Είμαστε μερικές εβδομάδες μακριά από το Πάσχα οπότε είναι μια καλή ευκαιρία μαζί με τις λαμπάδες που θα αγοράσετε για τις οικογένειες σας να ανάψετε και μια λαμπάδα ίσαμε το μπόι του Jon Van Caneghem, game designer δύο εκ των καλύτερων video game franchises όλων των εποχών, τα Might & Magic και Heroes of Might & Magic. Από το 1986 όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Might and Magic (Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum) μέχρι το 2001 ο συμπαθής προγραμματιστής ήταν ενεργά αναμεμιγμένος στην εξέλιξη των franchises που θεμελίωσαν ορισμένα βασικά στάνταρ στο RPG και το tactical strategy genre.

Τα μέλη της οικογένειας του RPG Might and Magic μετριούνται πλέον στα δάχτυλα των δύο χεριών σας με 10 συνολικά τίτλους που κοντεύουν τα 30 χρόνια παρουσίας στις οθόνες των υπολογιστών και των κονσόλων μας. Μπορεί να μην έχουν σκαρφαλώσει ποτέ στην λίστα των εμπορικότερων προϊόντων της αγαπημένης μας κουλτούρας αλλά αυτό δεν εμπόδισε το καθένα να αποκτήσει φανατικούς οπαδούς ανάμεσα σας που «λειώνουν» ατελείωτες ώρες στην προσπάθεια να εξερευνήσουν τους τεράστιους κόσμους του. Η κυκλοφορία του 10ου Might and Magic φέτος μας επιτρέπει να ξαναβουτήξουμε στον κόσμο του Ashan που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε από πρώτο χέρι στα δύο τελευταία Heroes of Might & Magic.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην ήπειρο Thallan
Αν ανήκετε σε όσους έπαιξαν το θεϊκό Heroes of Might and Magic VI και «λαμπαδιάσατε» τον κόσμο του με τους στρατούς σας τότε θα νιώσετε οικεία εισερχόμενοι στην Agyn Peninsula, την χερσόνησο όπου διαδραματίζονται τα επικά γεγονότα του Might & Magic X. Η Agyn Peninsula χωρίζεται στο ανατολικό πολιτισμένο μέρος όπου βρίσκονται και οι μεγάλες πόλεις της ενώ το δυτικό μέρος περιλαμβάνει πυκνά δάση, βουνά και βραχώδεις ακτές όπου καραδοκούν απειράριθμα τέρατα και αιμοδιψείς πειρατές.

Η Agyn Peninsula βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της ηπείρου Thallan όπου δώσατε τις σκληρές σας μάχες παίζοντας το τελευταίο Heroes. Όπως θα περιμένατε, τα ίδια factions και κατ’ επέκταση πλάσματα κυριαρχούν στην χερσόνησό σας. Αυτό θα πρέπει να το έχετε υπόψη σας όταν επιλέξετε class και σχολές μαγείας. Στο Heroes VI συναντήσατε τα factions Haven, Sanctuary, Stronghold, Inferno και Necropolis που θα τα ξανασυναντήσετε και στο Might & Magic X. Παράλληλα θα έρθετε σε επαφή και με τα υπόλοιπα factions του Ashan που περιλαμβάνουν τα Dark Elves (Dungeon), τους φίλτατους Dwarves (Fortress), τα Elves (Sylvan) και τους Wizards (Academy).


Η λαογραφία του Ashan είναι άκρως συναρπαστική και σας συμβουλεύουμε να διαβάζετε τα κείμενα που θα συλλέξετε στην πορεία σας, μαθαίνοντας πολλές λεπτομέρειες για τους δράκοντες – θεότητες, τις σχολές μαγείας, τα πλάσματα που περιφέρονται δεξιά και αριστερά, για τοπικούς ήρωες και θρυλικά τέρατα κ.ο.κ. Διαβάζοντας τα πάντα θα μπείτε πραγματικά στο μαγευτικό κλίμα του παιχνιδιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ρόλος σας στο νέο Might & Magic είναι αυτός μιας ομάδας τεσσάρων ηρώων πεινασμένων για δόξα, φήμη, κατακτήσεις και πλιάτσικο. Όσο παίζετε αρχίζει να αποκαλύπτεται σταδιακά ένα διαβολικό σχέδιο σκοτεινών εγκεφάλων για την συντριβή των λαών της χερσονήσου, το οποίο φυσικά θα πρέπει να ματαιώσετε εγκαίρως. Πριν ξεκινήσετε την εκστρατεία σας πρέπει αρχικά να επιλέξετε το επιθυμητό επίπεδο δυσκολίας ανάμεσα σε Adventurer και Warrior. Το Adventurer είναι αρκετά δύσκολο από μόνο του οπότε καλύτερα να το τερματίσετε σε αυτό και να παίξετε κατόπιν το Warrior αν δεν το χορτάσετε.

Η τέχνη του να δημιουργείς την τέλεια ομάδα
Την επιλογή επιπέδου δυσκολίας διαδέχεται η δημιουργία της ομάδας σας. Εδώ το παιχνίδι σας προσφέρει μια ποικιλία επιλογών. Αν σας αρέσουν τα δύσκολα, μπορείτε να φτιάξετε ένα party εκ του μηδενός, υπολογίζοντας attributes, skills, race και class προσεκτικά. Αν βαριέστε την διαδικασία, τσιμπάτε την «ετοιμοφόρετη» ομάδα που σας παρέχεται και ξεκινάτε την δράση. Η χρυσή τομή που επέλεξα προσωπικά ήταν το random creation. Εκεί μπορείτε να αλλάζετε συνέχεια σύνθεση στην ομάδα σας πατώντας το reroll button μέχρι να βρεθεί κάποια που σας κάνει στην οποία μπορείτε να αλλάξετε τα στατιστικά που σας «βρωμάνε».

Πριν προχωρήσετε στην σύσταση της ομάδας σας πρέπει να παρατηρήσετε προσεκτικά τα υπέρ και τα κατά που προσφέρει το κάθε class και race. Για παράδειγμα θέλετε χαρακτήρες σε ρόλο τανκ με μεγάλες αντοχές και critical hits που τσακίζουν κόκκαλα; Προτιμήστε ένα Ork Barbarian με 20% περισσότερο critical damage και το skill Bloodrage που αυξάνει εκθετικά το damage όσο ο πολεμιστής σας χάνει hit points. Λόγω της σφοδρότητας των μαχών η ομάδα χρειάζεται έναν χαρακτήρα που χρησιμοποιεί τα ξόρκια της σχολής Light Magic. Σε αυτά συγκαταλέγονται τα καλύτερα healing spells του παιχνιδιού που θα σας κρατήσουν ζωντανούς στην πορεία αλλά και το απαραίτητο Resurrection για να μην τρέχετε κάθε λίγο και λιγάκι στην πλησιέστερη εκκλησία για να σας αναστήσει ο… παπάς!

Προσωπικά χρησιμοποίησα χαρακτήρες από διαφορετικά races και classes και είχα τρομερά αποτελέσματα. Για παράδειγμα η dwarf scout της ομάδας αποδείχτηκε καταπληκτική damage dealer με το πιστό της crossbow και παράλληλα, κορυφαία healer με τα light magic ξόρκια της. Τοποθέτησα Ork και Human fighters στην πρώτη γραμμή για να σκορπούν τον θάνατο και έκλεισα το ρόστερ μου με μια σέξι Elf blademaster με διπλά σπαθιά και earth magic spells για να θεραπεύει τους συμπολεμιστές της από τα διάφορα conditions που παθαίνουν συχνά.

Mayhem in first person
Σκληροπυρηνικό RPG πρώτου προσώπου είναι ο τίτλος τιμής που θα φέρει στον αιώνα τον άπαντα το Might & Magic X. Στα παραπάνω θα προσέθετα και τον χαρακτηρισμό turn–based αν και δεν ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια του. Ο χάρτης όλων των περιοχών της Agyn Peninsula είναι χωρισμένος σε τετραγωνάκια στο στυλ επιτραπέζιων παιχνιδιών. Η ομάδα σας προχωρά ένα τετραγωνάκι σε κάθε της βήμα και -όταν δεν υπάρχει αντίπαλος στον ορίζοντα- μπορείτε να προχωρήσετε όσα τετραγωνάκια θέλετε σε πραγματικό χρόνο. Με το που θα εμφανιστεί αντίπαλος, μπορείτε να κινηθείτε ένα τετράγωνο μόνο την φορά ή να προβείτε σε μια ενέργεια.

Εδώ θα συναντήσετε ένα πολύ ενοχλητικό στοιχείο του gameplay. Ας υποθέσουμε ότι μπαίνετε σε ένα δωμάτιο όπου σας περιμένει ένας μινώταυρος που το ύψος του αγγίζει το ταβάνι και το σφυρί του είναι μεγαλύτερο από το μπόι των πολεμιστών σας. Αν το τέρας βρίσκεται σε τετράγωνο εφαπτόμενο με το δικό σας δεν μπορείτε να το κουνήσετε ρούπι, πρέπει αναγκαστικά να πολεμήσετε μέχρι θανάτου οπότε καλό loading. Αν είστε πιο μακριά, μπορείτε να οπισθοχωρήσετε σε άλλο διάδρομο, δωμάτιο κ.τ.λ. μέχρι να μην έχετε άλλο χώρο, να σας φτάσει ο μινώταυρος και να σας λιανίσει. Μέχρι να ισχυροποιηθεί η ομάδα σας θα νοιώσετε πολλές φορές την ανάγκη να την κοπανήσετε από μάχες συνεπώς καλό θα ήταν να σας δινόταν αυτή η δυνατότητα.

Αν οραματιστείτε τον χάρτη του Might & Magic X σαν μια τεράστια έρημο τότε οι τέσσερις πόλεις πάνω του είναι οι οάσεις στις οποίες θα επιστρέφετε αδιάκοπα για να γεμίσετε τις «μπαταρίες» σας. Στα Sorpigal, Seahaven, Karthal και Crag θα έρθετε σε επαφή με πολλούς NPCs που όλοι τους έχουν κάτι να προσφέρουν στον αγώνα σας για αιώνια δόξα. Οι χρησιμότεροι βρίσκονται εντός καταστημάτων, σπιτιών και πανδοχείων και αποτελούν παρόχους σημαντικών υπηρεσιών. Σε πρώτη φάση θα ξεφορτωθείτε στα shops τους όλα τα άχρηστα items που θα μαζέψετε πλιατσικολογώντας από περιοχή σε περιοχή και από dungeon σε dungeon. Στα εν λόγω shops θα αγοράσετε όπλα, πανοπλίες και αναλώσιμα πριν συνεχίσετε το ταξίδι σας.

Αρκετοί NPCs θα σας αναθέσουν quests που θα σας βάλουν σε μπελάδες π.χ. να βρείτε ορισμένα άτομα και να τα απαλλάξετε από το βάρος της… ζωής τους, να μαζέψετε σπάνια items, να σφάξετε τέρατα bosses κ.ο.κ. Η ανταμοιβή των quests είναι ένα μεγάλο ποσό experience points συνεπώς μην αρνείστε ποτέ τα αιτήματα των φουκαράδων της Agyn Peninsula. Τα story quests επίσης δίδονται από NPCs. Οι περισσότεροι NPCs τυγχάνει να είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές των skills που διαθέτουν οι ήρωες σας και αναλαμβάνουν να σας τα ανεβάσουν έναντι αδρής αμοιβής ανάλογα με το επίπεδο του skill.

Good skills for mass kills!
Όλα τα skills διαθέτουν τρία επίπεδα: expert, master, grandmaster. Μακελεύοντας τα επαίσχυντα τέρατα που σας την πέφτουν από παντού, μαζεύετε xp και όλοι οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν level. Προσοχή όμως γιατί αν ένας πολεμιστής είναι αναίσθητος ή νεκρός στην ομάδα δεν πρόκειται να πάρει experience points. Φροντίστε λοιπόν να τελειώνετε όλες τις μάχες (και κυρίως με τα bosses που δίνουν τα περισσότερα xps) χωρίς απώλειες αισθήσεων και ζωών. Εκτός από τα attribute points που θα τα ρίξετε για να αυξήσετε τα attributes Might, Vitality, Magic κ.ο.κ. θα κερδίζετε και τρία skill points ανά level. Αυτά θα διανεμηθούν στα skills που χρησιμοποιείτε περισσότερο, προσθέτοντας σημαντικά bonuses στην χρήση τους.

Φτάνοντας σε ένα από τα τρία επίπεδα των skills θα χρειαστεί να επισκεφθείτε άμεσα τον σχετικό trainer. Μην ξεχνάτε λοιπόν ποτέ να γράφετε πάνω στον τοπικό χάρτη της περιοχής την ιδιότητα του NPC για να μπορείτε να τον βρείτε αμέσως μόλις τον χρειαστείτε. Δυστυχώς οι trainers είναι διασκορπισμένοι σε όλες τις πόλεις αλλά και εκτός πόλεων. Έτσι, για να φτάσετε το επίπεδο grandmaster ορισμένων skills μπορεί να χρειαστεί να ταξιδέψετε στην άλλη άκρη της χερσονήσου. Επίσης στο grandmaster αρκετά skills σας αναθέτουν σκληροπυρηνικά quests προκειμένου να μπορέσετε να τα αποκτήσετε. Το «κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί η απόκτηση του τίτλου που αντιστοιχεί στο ανώτερο class του χαρακτήρα σας και φυσικά σας οδηγεί σε περισσότερες και αιματηρότερες αναμετρήσεις.

Ας πάρουμε σαν παράδειγμα τον elf Blade Dancer. Αυτός μπορεί να αναβαθμίσει το class του σε Blade Master, ολοκληρώνοντας το quest που θα του δοθεί. Η αναβάθμισή του έχει ως άμεση συνέπεια την προσθήκη μοναδικών skills με τα οποία γίνεται πραγματικός σίφουνας στο battlefield. Ταυτόχρονα, θα μπορεί να αγγίξει το grandmaster επίπεδο των κορυφαίων του skills όπως τα Sword και Dual Wield που δεν μπορούσε μέχρι τότε.

Η χαρά του εξερευνητή
Η Agyn Peninsula μπορεί να μην έχει το μέγεθος ηπείρου, πάντως είναι αρκετά μεγάλη και απαιτεί πολύ ποδαρόδρομο. Μην περιμένετε κανένα town scroll που θα σας μεταφέρει αυτόματα στις πόλεις και θα σας επαναφέρει στο σημείο που είστε. Όλες οι διαδρομές γίνονται με εσάς πεζούς να λιώνετε σόλες στο κακοτράχαλο έδαφος. Δεν θα σας πειράξει η έλλειψη των town scrolls ή portals διότι εντός των πόλεων υπάρχουν στάβλοι που μπορούν να σας μεταφέρουν από πόλη σε πόλη με την ανάλογη αμοιβή. Αυτό που ίσως σας ενοχλήσει είναι το ότι δεν μπορείτε να scrollάρετε στον τοπικό χάρτη μιας περιοχής. Ο χάρτης κινείται ανάλογα με την κίνηση της ομάδας σας πάνω του, έτσι φροντίστε να θυμάστε στο περίπου το γεωγραφικό πλάτος, μήκος που βρισκόσασταν.

Στην ανεύρεση των περιοχών που θέλετε θα σας βοηθήσει και το fog of war. Σας συμβουλεύω δε να πατάτε πάνω σε κάθε τετράγωνο του χάρτη. Ο λόγος είναι πολύ απλός: σε πολλά τετράγωνα βρίσκονται σκάμματα, μικρά κιβώτια και άλλα οπτικά ερεθίσματα που μπορεί να μην τα δείτε αν ταξιδεύετε νύχτα και να χάσετε σημαντικούς θησαυρούς.

Η περιπλάνηση έχει τον δεύτερο λόγο στο Might & Magic Χ αμέσως μετά τις μάχες. Σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της χερσονήσου Agyn βρίσκονται dungeons για να εξερευνήσετε, πυλώνες αφιερωμένοι στους θεούς – δράκους που χαρίζουν προστασία από μαγικές επιθέσεις και αυξάνουν τα στατιστικά σας, κρυφοί θησαυροί κ.τ.λ. Σε πολλά μέρη του χάρτη υπάρχουν βαρέλια που πρέπει να σπάσετε για να πάρετε ένα πόντο bonus σε attributes ή στα resistances απέναντι στην μαγεία. Σας συνιστώ να τα προσφέρετε όλα στον healer σας και στους πιο αδύναμους χαρακτήρες.

Ξεχάστε τα Action RPG και όσα games της κατηγορίας υποστηρίζουν το heavy respawn των τεράτων. Στο Might & Magic X όλα τα πλάσματα είναι μοναδικά, καταλαμβάνουν την ίδια θέση και, όταν τα «καθαρίσετε» και φύγετε από την τοποθεσία, δεν επιστρέφουν για να σας ξαναστοιχειώσουν!

Οι γρίφοι του Might & Magic Χ θα ενεργοποιήσουν μεγάλο αριθμό των εγκεφαλικών κυττάρων σας μέχρι να τους λύσετε. Δεν έχουν σχέση με το βασικό story αλλά σχετίζονται με τα treasure chests και τις κρύπτες που θα ανακαλύψετε. Πολλά treasure chests σας πετάνε ένα γρίφο στην οθόνη μόλις προσπαθήσετε να παραβιάσετε την κλειδαριά τους. Οι γρίφοι είναι υπέροχοι και βγαλμένοι θαρρείς από σχετικά βιβλία. Ένας από αυτούς σας ρωτά: τι τρέχει ομαλότερα από κάθε στίχο, του αρέσει να πέφτει αλλά δεν μπορεί να σκαρφαλώσει; Η απάντηση είναι το νερό. Το δεύτερο είδος γρίφων που θα αντιμετωπίσετε είναι τα plate riddles στις κρύπτες. Θα πρέπει να ανακαλύψετε τον σωστό συνδυασμό plates με την τακτική trial and error για να ξεκλειδώσετε τους θησαυρούς που κρύβονται στα έγκατα τους.

Με αυτό το τσεκούρι κυβερνώ!
Εκτός από τα skills και τα attributes, οι ήρωες σας χρειάζονται τα κατάλληλα όπλα και πανοπλίες για να σβήσουν το χαμόγελο από τα χείλη των αιμοδιψών τεράτων. Οι shopkeepers στις πόλεις διαθέτουν αρκετά καλά κομμάτια εξοπλισμού αλλά τα epic και legendary αντικείμενα θα τα μαζέψετε στο πεδίο της μάχης και στα dungeons. Για να επιβιώσετε πρέπει τα περισσότερα αντικείμενα που φοράτε και χρησιμοποιείτε να σας θωρακίζουν απέναντι στην στοιχειακή μαγεία των εχθρών. Δεν πα να έχετε την πιο βαριά πανοπλία του παιχνιδιού που σας ανεβάζει το armour value στα ύψη. Αν δεχτείτε ένα paralyse spell από Spectre δεν συνέρχεστε παρά μόνο με συγκεκριμένο ξόρκι ή…μετά θάνατον! Προτείνω λοιπόν να αγοράζετε και να κρατάτε rings ή amulets που προσθέτουν resistances ενάντια σε όλες τις σχολές μαγείας.

Όσον αφορά τα αντικείμενα, προτιμήστε να κρατάτε πάντα τα relics που αποτελούν τα legendary items και έχουν χρυσό χρώμα. Διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά τους μπορεί στην αρχή να σας φανούν αδύναμα σε σχέση με άλλα όπλα και πανοπλίες που έχετε. Μια πιο προσεκτική ματιά θα σας δείξει ότι τα relic items έχουν μπάρα με experience points που γεμίζει παράλληλα με την δικιά σας. Όλα τους φτάνουν μέχρι το τέταρτο level και, αναπτυσσόμενα, ανοίγουν τόσα πολλά bonuses που θα πάθετε την πλάκα σας. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι τα μέλη της ομάδας μου είχαν relic που παρέχει γερά resistances σε όλες τις σχολές μαγείας, ένα δεύτερο που μετέτρεπε το damage στον εχθρό σε health του χαρακτήρα, ένα τρίτο που ανέβαζε κατακόρυφα το vitality κ.ο.κ.

Τέσσερις σκληρόπετσοι μαχητές δεν είναι αρκετοί για να ξεκάνουν εκατοντάδες τέρατα, πολλά εκ των οποίων διαθέτουν μαγικές δυνάμεις. Για να σας βοηθήσει το παιχνίδι, σας προσφέρει δύο έξτρα slots που μπορείτε να γεμίσετε τοποθετώντας μισθοφόρους NPCs. Αυτοί βρίσκονται διασκορπισμένοι εντός των πόλεων αλλά και σε πιο απόμερες περιοχές και απαιτούν από εσάς ένα εφάπαξ χρηματικό ποσό και ποσοστά από το χρυσό που θα μαζέψετε για να σας τιμήσουν με την παρουσία τους. Κανένας τους δεν λαμβάνει απευθείας μέρος στην μάχη αλλά σας προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες όπως η αύξηση του xp που κερδίζετε στην μάχη, μια σειρά από προστατευτικά ξόρκια μια φορά την ημέρα, potions κάθε είδους ανά πάσα στιγμή και άλλα πολλά.

Για μένα το πιο απολαυστικό σημείο του Might & Magic X ήταν τα πλάσματα που εξολόθρευσα. Όλα τους ήταν βγαλμένα από το τελευταίο Heroes of Might & Magic. Οποία συγκίνηση να μετατρέπεις σε καναπέ δύο και τρείς Cyclops μαζί, να μαγειρεύεις… φιδέ με τις Choral Priestesses ή να εξατμίζεις ένα Spectre. Τα bosses δεν λείπουν από τα dungeons και τις σπηλιές και θα τα αναγνωρίσετε από δύο πράγματα, το μέγεθος και το κόκκινο όνομα τους. Παραδόξως οι απειλητικότεροι εχθροί είναι όσοι χρησιμοποιούν τα καταραμένα skills που σας παραλύουν, σας χαζεύουν, σας ρίχνουν νοκ-άουτ ή σας αποδυναμώνουν.

Όσο υψηλό και να θεωρείτε το επίπεδο σας στα RPGs, το Might & Magic X είναι σχεδιασμένο για να σας προσφέρει τουλάχιστον 60 απολαυστικές ώρες gameplay, ακόμα και στο αρχικό επίπεδο δυσκολίας.


Παλαιάς… κοπής!
Τα γραφικά αποτελούν ένα αδύναμο σημείο στο Might & Magic X. Τα τέρατα έχουν αξιοπρεπή σχεδιασμό κι οι τοποθεσίες προσφέρουν επιβλητική θέα στην απέραντη θάλασσα και τον ζωοδότη ήλιο αλλά δεν πρόκειται να αντικρίσετε κάτι που θα σας κόψει την ανάσα. Πέρα από τα ταπεινά του γραφικά, παρατηρείται απότομη πτώση του frame rate σε πολλές περιστάσεις και μάλιστα στην τυπική ανάλυση των 1280×960.

Το animation των εχθρών που πλήττεται από κακοτεχνίες και πεσμένα frames και η σκίαση είναι δύο κάκιστα σχεδιαστικά σημεία, που θα σας θυμίσουν games προηγούμενων δεκαετιών. Το user interface και τα οπτικά εφέ των επιθέσεων θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξεχωρίζουν από το όλο συνοθύλευμα. Η σκίαση θα μπορούσε επίσης να είναι καλύτερη αφού οι σκοτεινές τοποθεσίες περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα λόγω των φτωχών lighting effects.

Στο soundtrack θα συναντήσετε από την μία την επική μουσική των Jason Graves και Roc Chen που θα σας ταξιδέψει μαγικά στον φανταστικό κόσμο της Agyn Peninsula. Τα ηχητικά εφέ είναι ανάλογα με το τι θα σας τύχει, καθώς ειδικά στα ambient συναντάμε πάμπολες επαναλήψεις. Από την άλλη έχουμε όμως ένα voice acting που παρουσιάζει σκαμπανεβάσματα αντάξια ενός… καρυδότσουφλου στη θάλασσα εν ώρα κοσμοχαλασιάς. Μερικές φορές όταν μιλάτε σε NPC θα τύχει τη μία φορά να σας μιλούν και την επόμενη τα λόγια που θα ακολουθήσουν να εμφανίζονται με κείμενο, δείγμα του ότι εκτός από τις κακές ερμηνείες υπάρχουν κι εμφανείς ελλείψεις. Πάλι καλά δηλαδή που η narrator της ιστορίας χρησιμοποιεί πάντοτε διάλογο.

Τρώει “X” σε θέμα πρωτοτυπίας
Το Might & Magic X προσπαθεί να τα συνδυάσει όλα. Διαθέτει ρωμαλέους ήρωες, επιβλητικά τέρατα, ποικίλες μορφές μαγείας και ένα αξιοπρόσεκτο σενάριο. Από εκεί και πέρα όμως, οι πολύωρες εξερευνήσεις θα κουράσουν, όταν το gameplay δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούργιο, το περιβάλλον και οι μάχες μοιάζουν οικείες σε όσους έχουν παίξει τα τελευταία sequel και η δυσκολία θα ξαφνιάσει δυσάρεστα τους νεότερους. Συν τις άλλοις, το νεότερο δημιούργημα της Limbic Entertainment προδίδει την απειρία της αφού δεν συμβαδίζει τεχνικά με το αποτέλεσμα που θα θέλαμε. στιβαρό σενάριο, άφθονο πλιάτσικο και πολύωρη εξερεύνηση. Για τα διάφορα προβλήματα που προαναφέρθηκαν, διατηρώ μια επιφύλαξη μήπως και οφείλονται στην δημοσιογραφική κόπια που χρησιμοποίησα και δεν τα συναντήσετε όταν αγοράσετε το τελικό προϊόν. Ίδωμεν.

Θετικά:
– Δυνατό σενάριο
– Ασταμάτητη δράση
– Εχθροί βγαλμένοι από το αγαπημένο σύμπαν του Heroes of Might & Magic
– Καλοζυγισμένο επίπεδο δυσκολίας
– Μεγάλη διάρκεια

Αρνητικά:
– Προβληματικό voice acting
– Τυπικά γραφικά
– Δεν μπορείτε να εγκαταλείψετε μια μάχη όταν το επιθυμείτε

Βαθμολογία
Γραφικά: 5.5
Ήχος: 5
Gameplay: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 7

Ισχύς και Μαγεία στο μάξιμουμ. Yπάρχει άλλο χαρακτηριστικό που να αγαπάτε περισσότερο σε ένα RPG;

Γιάννης Μοσχονάς  

Συντάκτης: johnmoss75@gmail.com (Γιάννης Μοσχονάς)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης