Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
 

Το χρήμα κινεί τα πάντα και χωρίς αυτό δεν γίνεται τίποτα. Ούτε… ράλι Ακρόπολις, ούτε αγώνας με… ποδήλατα. Στο άρθρο που δημοσιεύει σήμερα το zougla.gr θα αναφερθούμε στον εθνικό μας αγώνα, θα αναλύσουμε τι σχέση που έχει με τα… χρήματα και θα ξετυλίξουμε το κουβάρι σχετικά με το μέλλον του, που δυστυχώς (και ας διαψευστούμε) είναι δυσοίωνο. Το zougla.gr εδώ και μήνες έχει κάνει γνωστό το τι συμβαίνει πίσω… από τις κάμερες. Παρ’ όλα αυτά δέχτηκε σκληρή κριτική από ορισμένους που απλά ζουν σε άλλο κόσμο και για το μόνο που νοιάζονται είναι μην πειραχτεί η… γούνα τους και σε καμία των περιπτώσεων το «Ακρόπολις» ως εθνικός θεσμός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φέτος, όσοι το… κατάλαβαν (γιατί ακόμα ορισμένοι ρωτούν πότε θα διεξαχθεί ο αγώνας), διεξήχθη το
ράλι Ακρόπολις στα τέλη Μαρτίου. Ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο WRC (παγκόσμιο πρωτάθλημα) αλλά στο ERC (ευρωπαϊκό πρωτάθλημα), που πολλοί τον θεωρούν έναν ανερχόμενο θεσμό. Σε κάθε περίπτωση το ERC δεν έχει την αίγλη του WRC αλλά για να είμαστε και απόλυτοι, ακόμα και στον ευρωπαϊκό θεσμό μπήκαμε γιατί είχαμε θετική… εισήγηση από τον ίδιο τον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ.

Πρόβλημα αξιοπιστίας της χώρας
Το πρόβλημα, όπως έχουμε γράψει, είχε και έχει να κάνει με χρήματα χρωστούμενα στην FIA από πλευράς ΕΛΠΑ και Celeritas (η εταιρεία που διοργανώνει το Ακρόπολις). Τα συγκεκριμένα αφορούν παράβολα σε συμμετοχές, συνδρομές κ.ά. που ενώ κάποιοι έχουν υποσχεθεί ότι θα τα ξοφλήσουν, δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Εδώ είναι που ξεκινά και το πρόβλημα αξιοπιστίας της Ελλάδας σαν χώρα αλλά και σαν διοργάνωση, που εκπροσωπείται από την ΕΛΠΑ και κατ’ επέκταση από μία ανώνυμη εταιρεία (Celertitas). Οι δυο τους (ΕΛΠΑ και Celeritas) έχοντας προφορικές υποσχέσεις από πολιτικούς και υπουργεία θεώρησαν δεδομένο ότι θα εισπράξουν χρήματα ως χορηγία καθώς η Ελλάδα με αυτό τον τρόπο διαφημίζεται σε όλο τον κόσμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εικόνα από το φετινό ράλι Ακρόπολις…

Τα χρωστούμενα
Όπως αποδείχτηκε με τις… υποσχέσεις μαζεύτηκαν πολλά χρήματα! Η Περιφέρεια Πελοποννήσου υποσχέθηκε λεφτά με τη σέσουλα και αυτή τη στιγμή χρωστά 100.000 ευρώ, ο Δήμος Λουτρακίου σχεδόν 50.000 ενώ η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού 170.000 ευρώ. Τα τελευταία θα πήγαιναν μέσω της ομοσπονδίας αυτοκινήτου στην εταιρεία Eurosport Events (η οποία διοργανώνει το ERC και το WTCC) ως παράβολο για να ενταχθεί η Ελλάδα στο αγωνιστικό καλεντάρι του 2014 (και όπως κάνουν όλες οι χώρες). Δυστυχώς τα χρήματα αυτά δεν δόθηκαν ποτέ, κάτι που έπρεπε να γίνει πριν την έναρξη του αγώνα, δηλαδή σχεδόν 1.5 μήνα πριν…

Θα κινηθούν νομικά

Όπως οι περισσότεροι μπορούν να σκεφτούν (εκτός και ένα είχαν διαβάσει zougla.gr), η μη πληρωμή χρημάτων στην εταιρεία που διαχειρίζεται τα δικαιώματα εγκυμονεί κινδύνους που αφορά το μέλλον του ράλι Ακρόπολις στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στο… δια ταύτα, αν τα χρήματα δεν έχουν εξοφληθεί σε μία περίπου εβδομάδα, τότε η εταιρεία Eurosport Events θα κινηθεί νομικά για να διεκδικήσει τα οφειλόμενα. Αυτομάτως η χώρα μας θα αποκλειστεί από όλα τα σημαντικά παγκόσμια γεγονότα και φυσικά θα μπει ταφόπλακα στον εθνικό μας αγώνα που διεξάγεται επί δεκαετίες.

Τέτοιες εικόνες μπορεί να μην τις ξαναδούμε στην Ελλάδα…

Ξεφτίλα και κατάντια…

Το θέμα είναι εθνικό και πρέπει να λυθεί άμεσα. Επιπλέον θα πρέπει να γίνει επεξεργασία των δεδομένων για το λόγο που φτάσαμε να μιλάμε για κατάντια και ξεφτίλα της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν (τα παρακάτω και άλλα πολλά):

Ποιοι φταίνε;
Ποιοι έφτασαν το Ακρόπολις στον πάτο;
Ποιοι έδωσαν υποσχέσεις και δεν τις τήρησαν;
Ποιοι είναι αυτοί που τους δόθηκε το δικαίωμα χρησιμοποιώντας τον τίτλο Ακρόπολις να ξεφτιλίζουν την χώρα;
Ποιοι παίζουν στις πλάτες χιλιάδων φιλάθλων;
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του διοργανωτή;
Η ΕΛΠΑ τι θέση παίρνει;
Πως μία Α.Ε. παίρνει χορηγίες από το Κράτος;

Ακούστε τις αποκλειστικές δηλώσεις του Αντώνη Αργυρόπουλου
διευθυντή προβολής και τηλεοπτικών προγραμμάτων
του ERC παγκοσμίως

Ακούστε τις αποκλειστικές δηλώσεις του Παύλου Αθανασούλα
προέδρου της εταιρείας Celeritas που διοργανώνει
το ράλι Ακρόπολις

  


Διαβάστε επίσης:
Θα γίνει ή όχι το ράλι Ακρόπολις; 

Διαβάστε επίσης: Γιατί μας περνάνε για ηλίθιους;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης