Στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ξεκινήσει η zougla.gr με φοιτητές από όλη την Ελλάδα σχετικά με το σχέδιο «Αθηνά», σπουδαστές του ΤΕΙ Μάρκετινγκ στη Θεσσαλονίκη έστειλαν στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο την αποστολή που ακολουθεί:

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ, μια μεγάλη σκευωρία εις βάρος του Μάρκετινγκ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

500 π.Χ. ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑ της ΣΟΦΙΑΣ και της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ με έδρα τον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.
2013 μ.Χ. ΑΘΗΝΑ: ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ διάλυσης της παιδείας με έδρα το ΧΑΟΣ.

Σε μια χώρα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση, όπου το ποσοστό ανεργίας αγγίζει το 30%, το ποσοστό των πολιτών που αντιμετωπίζει συνθήκες φτώχειας ανέρχεται στο 25% (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, 2012), όπου η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων (franchising) είναι η «ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ», τα λουκέτα στις επιχειρήσεις μπαίνουν κατά συρροή, σε αυτήν τη χώρα κάποιοι έχουν βάλει στο στόχαστρό τους την καταστροφή της παιδείας. Ανάμεσα στις διάφορες εκπαιδευτικές «κατεδαφίσεις», να και πιο συγκεκριμένα το γκρέμισμα της επιστήμης του Μάρκετινγκ.

Μιας επιστήμης που, αντί να αναπτύσσεται, υποβαθμίζεται με ένα σχέδιο σε PowerPoint που θα γίνει ένα απλό Προεδρικό Διάταγμα και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα εισαχθεί καν στη Βουλή προς ψήφιση, για να αποτελέσει Νόμο του Κράτους. Γιατί; Διότι, κατά δήλωση του ίδιου του υπουργού, το Μάρκετινγκ μπορεί να διδάσκεται σε 2-3 μαθήματα ή να αποτελεί κάποια εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως το Μάρκετινγκ στις ΗΠΑ από το 1950 διδάσκεται στα πανεπιστήμια σε ξεχωριστά τμήματα ως διακριτή επιστήμη, ενώ στην ΕΕ αλλά και σε όλον τον κόσμο σχεδόν όλα τα πανεπιστήμια έχουν ξεχωριστά τμήματα Μάρκετινγκ από τότε. Εμείς έξι δεκαετίες αργότερα το εντάσσουμε ως κατεύθυνση σε ένα τμήμα που ΘΑ γίνει στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας με έδρα τις Σέρρες και που ούτε καν Διοίκηση Επιχειρήσεων δεν θα είναι, αφού ο τίτλος του θα είναι κάτι σε «Διοίκηση Επιχειρήσεων, Συστημάτων και Οργανισμών» και δεν θα μπορεί να αντιστοιχηθεί κατά τα διεθνή πρότυπα με Business Administration.

Όσο για το Μάρκετινγκ, αντί να αναβαθμίζεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας μας, διαγράφεται εντελώς από τον επιστημονικό χάρτη της χώρας. Ή μήπως διαγράφεται μόνο από τα δημόσια TEI, μήπως και από τα δημόσια Πανεπιστήμια; Από τα δημόσια και δωρεάν μήπως; Πάντως, προς το παρόν παραμένει μόνο ένα τμήμα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (λέγεται ότι θα είναι τμήμα ελίτ), ενώ τα τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που δημιουργήθηκαν το 1973 και ήταν από τα πρώτα στην Ελλάδα, σχεδιάζεται να καταργηθούν μόλις σε 6 μήνες από σήμερα, δηλαδή από τον Σεπτέμβρη του 2013, να λείπουν δηλαδή από τα μηχανογραφικά του φετινού ακαδημαϊκού έτους.

Φυσικά και όλα αυτά γίνονται δίχως τη συγκατάθεση των φοιτητών, δίχως να τηρούνται ισάξια τα υποτιθέμενα κριτήρια του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, δίχως να υπάρχει μέριμνα για τους χιλιάδες φοιτητές που θα μετακινηθούν, για τις εγκαταστάσεις και τα εργαστήρια που θα εγκαταλειφθούν, για τις εγκαταστάσεις και τα εργαστήρια που δεν θα υπάρχουν στις Σέρρες, για τις θέσεις πρακτικής που δεν υπάρχουν κι αυτές. Ύστερα από αυτή τη μικρή και ελπίζω περιεκτική αναφορά, μου δημιουργούνται μερικές απορίες κ. Υπουργέ:

– Πώς θέλετε ανάπτυξη χωρίς Μάρκετινγκ;
– Πώς θέλετε εξαγωγές των προϊόντων μας (όσων παράγουμε ως χώρα);
– Γιατί δεν εφαρμόζονται τα κριτήρια που έχετε θέσει για το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Μάρκετινγκ);
– Γιατί να λειτουργούν εργαλεία του Μάρκετινγκ ως ξεχωριστά τμήματα, π.χ. logistics, στην Κατερίνη;
– Πιστεύετε πράγματι ότι το ένα πανεπιστημιακό τμήμα και τα όποια κολέγια θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα στελέχη που τόσα χρόνια «παράγονται» από τα τμήματα ΤΕΙ Μάρκετινγκ; ΟΥΤΕ ΣΕ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ.

Όποιος το επιθυμεί μπορεί να επικοινωνεί με τη zougla.gr στο e-mail info@zougla.gr, στη σελίδα μας στο Facebook ή στο Twitter.

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης