Είναι γεγονός πως μέχρι και πέρυσι η σειρά X-COM αποτελούσε μια νοσταλγική retro ανάμνηση για τους φίλους των turn-based strategy. Το μνημειώδες UFO: Enemy Unknown έθεσε τις βάσεις πάνω στις οποίες αναπτύχθηκαν τα δύο επόμενα κεφάλαια της (X-COM: Terror from the Deep και X-COM Apocalypse), έκτοτε όμως το πνευματικό παιδί της Mythos Games και της MicroProse…παραστράτησε. Αναπόφευκτα από τις αρχές της χιλιετίας όταν και κυκλοφόρησε το X-COM: Enforcer, ένα αδιάφορο Third-Person Shooter, το ενδιαφέρον του κόσμου άρχισε σιγά σιγά να μειώνεται. Πέρυσι το σκηνικό αυτό αντιστράφηκε ολοκληρωτικά καθώς η κυκλοφορία του XCOM: Enemy Unknown προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στον χώρο αναβιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την κληρονομιά του UFO: Enemy Unknown.

Το 2006, δύο χρόνια δηλαδή πριν την έναρξη της ανάπτυξης του XCOM: Enemy Unknown από τον Jake Solomon και την Firaxis Games, μία άλλη προγραμματιστική εταιρία ξεκίνησε να εργάζεται σε ένα νέο project με στόχο την αναβίωση της δημοφιλούς σειράς. Πιο συγκεκριμένα η 2K Marin εργάζονταν πάνω στο The Bureau: XCOM Declassified (αρχικά ονομάζονταν XCOM), ένα First-Person Shooter που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ε3 του 2010 αποσπώντας αρνητικές κριτικές τόσο από τον Τύπο, όσο και από το κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έκτοτε τόσο το 2011, όσο και το 2012 o developer του BioShock 2 ανέπτυξε δύο ακόμη εκδόσεις του XCOM προσπαθώντας να βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στους shooting μηχανισμούς και στο παραδοσιακό gameplay της σειράς για να φτάσουμε στην τωρινή έκδοση του παιχνιδιού, η οποία κινείται σε tactical Third-Person Shooter μονοπάτια. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η κυκλοφορία του XCOM: Enemy Unknown υπήρξε καταλυτική, καθώς όχι μόνο κέρδισε τις εντυπώσεις του κόσμου αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον γύρω από το franchise, αλλά επιπλέον ενέπνευσε τους developers της 2K Marin, όπως άλλωστε δήλωσαν και οι ίδιοι. Το GameWorld είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει την preview έκδοση του The Bureau: XCOM Declassified στο PS3 οπότε χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω πάμε να δούμε αν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις σας, αλλά και στο “βαρύ” όνομα που…φέρει στην φανέλα του.

the-bureau-xcom-declassified-1

Η εισβολή των εξωγήινων
Το σενάριο του The Bureau: XCOM Declassified περιστρέφεται για ακόμη μια φόρα γύρω από την αντίσταση της ανθρωπότητας απέναντι στις εξωγήινες δυνάμεις. Εντούτοις, η ιστορία εδώ είναι καθαρά πιο προσωποκεντρική καθώς αναλαμβάνετε τον ρόλο του William Carter, ενός επίλεκτου πράκτορα του FBI, ο οποίος επιπλέον θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τους προσωπικούς του δαίμονες. Όπως γίνεται αντιληπτό ο βασικός πυρήνας του σεναρίου δεν διακρίνεται για την πρωτοτυπία του, παρόλα αυτά το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται είναι ικανό να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και συγκεκριμένα ακριβώς μετά το τέλος της Κρίσης των Πυραύλων στην Κούβα. Εκείνο το διάστημα ο Ψυχρός Πόλεμος μεταξύ των Η.Π.Α και της Σοβιετικής Ένωσης βρίσκονταν στο αποκορύφωμά του και επιπλέον οι δύο χώρες “μάχονταν” για την εξερεύνηση του διαστήματος. Σε αυτό το σημείο όμως η Αμερική δέχεται μια αναπάντεχη επίθεση από εξωγήινες δυνάμεις και το FBI αναλαμβάνει να οργανώσει την άμυνα της χώρας με βάση το πρόγραμμα XCOM. Εσείς αναλαμβάνετε τον έλεγχο του William Carter και θα πρέπει να στρατολογήσετε και να εκπαιδεύσετε μια ομάδα πρακτόρων με στόχο να αποτρέψετε τον αφανισμό της ανθρωπότητας.

the-bureau-xcom-declassified-2

Αποδείξτε τις ικανότητες σας στο πεδίο της μάχης
Το The Bureau: XCOM Declassified κινείται όπως προαναφέραμε σε tactical Third-Person Shooter μονοπάτια. Πρακτικά το gameplay θυμίζει το αντίστοιχο της σειράς Mass Effect, κρατώντας παράλληλα αναλλοίωτα αρκετά στοιχεία από το περυσινό XCOM: Enemy Unknown. Όπως και στην sci-fi περιπέτεια του John Shepard, έτσι και εδώ θα πρέπει να δημιουργήσετε μια τριμελή ομάδα και στην πορεία να αναλάβετε συγκεκριμένες αποστολές.

Το πρώτο σας βήμα πριν την έναρξη μιας αποστολής είναι να επιλέξετε τους δύο πράκτορες που θα συνοδεύσουν τον William Carter. Κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένο ρόλο στην μάχη, όπως Commando, Support, Recon, Engineer και ανάλογα με το class του έχει πρόσβαση σε ανάλογα perks ή abilities αν προτιμάτε. Για παράδειγμα ο Engineer έχει την δυνατότητα να τοποθετήσει turrets στο πεδίο της μάχης ή νάρκες, ενώ ο Support δύναται να θεραπεύσει τα μέλη της ομάδας σας ή να τα buffάρει. Οι επιλογές για το customization της ομάδας είναι πραγματικά δεκάδες, καθώς μπορείτε να επιλέξετε τόσο τον εξοπλισμό τους, όσο και τα perks τους. Η εξολόθρευση των διαφόρων εχθρών σας ανταμείβει με experience points και οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν level ξεκλειδώνοντας νέα perks.

Ο χειρισμός είναι ακριβέστατος και εάν έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με Third-Person Shooters τύπου Gears of War ή Max Payne δεν θα συναντήσετε προβλήματα εξοικείωσης. Η τεράστια διάφορα του The Bureau: XCOM Declassified με τις προαναφερθείσες δημιουργίες είναι ο μηχανισμός Battle Focus, μέσω του οποίου έχετε την δυνατότητα να κατευθύνετε με τεράστια ακρίβεια τις μονάδες σας μέσα στο πεδίο της μάχης και να ορίσετε παράλληλα την μαχητική τους συμπεριφορά. Συγκεκριμένα πατώντας το κουμπί Ο εμφανίζεται στην οθόνη σας ένα radial wheel, αντίστοιχο με αυτό του Mass Effect και παράλληλα ένα λεπτομερές minimap στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνης που απεικονίζει την τοποθεσία των εχθρών σας. Μέσω του radial wheel μπορείτε να δώσετε εντολή στους πράκτορες σας να κινηθούν σε συγκεκριμένα σημεία (κατά προτίμηση πίσω από σημεία κάλυψης) ή να χρησιμοποιήσουν κάποιο από τα abilities τους.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι όταν χρησιμοποιείτε το Battle Focus ο χρόνος δεν σταματά τελείως, αλλά επιβραδύνεται και θα πρέπει μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα να πάρετε τις αποφάσεις σας και να προσαρμόσετε την στρατηγική σας ανάλογα με τις περιστάσεις. Το user interface καταλαμβάνει έναν μικρό χώρο στην οθόνη σας (συγκεκριμένα βρίσκεται χαμηλά στο μέσο της) και σας παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα hit points σας. Να σημειωθεί ότι το επίπεδο δυσκολίας που έχετε επιλέξει έχει άμεσο αντίκτυπο στον χρόνο που έχετε για να κάνετε revive τους πληγωμένους πράκτορες της ομάδας σας.

the-bureau-xcom-declassified-3

Hardcore μέχρι το κόκκαλο!
Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του XCOM: Enemy Unknown ήταν ο υψηλός βαθμός πρόκλησης του και με χαρά μας διαπιστώσαμε πως η 2K Marin δεν έκανε “παραχωρήσεις” σε αυτό τον τομέα. Το The Bureau: XCOM Declassified περιλαμβάνει τέσσερα επίπεδα δυσκολίας (Rookie, Squaddie, Veteran, Commander) βάση των οποίων καθορίζεται η συμπεριφορά της εχθρικής Α.Ι, αλλά και ο χρόνος που έχετε στην διάθεσή σας για να κάνετε revive τους συμμάχους σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και στο Rookie επίπεδο δυσκολίας η A.I παραμένει υψηλή. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι εξωγήινοι προσπαθούν να σας πλαγιοκοπήσουν με την πρώτη ευκαιρία, παρέχουν πυρά κάλυψης στις μονάδες τους που κινούνται στο πεδίο της μάχης, εκτοξεύουν χειροβομβίδες για να σας αναγκάσουν να εγκαταλείψετε το σημείο κάλυψης σας κ.ο.κ.

Για να δούμε όμως ποιες είναι οι υπόλοιπες διαφορές ανάμεσα στα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας. Στο Rookie έχετε ένα μεγάλο χρονικό περιθώριο για να κάνετε revive τους πράκτορες σας, ενώ μπορείτε να αλλάξετε την σύνθεση της ομάδας σας ανά πάσα στιγμή ακόμη και κατά την διάρκεια της μάχης. Η τελευταία δυνατότητα είναι διαθέσιμη και στο Squaddie επίπεδο με την διαφορά ότι η A.I είναι αισθητά βελτιωμένη. Στο Veteran θα τα βρείτε σκούρα καθώς αν δεν κάνετε revive άμεσα τους συμμάχους σας θα τους χάσετε (ισχύει δηλαδή permadeath όπως και στο XCOM: Enemy Unknown), επίσης οι όποιες αλλαγές στην σύνθεση της ομάδας σας θα πρέπει να γίνουν στην βάση σας πριν ξεκινήσετε για μία αποστολή. Οι σκληροπυρηνικοί επιβάλλεται να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στο Commander, όπου ισχύει ότι και στο Veteran με την διαφορά ότι οι πληγωμένοι agents αποσύρονται από το πεδίο της μάχης, κοινώς με το revive απλά τους σώζετε την ζωή.

the-bureau-xcom-declassified-4

Το “φάντασμα” της BioWare
Όπως προαναφέραμε η δημιουργία της 2K Marin έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την sci-fi τριλογία Mass Effect. Πέρα από τον μηχανισμό Battle Focus που θυμίζει το radial wheel του διαστημικού έπους της BioWare, η 2K Marin έχει “δανειστεί” πολλά ακόμη στοιχεία που αναπόφευκτα αλλοιώνουν την ταυτότητα του δημιουργήματός της.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο William Carter είναι εφοδιασμένος με ένα ειδικό πρωτότυπο γάντι που θυμίζει το omni-tool του Shepard, το οποίο του δίνει πρόσβαση σε διάφορες abilities όπως για παράδειγμα το Lift! Φυσικά όσοι από εσάς έχετε παίξει έστω και ένα από τα τρία Mass Effect θα θυμάστε ότι το Lift αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα biotic powers. Επιπλέον, η δομή των διαλόγων με τους NPC είναι επίσης πανομοιότυπη.

Τεχνικός τομέας
Η μηχανή γραφικών που χρησιμοποιήθηκε από την 2K Marin είναι η Unreal Engine 3, η οποία είχε χρησιμοποιηθεί επίσης και στο XCOM: Unknown. Στο οπτικό κομμάτι η παρούσα δημιουργία δεν απογοητεύει παρόλα αυτά είναι γεγονός πως η συγκεκριμένη engine δείχνει πλέον πολύ έντονα τα σημάδια της ηλικίας της. Το art design παρόλα αυτά είναι εξαιρετικό, καθώς τόσο στους βασικούς χαρακτήρες, όσο και στους εξωγήινους, αλλά και στις διάφορες τοποθεσίες που λαμβάνει χώρα το σενάριο. Τα lighting και particle effects είναι ικανοποιητικά, καθώς και το bump mapping. Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρήσαμε έντονο bloom effect, αλλά το στοιχείο αυτό δεν επηρεάζει σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα.

the-bureau-xcom-declassified-5

Συμπεράσματα
To The Bureau: XCOM Declassified αναμένεται να αποτελέσει μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του καλοκαιριού και η απόφαση της 2K Games να το κυκλοφορήσει την συγκεκριμένη περίοδο είναι σοφή, καθώς o ανταγωνισμός θα είναι μικρός. Με εξαίρεση τις εμφανείς ομοιότητες με την σειρά Mass Effect που δυστυχώς σε κάποιο σημείο φτάνουν τον βαθμό της αντιγραφής, η νέα πρόταση της 2K Marin δεν παρουσιάζει σημαντικά ελαττώματα και ως εκ τούτου αξίζει την προσοχή σας. Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με μια δημιουργία ικανή να ικανοποιήσει τόσο τους φίλους της σειράς XCOM, αλλά και όσους από εσάς επιθυμούν κάτι διαφορετικό στον χώρο των Third-Person Shooters.

To The Bureau: XCOM: Declassified θα κυκλοφορήσει στις 23 Αυγούστου για PC, PS3 και Xbox 360.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης