευσης) με σκοπό να καθοριστούν τα τεχνικά μέσα με τα οποία θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες και οι στόχοι του Δημοσίου και να προσδιοριστεί η οργάνωση του Έργου. Οι Διαγωνιζόμενοι θα κληθούν να εκπονήσουν εναλλακτικές μελέτες για το έργο και να καταθέσουν τρόπους χρηματοδότησής του ώστε να διαμορφώσουν και τις αντίστοιχες προτάσεις για τα νομικά κείμενα που θα διέπουν τις συμφωνίες.

»Κατά τη Γ Φάση οι προεπιλεγέντες Διαγωνιζόμενοι θα λάβουν από την Υπηρεσία τα Τεύχη Δημοπράτησης προς διαμόρφωση. Οι Διαγωνιζόμενοι θα υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές, οι οποίες θα κριθούν με το κριτήριο της «πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς» για να ανακηρυχθεί ο Ανάδοχος του έργου».

«Είναι σαφές ότι στη Β Φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για το έργο από εταιρείες οι οποίες θα το χρηματοδοτήσουν και στην διαδικασία καθορισμού του Βασικού Σχεδιασμού του Εργου θα ενημερωθούν αναλυτικά και θα συμμετάσχουν οι Δήμοι Σαλαμίνας και Περάματος καθώς και όλοι οι λοιποί ενδιαφερόμενοι φορείς», καταλήγει η απάντηση του υπουργείου.

Pireas2day