Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Μία ακόμα αγωνιστική χρονιά στην Formula 1 ολοκληρώθηκε. Το Άμπου Ντάμπι ήταν ο τελευταίος σταθμός των πιλότων μαζί και των ομάδων που συμμετέχουν στον κορυφαίο θεσμό και όπως αποδείχτηκε το ενδιαφέρον δεν ήταν και τόσο… υψηλό από την αρχή μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Χάμιλτον κατέκτησε τον 2ο παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα του!!! Όπως ήταν αναμενόμενο όλα τα φώτα ήταν στραμμένα στους δύο πιλότους της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ. Αυτοί οι δύο οδηγοί ήταν και οι υποψήφιοι για τον τίτλο στο πρωτάθλημα των οδηγών καθώς στους κατασκευαστές εδώ και… καιρό η Mercedes είχε αναδειχτεί πρωταθλήτρια. Ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε από την πρώτη θέση και όλα έδειχναν ότι ο αγώνας στο Άμπου Ντάμπι θα είχε ιδιαίτερα υψηλό ενδιαφέρον. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν με το που έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης. Ο Χάμιλτον με υποδειγματικό τρόπο πέρασε μπροστά αφήνοντας δεύτερο τον Ρόσμπεργ που έδειξε να έχει κάποιο πρόβλημα. Αυτή η κίνηση έδειξε και ποια θα είναι η συνέχεια του αγώνα. Ο Μπότας που φαινόταν ότι θα έπαιζε το ρόλο του τελικά από 3ος έπεσε 8ος…
Ο Ρόσμπεργκ αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και δεν κατάφερε να διεκδηκίσει τη νίκη μαζί και τον τίτλο Προβλήματα και… ήττα για τον Ρόσμπεργκ
Με τον Χάμιλτον να βρίσκεται στην πρώτη θέση και τον Ρόσμπεργκ στην δεύτερη συνεχίστηκε ο αγώνας μέχρι που άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους τα προβλήματα στο μονοθέσιο του Γερμανού. Συγκεκριμένα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έπαψε να λειτουργεί (κάτι που του έριχνε την ιπποδύναμη σχεδόν 150 άλογα) από τα μέσα του αγώνα και έτσι ο Ρόσμπεργκ άρχισε να χάνει χρόνο και θέσεις, μαζί και τις ελπίδες για τον τίτλο. Την ίδια ώρα ο Βρετανός χωρίς προβλήματα και με λιγότερο άγχος οδηγούσε το μονοθεσίο του προς τον τερματισμό απλά και μόνο για να πανηγυρίσει τον τίτλο. Γύρο με τον γύρο ο Ρόσμεργκ έχανε χρόνο και θέσεις και τελικά μετά από 55 γύρους ο Χάμιλτον όχι μόνο πανηγύρισε την πρώτη θέση αλλά και την κατάκτηση του τίτλο για δεύτερη φορά από το Βρετανό πιλότο. Για την… ιστορία το βάθρο στο Άμπου Ντάμπι συμπλήρωσαν οι Μάσα και Μπότας ενώ ο Ρόσμπεργκ με τα χίλια – δυο προβλήματα τερμάτισε στην 14η θέση…
Η πορεία προς τον τίτλο…
Η πορεία του Λιούις Χάμιλτον προς τον τίτλο αποδείχτηκε πως ήταν μεγαλειώδης γεγονός που αποδεικνύεται από τα φετινά στατιστικά του Βρετανού. Ο πιλότος της Mercedes κατάφερε τη φετινή περίοδο να κατακτήσει 11 πρώτες θέσεις σε, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Ρωσία, ΗΠΑ και Άμπου Ντάμπι. Αντίστοιχ,α από πλευράς Pole Position o Βρετανός κατάφερε επτά φορές να εκκαλέσει από την πρώτη θέση και συγκεκριμένα στα γκραν πρι, Αυστραλίας, Μαλαισίας, Κίνας, Ισπανίας, Ιταλίας, Σιγκαπούρης και Ρωσίας. Χαρακτηριστικό είναι πάντως το γεγονός πως σε 6 αγώνες κατέκτησε ταυτόχρονα την Pole και την νίκη ενώ στο σύνολο της χρονιάς είχε και 3 εγκαταλείψεις.
Για να δείτε την βαθμολογία των οδηγών πατήστε ΕΔΩ
Για να δείτε την βαθμολογία των κατασκευαστών πατήστε ΕΔΩ
Τελικά Αποτελέσματα Άμπου Ντάμπι | |||
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφ. |
1 | Χάμιλτον | Mercedes | Νικητής |
2 | Μάσα | Williams | 2.5 |
3 | Μπότας | Williams | 28.8 |
4 | Ρικιάρντο | Red Bull | 37.2 |
5 | Μπάτον | McLaren | 60.3 |
6 | Χούλκενμπεργκ | Force India | 62.1 |
7 | Πέρεθ | Force India | 71 |
8 | Φέτελ | Red Bull | 72 |
9 | Αλόνσο | Ferrari | 85.8 |
10 | Ραικόνεν | Ferrari | 87.8 |
11 | Μάγκνουσεν | McLaren | 90.3 |
12 | Βερνιε | Toro Rosso | 91.9 |
13 | Γκροστζιάν | Lotus | 1 γύρος |
14 | Ρόσμπεργκ | Mercedes | 1 γύρος |
15 | Γουντεριέζ | Sauber | 1 γύρος |
16 | Σούτιλ | Sauber | 1 γύρος |
17 | Στήβενς | Caterham | 1 γύρος |
Εγκ. | Κομπαγιάσι | Caterham | 13 γύροι |
Εγκ. | Μπαλντονάντο | Lotus | 29 γύροι |
Εγκ. | Κογιατ | Toro Rosso | 41 γύροι |
Νικητές Αγώνων 2014 | ||||
A/A | Γκραν Πρι | Ημερομηνία | Νικητής | Ομάδα |
1 | Αυστραλία | 16/3/2014 | Ρόσμπεργκ | Mercedes |
2 | Μαλαισία | 30/03/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
3 | Μπαχρέιν | 6/4/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
4 | Κίνα | 20/04/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
5 | Ισπανία | 11/5/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
6 | Μονακό | 25/05/2014 | Ρόσμπεργκ | Mercedes |
7 | Καναδάς | 8/6/2014 | Ρικιάρντο | Red Bull |
8 | Αυστρία | 22/06/2014 | Ρόσμπεργκ | Mercedes |
9 | Μ. Βρετανία | 6/7/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
10 | Γερμανία | 20/07/2014 | Ρόσμπεργκ | Mercedes |
11 | Ουγγαρία | 27/07/2014 | Ρικιάρντο | Red Bull |
12 | Βέλγιο | 24/08/2014 | Ρικιάρντο | Red Bull |
13 | Ιταλία | 7/9/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
14 | Σιγκαπούρη | 21/09/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
15 | Ιαπωνία | 5/10/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
16 | Ρωσία | 12/10/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
17 | ΗΠΑ | 2/11/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
18 | Βραζιλία | 9/11/2014 | Ρόσμπεργκ | Mercedes |
19 | Άμπου Ντάμπι | 23/11/2014 | Χάμιλτον | Mercedes |
Παγκόσμιοι Πρωταθλητές F1 | ||
Έτος | Οδηγός | Ομάδα |
1950 | Φαρίνα | Alfa Romeo |
1951 | Φάντζιο | Alfa Romeo |
1952 | Ασκάρι | Ferrari |
1953 | Ασκάρι | Ferrari |
1954 | Φάντζιο | Maserati2 |
1955 | Φάντζιο | Mercedes |
1956 | Φάντζιο | Ferrari |
1957 | Φάντζιο | Maserati |
1958 | Χάουθορν | Ferrari |
1959 | Μπράμπχαμ | Cooper |
1960 | Μπράμπχαμ | Cooper |
1961 | Χιλ | Ferrari |
1962 | Χιλ | BRM |
1963 | Κλάρκ | Lotus |
1964 | Σάρτις | Ferrari |
1965 | Κλάρκ | Lotus |
1966 | Μπράμπχαμ | Brabham |
1967 | Χάλμε | Brabham |
1968 | Χιλ | Lotus |
1969 | Στιουάρτ | Matra |
1970 | Ριντ | Lotus |
1971 | Στιουάρτ | Tyrrell |
1972 | Φιτιπάλντι | Lotus |
1973 | Στιουάρτ | Tyrrell |
1974 | Φιτιπάλντι | McLaren |
1975 | Λάουντα | Ferrari |
1976 | Χαντ | McLaren |
1977 | Λάουντα | Ferrari |
1978 | Αντρέτι | Lotus |
1979 | Σέκτερ | Ferrari |
1980 | Τζόουνς | Williams |
1981 | Πικέ | Brabham |
1982 | Ριντ | Williams |
1983 | Πικέ | Brabham |
1984 | Λάουντα | McLaren |
1985 | Προστ | McLaren |
1986 | Προστ | McLaren |
1987 | Πικέ | Williams |
1988 | Σένα | McLaren |
1989 | Προστ | McLaren |
1990 | Σένα | McLaren |
1991 | Σένα | McLaren |
1992 | Μάνσελ | Williams |
1993 | Προστ | Williams |
1994 | Σουμάχερ | Benetton |
1995 | Σουμάχερ | Benetton |
1996 | Χιλ | Williams |
1997 | Βιλνλεβ | Williams |
1998 | Χάκινεν | McLaren |
1999 | Χάκινεν | McLaren |
2000 | Σουμάχερ | Ferrari |
2001 | Σουμάχερ | Ferrari |
2002 | Σουμάχερ | Ferrari |
2003 | Σουμάχερ | Ferrari |
2004 | Σουμάχερ | Ferrari |
2005 | Αλόνσο | Renault |
2006 | Αλόνσο | Renault |
2007 | Ραικόνεν | Ferrari |
2008 | Χάμιλτον | McLaren |
2009 | Μπάτον | Brawn GP |
2010 | Φέτελ | Red Bull |
2011 | Φέτελ | Red Bull |
2012 | Φέτελ | Red Bull |
2013 | Φέτελ | Red Bull |
2014 | Χάμιλτον | Mercedes |