Τα video games μετατρέπονται σε πραγματικά αριστουργήματα μόνο όταν ενσωματώνουν την αγάπη των δημιουργών τους για το θέμα που πραγματεύονται. Σύμφωνα με τα παραπάνω δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία ότι το «ψηφιακό τέκνο» ενός παλιότερου συντάκτη του GameWorld και της νεοσύστατης εταιρείας Game-Labs, η οποία εδρεύει στην Ουκρανία, θα εξελισσόταν σε μοναδική gaming εμπειρία. Το όνομα του «τέκνου» είναι Ultimate General: Gettysburg και ο δημιουργός του δεν είναι άλλος από τον Νίκο Θωμάδη, αναλυτικά άρθρα του οποίου απολαύσαμε στην τεχνολογική στήλη του portal μας.

Γνωρίζοντάς τον προσωπικά έχω να σας πω ότι ο Νίκος (όπως και ο γράφων) λατρεύει τις πολεμικές ταινίες που αναπαριστούν κολοσσιαίες ιστορικές μάχες, με αμέτρητες χιλιάδες στρατιώτες να συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως. Η κλίση του αυτή, σε συνδυασμό με την ενασχόλησή του με τα video games, από την εποχή του Atari 2600 μέχρι την θεϊκή Amiga και τους φοβερούς home computers της εποχής μας, τον οδήγησαν στην παθιασμένη ενασχόληση με τα Strategy που σέβονται τις ιστορικές περιόδους τις οποίες επιχειρούν να αναβιώσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αγάπη αυτή έσπρωξε τον Νίκο στο να δημιουργήσει τα δικά του mods για να βελτιώσει πασίγνωστους τίτλους όπως τα Empire: Total War και Napoleon: Total War και έτσι γεννήθηκε η σειρά DarthMod που τον έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή στην κοινότητα των modders. Κάπου εδώ υπεισέρχεται στην ιστορία μας και το προσωπικό της Game-Labs που απαρτίζεται από ταλαντούχους προγραμματιστές την δουλειά των οποίων έχουμε συναντήσει σε σωρεία γνωστών games: IL2-Sturmovik, Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. κ.ο.κ. Game-Labs και Νίκος Θωμάδης κάθισαν στο meeting room, αντάλλαξαν ιδέες σχετικά με το τι θέλουν να δημιουργήσουν και η διαδικασία οδήγησε στο Ultimate General: Gettysburg, ένα από τα ρεαλιστικότερα Strategy που κυκλοφορούν στην αγορά, με θεματολογία βασισμένη στον Αμερικάνικο Εμφύλιο.

Πόλεμος ενάντια στην δουλεία
Η 12η Απριλίου 1861 σηματοδοτεί την «μαύρη επέτειο» της έναρξης του πολύνεκρου Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου. Αφορμή της τιτάνιας σύγκρουσης μεταξύ των Νότιων και των Βόρειων πολιτειών της Αμερικής ήταν ως συνήθως το χρήμα και κυρίως η αντίδραση των Βορείων στον θεσμό της δουλείας, στον οποίο στηρίζονταν η οικονομία του Νότου. Αν αναλογιστείτε ότι οι στρατιωτικές δυνάμεις των Βορείων ήταν διπλάσιες από τις αντίστοιχες των Νοτίων, ο πόλεμος έδειχνε από την αρχή να είναι «το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» για τους Νότιους. Το υψηλό ηθικό των Νοτίων επέτρεψε στην σφαγή να τραβήξει 4 ολόκληρα χρόνια με αποκορύφωμα της σύγκρουσης την μάχη του Gettysburg.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την πετυχημένη αποπεράτωση της μάχης του Chancellorsville, ο ικανότερος στρατηγός των Νοτίων, ο Robert E. Lee, πήρε τα… πάνω του και θεώρησε ότι μια άμεση εισβολή στις Βόρειες Πολιτείες θα τσάκιζε το ηθικό της πολιτικής τους ηγεσίας, οδηγώντας ίσως σε επωφελή συμβιβασμό με τους υπεράριθμους αντιπάλους του. Ο στρατός του Lee ήρθε σε επαφή στην πόλη Gettysburg με την επονομαζόμενη Στρατιά του Ποτόμακ υπό την ηγεσία του στρατηγού George Gordon Meade και η μάχη που επακολούθησε διήρκεσε τρεις ολόκληρες μέρες με εναλλασσόμενες φάσεις.

Το Ultimate General: Gettysburg σας αναθέτει τον ρόλο του στρατάρχη ενός εκ των δύο αντιπάλων στρατιών και σας καλεί να εμπιστευτείτε το στρατηγικό μυαλό και τα ένστικτά σας για να συντρίψετε τους αναρίθμητους στρατιώτες που θα συγκρουστούν μαζί σας για την κατάληψη στρατηγικών σημείων μέσα και γύρω από την πόλη του Gettysburg. Η δημιουργία της Game – Lab παρέχει τους αληθινούς χάρτες της περιοχής με όλες τις μορφολογικές τους ιδιαιτερότητες για να ξεδιπλώσετε τις δυνάμεις σας και σας πάει ένα βήμα παραπέρα, επιτρέποντάς σας να αλλάξετε την έκβαση της μάχης ακολουθώντας διαφορετικές στρατηγικές από τις αντίστοιχες των αληθινών πρωταγωνιστών της σύγκρουσης.

Η επιλογή της στρατηγικής προσέγγισης που εσείς επιθυμείτε αλλάζει άρδην την μορφή της μάχης και αποτελεί την συναρπαστικότερη «πινελιά» του Ultimate General. Ανάλογα με τις επιλογές σας στην εκάστοτε φάση, εμφανίζονται ολοένα και περισσότερες εναλλακτικές με αποτέλεσμα, ακόμα και οι μελετητές της εν λόγω μάχης να βρεθούν προ ευχάριστης εκπλήξεως επελαύνοντας στα αριστερά όταν ο Meade είχε επιτεθεί δεξιά, περικυκλώνοντας τις εχθρικές μονάδες όταν ο Lee είχε επιλέξει την κατά μέτωπο επίθεση κ.ο.κ.

Βόρειοι ενάντια στους Νότιους
Το Ultimate General είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής που αναπαριστά με την μέγιστη δυνατή ακρίβεια και αληθοφάνεια μια από τις σπουδαιότερες μάχες της παγκόσμιας στρατιωτικής ιστορίας. Κατά συνέπεια το gameplay του περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες μικρολεπτομέρειες που θα σας «ταξιδέψουν» σε εκείνη την εποχή με σκοπό να νιώσετε τα συναισθήματα και την έξαψη που βίωσαν οι πρωταγωνιστές της σύγκρουσης.

Η πρώτη καινοτομία που με ενθουσίασε είναι η αντικατάσταση των κλασικών επιπέδων δυσκολίας με την συμπεριφορά του A.I. που θα αντιμετωπίσετε. Εγώ προτίμησα να αφήσω στο random την επιλογή ούτως ώστε να μην γνωρίζω εξαρχής το ποιόν του εχθρού για να υπάρχει σασπένς. Αν επιλέξετε πανούργο αντίπαλο, ο υπολογιστής θα κρύβει τις πραγματικές του προθέσεις, στήνοντας παγίδες, δημιουργώντας αντιπερισπασμούς και περιμένοντας να σας χτυπήσει στο πιο αδύνατο σημείο της παράταξης σας. Αν ο εχθρός είναι αμυντικός θα έχετε εσείς την πρωτοβουλία των κινήσεων, αν είναι αποφασισμένος είναι σχεδόν απίθανο να περικυκλώσετε τις μονάδες του, αν είναι ριψοκίνδυνος θα σας ταράξει με τις απανωτές του επιθέσεις κ.ο.κ.

Το επόμενο χαρακτηριστικό που μου άρεσε είναι η σημασία που δίνουν οι δημιουργοί του στην εκμάθηση όλων των μηχανισμών του gameplay, προσφέροντας με το καλημέρα tutorial videos και ένα αναλυτικότατο online guide που δεν διαφέρει σε τίποτα από κάποιο αντίστοιχο ολοκληρωμένο manual. Η πλάκα είναι ότι το Ultimate General είναι τόσο εύκολο στον χειρισμό του που δεν χρειάζεστε παρά λίγα λεπτά για να εξοικειωθείτε με τις βασικές λειτουργίες του.

Το πιστό σας mouse είναι το μόνο εργαλείο που χρειάζεστε για να διοικήσετε τα στρατεύματά σας. Με αριστερό κλικ επιλέγετε την μονάδα και κρατώντας το πλήκτρο πατημένο, δημιουργείτε εκ του μηδενός ένα χρωματιστό τόξο που θα καθορίσει το σημείο που θέλετε να την στείλετε και την πορεία που θα ακολουθήσει. Λάτρεψα κυριολεκτικά το τόξο διότι μου δημιούργησε την αίσθηση ότι σχεδιάζω τροχιές στρατιών πάνω σε επιτραπέζιο επιχειρησιακό χάρτη και παράλληλα μετέτρεψε σε παιχνιδάκι την εκτέλεση της κάθε απίθανης μανούβρας που… κατέβασε το κεφάλι μου. Αν στα παραπάνω προσθέσετε την άνετη επιλογή πολλών μονάδων ταυτόχρονα κυκλώνοντας τες με ένα «λάσο» που δημιουργείτε με το αριστερό πλήκτρο του mouse τότε αντιλαμβάνεστε ότι ο χειρισμός είναι άνετος.

Εδώ θα γίνει Βόρειο και Νότιο Βιετνάμ!
Δύο είναι οι διαθέσιμες παρατάξεις που θα διοικήσετε, έκαστη με τις ιδιαιτερότητες και τις αδυναμίες της που ανταποκρίνονται απόλυτα στο ιστορικό τους προφίλ. Οι Βόρειοι (Union) είναι σκληροτράχηλοι πολεμιστές, άριστα εκπαιδευμένοι με καλύτερο οπλισμό και πυροβολικό που μπορεί να πετύχει μύγα στο… χιλιόμετρο με τις κανονόμπαλες του! Οι Νότιοι (Confederates) επιτίθενται με ηθικό ακμαιότατο μετά τις τελευταίες τους νίκες και τα στρατεύματα τους αντέχουν περισσότερο στις κακουχίες αλλά υστερούν σε ποιότητα και κατάρτιση.

Το μακελειό ξετυλίγεται σε μια σειρά από φάσεις που καλύπτουν τα τρία μερόνυχτα της μάχης. Τα επιτεύγματα του κάθε στρατού ανά φάση επηρεάζουν άμεσα την επόμενη πράγμα που σημαίνει ότι ο χαμός επίλεκτων μονάδων, οι τεράστιες απώλειες και το χάσιμο εδαφών στην οποιαδήποτε φάση, γέρνουν επικίνδυνα την πλάστιγγα υπέρ της στρατιάς που προκάλεσε την ζημιά. Κορυφαία στιγμή στο δικό μου playthrough ήταν όταν, με υπολογισμένα ρίσκα και κυκλωτικές κινήσεις κατάφερα να περικυκλώσω 3-4 μονάδες των Βορείων. Μόλις έκλεισε η παγίδα, το ηθικό των εχθρών έπιασε πάτο και οι ταλαίπωροι φαντάροι έτρεχαν πανικόβλητοι να ξεφύγουν αλλά τζίφος, οι δικοί μου τους καθάρισαν μέχρι τον τελευταίο και όπως καταλαβαίνετε, οι εν λόγω εχθρικές μονάδες δεν εμφανίστηκαν στην επόμενη φάση της σύγκρουσης.

Οι παράγοντες που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα των στρατιωτών σας είναι αρκετοί και όλοι τους προξενούν έξτρα πώρωση. Το ηθικό (morale) παίζει πρωταρχικό ρόλο διότι, πως μπορεί να πολεμήσει σωστά ένας στρατιώτης όταν δεν μπορεί να ελέγξει τις… σωματικές του λειτουργίες; Συνεπώς, μόλις οι στρατιώτες περικυκλωθούν, χάσουν την επαφή με τον υπόλοιπο στρατό ή υποστούν χοντρές απώλειες αρχίζουν να υποχωρούν τρέχοντας και ανασυντάσσονται στα μετόπισθεν. Η κατάσταση (condition) που βρίσκονται αρχίζει να φθίνει με τις συνεχείς επελάσεις και την συμμετοχή της μονάδας στην μάχη και όταν φτάσει στο μηδέν, οι στρατιώτες σας είναι έτοιμοι να πετάξουν τα όπλα και να την «κάνουν». Η κάλυψη (cover) είναι τρομερά σημαντική αναφορικά με τις απώλειες που θα υποστεί και θα προκαλέσει μια μονάδα: υψηλή κάλυψη εξυπακούεται ελάχιστες απώλειες και αντίστροφα.

Η πιο «φόλα» μονάδα στον αγώνα είναι το ιππικό. Χάριν ιστορικής ακρίβειας δεν έχει καμία σχέση με την «θάλασσα από ατσάλι» του στρατάρχη Νέϋ στο Βατερλό και έτσι οι αναβάτες σας μπορούν μόνο να παρενοχλούν το πεζικό πυροβολώντας με τα πενιχρά τους όπλα από μακριά!

Επειδή το Ultimate General: Gettysburg είναι πρωτίστως διασκεδαστικό, δεν είστε υποχρεωμένοι να παρακολουθείτε κάθε λίγο και λιγάκι τις τιμές των παραπάνω χαρακτηριστικών, απλώς η ευρύτερη γνώση των μονάδων μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη διεξαγωγή της μάχης. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν οι στρατηγοί των σωμάτων στρατού οι οποίοι δεν λαμβάνουν ενεργά μέρος στην μάχη και δεν υπόκεινται σε θάνατο. Ο ρόλος τους είναι να τονώνουν το ηθικό των στρατιωτών με την παρουσία τους σπρώχνοντάς τους σε απίστευτα ανδραγαθήματα.

Ορατότης Μηδέν!
Η ορατότητα είναι ένα στοιχείο του παιχνιδιού που με ευχαρίστησε από ρεαλιστικής απόψεως αλλά και με εκνεύρισε σε αρκετές περιπτώσεις. Οι μονάδες πυροβολούν τους στόχους που βλέπουν καθαρά μπροστά τους, ενώ όταν δέχονται πυρά από καλυμμένους στρατιώτες, περιμένουν να πλησιάσουν για να έχουν καλύτερο οπτικό πεδίο πριν ανοίξουν πυρ. Συνιστώ να ρυθμίσετε εξαρχής την ένταση του οπτικού πεδίου στο μάξιμουμ ώστε όταν πατάτε σε μια μονάδα με τον κέρσορα να σκοτεινιάζουν τα πάντα πλην των όσων διακρίνουν καθαρά, διευκολύνοντας έτσι τις κινήσεις σας. Εκεί που τσαντίστηκα τρομερά ήταν οι περιπτώσεις όπου τα κανόνια μου δεν έβλεπαν τις μονάδες που ήθελα να βομβαρδίσω λόγω της θέσης τους. Δεν υπάρχει τίποτα πιο σπαστικό από το να γνωρίζεις ποιες μονάδες πρέπει να βομβαρδίσεις ανελέητα για να σπάσεις το εχθρικό μέτωπο και οι πυροβολαρχίες σου να στοχεύουν μια άσχετη μονάδα στην απέναντι βουνοκορφή!

Η μορφολογία του εδάφους και οι υψομετρικές μετρήσεις δεν υπάρχουν στον χάρτη για τους επίδοξους… τοπογράφους αλλά αποτελούν πολύτιμη γνώση για το που θα τοποθετήσετε τις μονάδες και κυρίως, τα κανόνια σας. Ξεχάστε την έλλειψη αληθοφάνειας που γευτήκατε σε strategy τίτλους όπου τα κανόνια ήταν τοποθετημένα πίσω ακριβώς από το πεζικό και πετύχαιναν τις εχθρικές μονάδες που βρίσκονταν ακριβώς μπροστά. Στο Ultimate General μια πυροβολαρχία δεν μπορεί να χτυπήσει τους μπροστινούς εχθρούς όταν παρεμβάλλονται δικές σας μονάδες στην μέση γιατί θα θέριζε τους στρατιώτες σας. Έτσι, τα κανόνια μπορεί να χτυπάνε στην άλλη άκρη του χάρτη τις εχθρικές δυνάμεις αν βρίσκονται σε υπερυψωμένη θέση ή να ταΐζουν καυτό μολύβι τους εχθρούς που βρίσκονται σε σημεία όπου δεν παρεμποδίζεται η οπτική γωνία των κανονιών σας.

Όπως προανέφερα, η A.I. είναι ότι καλύτερο έχω δει εδώ και αρκετό καιρό σε Strategy και την μεγαλύτερη έκπληξη μου την προκάλεσε η συμπεριφορά των δικών μου μονάδων. Αντί να κάθονται σαν άβουλα όντα περιμένοντας τις εντολές μου, οι στρατιώτες μου αντιδρούσαν δυναμικά στην προέλαση των εχθρικών στρατευμάτων: υποχωρούσαν, ανασυντάσσονταν, άλλαζαν σχηματισμό και πυροβολούσαν μετά μανίας ανάλογα με τον τρόπο επίθεσης του εχθρού με αποτέλεσμα, ακόμα και όταν ξέχναγα μια μονάδα απορροφημένος σε άλλο σημείο της μάχης, εκείνη συνέχιζε να υπερασπίζεται το μέρος που την είχα τοποθετήσει.

Για να ολοκληρώσετε το Ultimate General και με τις δύο παρατάξεις θα χρειαστείτε γύρω στις 15 ώρες παιχνιδιού και αυτό είναι μόνο η αρχή διότι θα έχετε «ξεκλειδώσει» μόνο τις μισές από τις διαθέσιμες αποστολές. Υπολογίζοντας άλλες τόσες ώρες μέχρι να παίξετε και να ανοίξετε όλες τις αποστολές μιλάμε για ένα τριάντα περίπου ώρες στο νερό, χωρίς να υπολογίσουμε τον multiplayer τομέα.

Patch me up please!
Παίζοντας το Ultimate General και διαλύοντας στρατιές δεν μπόρεσα να μην παρατηρήσω την παρουσία ενοχλητικών bugs στον κώδικα του που ξεπρόβαλλαν την άσχημη μάπα τους ακόμα και στην καρδιά της εξελισσόμενης πάλης. Σε μια περίπτωση έβλεπα κατάπληκτος μια μονάδα μου να έχει «κοκκαλώσει» σε ένα χωράφι την ώρα που δίπλα της βρίσκονταν αρκετές εχθρικές μονάδες. Οι στρατιώτες μου δεν αντιδρούσαν στην παρουσία του εχθρού που περιφερόταν τριγύρω και περνούσε ενίοτε από μέσα τους!

Ανάλογη «φρίκη» δοκίμασα όταν έστειλα μονάδες μου να καταδιώξουν πανικόβλητες μονάδες του αντιπάλου για να τις εξολοθρεύσουν εντελώς. Το κυνήγι τους έφερε στα όρια του χάρτη όπου οι εχθρικές μονάδες έδειχναν να έχουν σκαλώσει πηγαίνοντας πέρα δώθε και μη εγκαταλείποντας το πεδίο. Παράλληλα οι δικοί μου στρατιώτες δεν τους πυροβολούσαν με τίποτα, όσα κλικ και αν έριξα με το mouse, λες και οι εχθροί είχαν αποκτήσει ένα είδος ασυλίας από το damage!

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ορισμένες πυροβολαρχίες που ενώ έδειχναν να σκοπεύουν την μονάδα που ήθελα, εντούτοις δεν πυροβολούσαν, παρότι είχαν γεμάτα τα κανόνια τους! Ευτυχώς οι developers επέσπευσαν την δημιουργία του Patch 1.01, επιλύοντας όλα τα προαναφερθέντα προβλήματα μαζί με δεκάδες «μαστορέματα» που αύξησαν περαιτέρω την παρεχόμενη απόλαυση.

Versus Mode On
Στο multiplayer mode η απόλαυση της παρεχόμενης εμπειρίας βελτιώνεται δραματικά διότι ακόμα και το εξαιρετικό A.I. του Ultimate General δεν μπορεί να συγκριθεί με την πολυπλοκότητα που φέρνει στο τραπέζι ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Η πρώτη μου επαφή με το mode ήταν όταν έπαιξα αντίπαλος με τον δημιουργό του παιχνιδιού, τον Νίκο Θωμάδη, στην πρώτη φάση της μάχης. Με μπόλικες ώρες προϋπηρεσία στο θέατρο των επιχειρήσεων και γεμάτος αυτοπεποίθηση άρχισα να κινώ τις μονάδες όπως είχα μάθει μέχρι τότε κατευθύνοντας τις ισχυρότερες σε στρατηγικά σημεία και προσπαθώντας να περικυκλώσω τις μονάδες του Νίκου.

Δεν πέρασε πολύ ώρα πριν τα πράγματα σκουρύνουν για εμένα: ο ανθρώπινος εχθρός πλέον φρόντιζε να εγκαθιστά τα συντάγματα του σε θέση με υψηλό cover από όπου «ξέρναγαν θάνατο» στους ηρωικούς πολεμιστές μου. Στην συνέχεια μανουβράριζε άλλα σώματα στρατού σε άσχετα σημεία αναγκάζοντας με να απασχολώ κόσμο για να τα ελέγχω την ώρα που κατεύθυνε τις ενισχύσεις του πάνω στα στρατηγικά σημεία που είχαν μείνει ακάλυπτα ή τα προάσπιζαν λειψές μονάδες. Το αποτέλεσμα ήταν μια μεγαλειώδης ήττα μεν αλλά η μεγάλη πρόκληση που αντιμετώπισα με ώθησε στην συνεχή αναπροσαρμογή της στρατηγικής μου, βελτιώνοντας με σαν παίκτη και προσφέροντας μου τελικά την μέγιστη ικανοποίηση.

Σε περίπτωση που δεν έχετε ένα φίλο συνδεδεμένο για να παίξετε μαζί του στο multiplayer, υπάρχει το λόμπι όπου μπορείτε να δείτε πόσοι παίκτες από όλο την κόσμο είναι συνδεδεμένοι εκείνη την στιγμή, να επιλέξετε σενάριο από τα έντεκα διαθέσιμα, την παράταξη που θέλετε και να αρχίσετε το μακελειό. Για μένα το καλύτερο σενάριο είναι το Conquer the Map όπου έχετε στην διάθεση σας τον μάξιμουμ αριθμό μονάδων για να διαπράξετε την σφαγή του αιώνα.

Γραφικοί τόποι, γραφική βία
Η απεικόνιση της μάχης του Gettysburg σίγουρα δεν συγκρίνεται με την οπτική τελειότητα των Total War, παρόλα αυτά όμως παρουσιάζει ένα απίστευτα γοητευτικό θέαμα. Το πεδίο μάχης μοιάζει με μια τεράστια μακέτα γεμάτη μινιατούρες στρατιωτών και κανονιών σαν αυτή που θα χρησιμοποιούσε ένας μοντελιστής συλλέκτης για να αναπαραστήσει την σφαγή του Gettysburg. Οι μονάδες αποτελούνται από τον ακριβή αριθμό των στρατιωτών που αναγράφεται πάνω τους και το ρεαλιστικό animation τους παρουσιάζει να ξαναγεμίζουν τα όπλα μετά τις ομοβροντίες, να βάζουν τις ξιφολόγχες και να τις σπρώχνουν με μανία προς τα εχθρικά κορμιά στις μάχες σώμα με σώμα κ.ο.κ.

Τα cinematics λάμπουν δια της απουσίας τους από το Ultimate General ενώ το zoom δεν είναι ιδιαίτερα δυνατό προφανώς για να μην αποκαλύπτονται οι ατέλειες των μονάδων που δεν παρουσιάζουν αξιοσημείωτη λεπτομέρεια. Η οπτική λεπτομέρεια που με συγκίνησε ήταν η παραμονή των πτωμάτων στο πεδίο της μάχης σε όλη την διάρκεια της τρέχουσας φάσης και μου άρεσε εξίσου η προσοχή που δόθηκε στην σκιαγράφηση φρακτών, δέντρων, σπιτιών και λοιπών σημαντικών λεπτομερειών του τοπίου.

Voice acting δεν «παίζει» στο Ultimate General αλλά με την είσοδο σας σε αυτό σας υποδέχεται ένας συναρπαστικός στρατιωτικός παιάνας που αντικατοπτρίζει την εποχή που διεξάγει η μάχη. Εντός του πεδίου μάχης τα ηχητικά εφέ περιλαμβάνουν τον γδούπο χιλιάδων μποτών που προελαύνουν, σάλπιγγες που καλούν σε επίθεση ή υποχώρηση, ουρλιαχτά ανδρών που αφήνουν την τελευταία τους πνοή, σφαίρες και κανονόμπαλες που σφυρίζουν μαζί με ότι άλλο θα ακούγατε σε έναν τόπο σφαγής.

March to Victory
Στο Ultimate General: Gettysburgh θα βγάλετε κάθε στρατιωτικό απωθημένο που κρύβετε στην καρδιά σας, διασκεδάζοντας αφάνταστα στην πορεία με τις ομηρικές μάχες και μαθαίνοντας παράλληλα πολλές λεπτομέρειες για μια αποφασιστική καμπή της παγκόσμιας ιστορίας. Θα σας εκπλήξει η αντικειμενικότητα του παιχνιδιού απέναντι στα ιστορικά συμβάντα την ώρα που η σχέση απόδοσης-τιμής είναι μοναδική: κοστίζει 12 ευρώ στο Steam και προσφέρει δεκάδες ώρες διασκέδασης.

Θετικά:
– Μεγάλη λεπτομέρεια στο τερέν και στα χαρακτηριστικά των συγκρουόμενων στρατιών
– Ασυναγώνιστη Α.Ι.
– Ικανοποιητική διάρκεια
– Ρεαλιστικά ηχητικά εφέ
– Πανεύκολος και συναρπαστικός χειρισμός
– Αδιάκοπη δράση

Αρνητικά:
– Μέτριο zoom
– Απαρχαιωμένα γραφικά
– Δεν έχει cinematics και voice acting
– Κάμποσα bugs που διορθώθηκαν με το νέο patch
– Το οπτικό πεδίο μπορεί να σας σπάσει τα νεύρα με την ακρίβειά του

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 6
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5

Ευελπιστώ να αποτελέσει το ξεκίνημα μιας νέας σειράς που θα «αγκαλιάσει» όλες τις μεγάλες μάχες της ιστορίας.

Γιάννης Μοσχονάς 

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης