Την τέχνη του γκράφιτι παρουσίασε την Τρίτη η φιλόλογος και εικαστικός Άννα Τσιλιμπάρη στον Χώρο Τέχνης ΗΩΣ στην πλατεία Βικτωρίας, μέσα από φωτογραφίες που η ίδια απαθανατίζει τα τελευταία χρόνια.

Οι «Βικτωριανοί», μια παρέα κατοίκων και φίλων της πλατείας Βικτωρίας, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με σκοπό την πολιτιστική αναβάθμιση της γειτονιάς τους και σε συνεργασία με τον ζωγράφο και καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Μάριο Σπηλιόπουλο, προσκάλεσαν την Άννα Τσιλιμπάρη να μιλήσει για την τέχνη του γκράφιτι στην Ελλάδα, εκθέτοντας παράλληλα τις φωτογραφίες που συγκεντρώνει τα τελευταία δέκα χρόνια και αφορούν σε αυτήν την ιδιαίτερη μορφή της τέχνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κα Τσιλιμπάρη ξεκίνησε κάνοντας μια μικρή εισαγωγή για την ιστορία του γκράφιτι και στη συνέχεια παρουσίασε τα διάφορα στυλ του αθηναϊκού γκράφιτι και της street art.

Κατόπιν μίλησε για το σύγχρονο γκράφιτι που γεννήθηκε τη δεκαετία του ’60 στις ΗΠΑ, καθώς και για τους εκπροσώπους αυτής της μορφής τέχνης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Έλληνα «Taki 183» που έζησε στην Αμερική.

Όπως υπογράμμισε η κα Τσιλιμπάρη, το ελληνικό γκράφιτι ξεκίνησε το 1987 από τη Θεσσαλονίκη παράλληλα με τη δημιουργία του μουσικού συγκροτήματος FFC και κατόπιν αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με το συγκρότημα TXC, του οποίου τα μέλη θεωρούνται οι «πατέρες» του γκράφιτι στη χώρα μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο όρος γκράφιτι, με τη μορφή που έχει καθιερωθεί σήμερα, παραπέμπει σε μια νεανική μορφή τέχνης και τη σχετική κουλτούρα της. Εκφράζεται με τη χρήση σπρέι για το γράψιμο γραμμάτων και ονομάτων πάνω σε τοίχους και άλλες επιφάνειες του αστικού τοπίου ή ακόμα και για πιο περίτεχνες ζωγραφικές συνθέσεις (street art). Κατόπιν η κα Τσιλιμπάρη εξήγησε τους τρόπους σύνθεσης του γκράφιτι και τους τύπους γραφής όπως free style, flow, bubble style, simple style, wild και semi-wild style.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης καλλιτέχνες του αθηναϊκού γκράφιτι, ενώ μετά το τέλος της παρουσίασης η εισηγήτρια και οι παρευρισκόμενοι καλλιτέχνες συζήτησαν με το κοινό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης