Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   


Απαράμιλλο στιλ, αυθεντική ιταλική αισθητική, σπορ χαρακτηριστικά, υψηλή ποιότητα κατασκευής, αποδοτικός κινητήρας και πάνω από όλα… συναίσθημα. Η Alfa Romeo επέστρεψε έπειτα από χρόνια ανομβρίας, με ένα αυτοκίνητο που είναι ικανό να «σπάσει» τη γερμανική κυριαρχία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καρδιά της Alfa χτυπά και πάλι δυνατά  

Το όνομα προέρχεται από το φημισμένο ορεινό πέρασμα των Άλπεων, το Stelvio Pass

Η ιταλική φίρμα έχει γράψει τη δική της, σπουδαία ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, τα πράγματα μέχρι πρότινος δεν έβαιναν καθόλου καλά. Τα ταμεία της εταιρείας είχαν στερέψει, οι σχεδιαστές δεν μπορούσαν να αφήσουν το ταλέντο τους να εκφραστεί και οι μηχανικοί να δουλέψουν όπως πραγματικά μπορούσαν. Στην Alfa ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που συγκλόνισε ακόμη και τους Γερμανούς κατασκευαστές

Αυτό είχε ως συνέπεια τα ελάχιστα προϊόντα που διέθετε η Alfa στην γκάμα της να υπολείπονται των ανταγωνιστών και οι πωλήσεις να έχουν πάρει την κατιούσα.

Ευτυχώς, στο Μιλάνο αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα και να δώσουν στην Alfa Romeo τη χαμένη της αίγλη. Μια νέα πλατφόρμα «Giorgio», ένα πλούσιο μπάτζετ και ορισμένα δημιουργικά «μυαλά» ήταν ικανά να αλλάξουν άρδην τα πράγματα. Η αρχή έγινε με την Giulia, ένα από τα πιο ελκυστικά και ευχάριστα οδηγικά sport sedan.


Ξεπέρασαν τον εαυτό τους

Αλουμίνιο σε φτερά, καπό, ανάρτηση και πόρτες, carbon στον άξονα μετάδοσης

Στη συνέχεια, ήρθε στο προσκήνιο το πρώτο SUV στην ιστορία της εταιρείας. Το ρίσκο ήταν μεγάλο, καθώς ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι αδυσώπητος. BMW και Mercedes, κυρίως, δεν αστειεύονται. 

Οι καμπύλες του αμαξώματος και οι έντονες ακμές σε καθηλώνουν με την αψεγάδιαστη όψηΣτην Alfa όμως υπερέβαλαν εαυτόν, ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που συγκλόνισε ακόμη και τους Γερμανούς κατασκευαστές. Μεγάλη επιτυχία είχε και η επιλογή του ονόματος, παραπέμποντας σε ένα από τα πιο σαγηνευτικά περάσματα των Άλπεων. 

Η επιτυχία της Stelvio εστιάζεται στο γεγονός ότι ακόμη και ο ιδιοκτήτης μπορεί να χαζεύει επί ώρες τις ατελείωτες καμπύλες του αμαξώματος. Φανταστείτε τι συμβαίνει στους δρόμους από όπου περνάει. Ειδικά το πίσω τμήμα και οι τονισμένες επιφάνειες στο πλάι μπορούν να σε καθηλώσουν με την αψεγάδιαστη όψη. 

Premium, κομψό και σπορτίφ

Σπορτίφ και συνάμα κομψό. Σε εμπνέει από την πρώτη επαφή

Το εσωτερικό προέρχεται από την Giulia, συνδυάζοντας τη φινέτσα με την ποιότητα και την πρακτικότητα. Ανοίγοντας την πόρτα, το DNA της Alfa σε συνεπαίρνει, με την επιλογή των υλικών σε ταμπλό και επιφάνειες, τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι ανώτερης κλάσης.

Σε αυτό το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να ανησυχείς αν θα υπάρξουν τριξίματα ή ατέλειες με το πέρας του χρόνου. Η καμπίνα είναι καλοφτιαγμένη, η οθόνη 8,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και η αντίστοιχη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων παρέχουν όλες τις πληροφορίες, με την πρώτη να ενσωματώνει πλειάδα λειτουργιών και εφαρμογών.

Το τριάκτινο τιμόνι με το κουμπί εκκίνησης κινητήρα και τα χειριστήρια είναι άψογο, ενώ το περιστροφικό όργανο του Alfa Connect στη βάση της κονσόλας προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη, κάτι που δεν ευνοεί έναν εύσωμο οδηγό, ούτε παρέχει την απαιτούμενη πλευρική στήριξη στο σώμα. Τα πίσω καθίσματα είναι σχεδιασμένα για δύο ενήλικες -οριακά χωράει τρίτος-, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 525 λίτρων. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει αυτόματα.

Δύναμη και οικονομία

Με 127 γρ./χλμ CO2 που εκπέμπει πληρώνεις μόλις 152,40€ σε τέλη κυκλοφορίας

H Stelvio που είχαμε προς δοκιμή τροφοδοτούνταν από τον 2,2 λίτρων πετρελαιοκινητήρα των 210 ίππων. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ανεβάζοντας εύκολα στροφές από χαμηλά και παρουσιάζοντας μία γραμμικότητα από τις 1.500 έως τις 4.900 σ.α.λ. Η λειτουργία είναι υποδειγματική για σύνολο diesel, με τον χρήστη να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα (Advanced Efficiency, Natural και Dynamic).

Στην πράξη, εκπλήσσει με τη σβελτάδα που κινεί το αμάξωμα, την απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών και την απουσία κραδασμών και θορύβων. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο κιβώτιο της ZF και στην εξαιρετική λειτουργία του σε όλες τις συνθήκες. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που θα εκτιμήσουν οι κάτοχοι της Stelvio.

Νιώθεις τα… άλογα

Χάρη στις αρετές του, το αυτοκίνητο θα γίνει ο πιο πιστός φίλος του οδηγού

Το καλοζυγισμένο πλαίσιο, η κατανομή του βάρους, το «κοφτερό» τιμόνι, η ρύθμιση της ανάρτησης και η δύναμη του κινητήρα δίνουν τον ρυθμό στην άσφαλτο. Η Stelvio συμπεριφέρεται αριστοτεχνικά στον δρόμο, «χορεύει» από στροφή σε στροφή, θαρρείς και είναι μπαλαρίνα, αλλάζει κατεύθυνση με ακρίβεια και μαζεύει τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο σαν sportcar.

Η αίσθηση που σου δίνει είναι ότι δεν πρόκειται για SUV με απόσταση 20 εκατοστών από το έδαφος, αλλά για μία υπερυψωμένη Giulia. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πραγματικά χάρμα ιδέσθαι και η ανάρτηση ισορροπεί με μαγικό τρόπο μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού, νιώθεις τους 210 ίππους να ξεχύνονται στο οδόστρωμα. Η υποστροφή σε περιπτώσεις πίεσης είναι σχεδόν μηδενική και οι κλίσεις σε συνεχόμενες στροφές είδος προς εξαφάνιση.

Το σύστημα τετρακίνησης με τεχνολογία Q4 διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή μεταφέρεται στον πίσω άξονα και μόνο αν το σύστημα διαπιστώσει απώλεια πρόσφυσης, τη μοιράζει στο 50/50. Βέβαια, με τα 19άρια ελαστικά που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, ούτε λόγος για off road περιπέτειες.

Με Alfa κεφαλαίο

Τοποθετείται απέναντι από Audi Q5, BMW X3/X4, Mercedes GLC/GLC Coupe και Jaguar F-Pace

Η Stelvio είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα και δη SUV που κατάφερε να μας συγκινήσει και να χτυπήσει απευθείας στο συναίσθημα. Εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο το πάθος και το ταπεραμέντο των Ιταλών, είναι άκρως θελκτική από πλευράς εμφάνισης, καθηλωτική στην οδήγηση και διαθέτει άρτιο τεχνολογικό πακέτο. Παράλληλα, είναι απόλυτα ασφαλής, όπως απεφάνθη ο EuroNCAP στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Η Alfa Romeo έχει στην γκάμα της ένα πραγματικά ολοκληρωμένο μοντέλο, ικανό να προκαλέσει ρήγματα στην παντοκρατορία των Γερμανών στα premium μεσαία SUV.

Ανακαλύψτε τη Stelvio

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 
Κυβισμός (cc) 2.143 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 210/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 470/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 6,6
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 215
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4,8
Εκπομπές Ρύπων CO2 127 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 152,40 €
Μήκος (μέτρα) 4.687
Πλάτος (μέτρα) 1.903
Ύψος (μέτρα) 1.671
Βάρος (κιλά) 1.740
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 525
Τιμή (από…) 57.000€

Η Alfa Romeo ξεπέρασε τον εαυτό της, κατασκευάζοντας ένα από τα καλύτερα SUV της αγοράς
Ο μοχλός του κιβωτίου και οι διακόπτες για τα συστήματα πολυμέσων και DNA
Μεγάλο και πρακτικό το πορτμπαγκάζ της Stelvio

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης