Το πρώτο Ibiza FR των 150 ίππων που έφερε στην Ελλάδα η SEAT

Το πρώτο Ibiza FR των 150 ίππων που έφερε στην Ελλάδα η SEAT


Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

       

Video - Φωτογραφίες: Νίκος Χριστοφάκης


Το SEAT Ibiza είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές καθώς κυκλοφορεί από το 1984 και οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 5,5 εκατομμύρια μονάδες. Το ισπανικό μοντέλο H έκφραση "value for money" ταιριάζει στην έκδοση FR με κινητήρα 1.5 με 150 ίππουςκυκλοφορεί ήδη στην 5η του γενιά και η απήχηση είναι ιδιαίτερα υψηλή λόγω ονόματος αλλά και στοιχείων που διαθέτει καλύπτοντας σημαντικές ανάγκες του Έλληνα οδηγού.

Προς το παρόν το νέο
Ibiza είναι διαθέσιμο μόνο με κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.0 λίτρου και με ιπποδυνάμεις που ξεκινούν από τους 75 και φτάνουν τους 115 ίππους. Με λίγα λόγια, υπάρχουν μηχανικά σύνολα που αναζητά ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που αγοράζει μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας αλλά ίσως και να ήθελε το κάτι παραπάνω. Τη λύση δίνει η ίδια η εταιρεία, καθώς στα τέλη του έτους αναμένουμε μία νέα έκδοση που φέρει την ονομασία FR και μεταφράζεται σε κινητήρα 1.5 λίτρων με απόδοση 150 ίππους. Πρόκειται για έναν κινητήρα που έχουμε δει στο VW Golf, έχει την κωδική ονομασία EVO και καταφέρνει να συνδυάζει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.



Δείτε το video με το SEAT Ibiza FR


Έρχεται σε δύο μήνες

Το SEAT Ibiza FR θα ξεκινήσει να παράγεται τον Νοέμβριο και ένα μήνα μετά θα το δούμε επί ελληνικού εδάφους. Δύο όμως μήνες... πριν και η εισαγωγική εταιρεία φρόντισε να φέρει για λίγες ημέρες το Οδηγούμε το αυτοκίνητο πριν ακόμα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή της έκδοσης FRσυγκεκριμένο αυτοκίνητο που είναι προπαραγωγής, προκειμένου να μπορέσουμε να το οδηγήσουμε και να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα.

Οδηγικά το Ibiza FR διαθέτει ένα μοτέρ που θα ικανοποιήσει τον οδηγό. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, να στρίψει καλά και να προσφέρει οικονομία χάρη στην τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων όταν δεν είναι απαραίτητοι. Η ομαλή λειτουργία του κινητήρα είναι αισθητή και ακουστικά ενώ η επιλογή του στυλ οδήγησης (σπορ, νορμάλ, οικονομικό κ.λπ.) γίνεται από ένα κουμπί που βρίσκεται δίπλα στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Παρά τις ξεχωριστές ζάντες 18 ιντσών και κινούμενο στους... περίφημους ελληνικούς δρόμους, το ισπανικό μοντέλο έδειξε να κάνει απόσβεση στους κραδασμούς όταν έπεφτε σε μικρές λακκούβες, αλλά όχι και τόσο στις... μεγάλες.

Άνετα κάθονται στην πίσω σειρά καθισμάτων δύο ενήλικες

Μεγάλοι χώροι

Εσωτερικά, όπως θα δείτε και στο σχετικό
video, το Ibiza δεν θυμίζει παλαιότερα Ibiza καθώς μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν Το αφεντικό... τρελάθηκε και το δίνει με 15.750 ευρώ!παντού ενώ η μεγάλη οθόνης αφής υψηλής ευκρίνειας είναι σίγουρο πως θα αρέσει τόσο από αισθητικής πλευράς όσο και από χρηστικής. Αξίζει να αναφερθούμε και στην επιλογή της ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου που θα λατρέψουν όσοι κάνουν χρήση smartphone το οποίο βεβαίως συνδέεται και με το αυτοκίνητο.

To κερασάκι στην... τούρτα αφορά στην τιμή, που αγίζει τα 15.750 ευρώ και είναι σίγουρο πως θα προβληματίσει θετικά πολύ κόσμο που έχει στο μυαλό του να αποκτήσει μία έκδοση με μικρότερο κινητήρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά SEAT Ibiza FR EVO*
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.495 κ.εκ.
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 150/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7.6 δευτ.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 220
Μέση Κατανάλωση 4.8 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές Ρύπων CO2 110 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 107.8 ευρώ
Μήκος (μέτρα) 4.059
Πλάτος (μέτρα) 1.780
Ύψος (μέτρα) 1.429
Βάρος (κιλά) 1.143
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 355
 Τιμή (από...)
15.750 ευρώ

*με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων


Με... ισπανικές πινακίδες καθώς το αυτοκίνητο είναι προπαραγωγής και θα ξεκινήσει να παράγεται μαζικά σε έναν περίπου μήνα
Οι διπλές εξατμίσεις και τα φουσκώματα δείχνουν το Ibiza FR πιο αγριεμένο
Φώτα ημέρας LED
Ζάντες 18 ιντσών
Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα
Σε αυτό το σημείο ακουμπάς το κινητό σου και αυτό φορτίζει
Κουμπί start-stop για τον κινητήρα και επιλογές για κλείδωμα, ενεργοποίηση απενεργοποίηση κινητήρα κατά την κίνηση, κουμπί mode για επιλογή τρόπου οδήγησης και κουμπί 'P' για βοήθεια στο παρκάρισμα
Ο νέος κινητήρας 1.5 αποδίδει 150 ίππους

Η έκδοση FR έρχεται στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017, 16:23