Ολοένα και λιγότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, αλλά και των περισσότερων αστικών κέντρων, με τους Έλληνες να περιορίζουν δραματικά τις μετακινήσεις με Ι.Χ. σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου κατατέθηκαν περίπου 30.300 πινακίδες κυκλοφορίας, από τις οποίες περισσότερες από 27.500 αφορούν σε Ι.Χ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια στιγμή, λόγω της λειτουργίας νέων σταθμών του μετρό, η κυκλοφορία οχημάτων περιορίστηκε ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης τον περασμένο μήνα, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2012, μειώθηκε σημαντικά η κίνηση ύστερα από την έναρξη λειτουργίας των σταθμών Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Μάλιστα, προχωρώντας κατά μήκος της γραμμής του μετρό προς Σύνταγμα, η κυκλοφορία παρουσίασε μείωση έως και 16%, ακόμη και κατά τις ώρες στις οποίες η κίνηση στη Λ. Βουλιαγμένης είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Επίσης, για το 24ωρο, παρατηρείται αύξηση της μέσης ταχύτητας κίνησης της τάξεως του 7% στην κατεύθυνση προς Αθήνα, στο ύψος του παλαιού αεροδρομίου, ενώ η αύξηση αυτή κατά τις ώρες αιχμής ξεπερνά το 10%. Στην κατεύθυνση προς Γλυφάδα, η σημαντικότερη αύξηση για το 24ωρο καταγράφεται στο ύψος της Λ. Αλίμου (>10%), ενώ και στο ύψος της οδού Αγ. Βασιλείου η αύξηση φθάνει το 7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η λειτουργία του σταθμού του μετρό Αγία Μαρίνα, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να περιορίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο και στις λεωφόρους Αθηνών και Θηβών, οι οποίες έχουν ήδη «ευνοηθεί» από τους νέους σταθμούς σε Περιστέρι και Ανθούπολη.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή από τη Λ. Αθηνών έως τη Λ. Θηβών συρρικνώθηκε στα 12 και 25 λεπτά, αντίστοιχα (ελάχιστο και μέγιστο χρονικό διάστημα).

Η επόμενη κυκλοφοριακά κορεσμένη περιοχή που αναμένεται να αποσυμφορηθεί λόγω του μετρό είναι ο Πειραιάς, όπου οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η γραμμή 3 θα είναι 6,5 χλμ. και θα διαθέτει έξι σταθμούς σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Η κρίση

Βέβαια, σημαντικό ρόλο στη μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. έπαιξε και η κρίση. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από το 2009 η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς υποχώρησε έως και 40%. Στο γεγονός αυτό συνετέλεσε η εκτόξευση της τιμής της βενζίνης, έως και 60%, συγκριτικά με το 2009, καθώς και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω μισθολογικών περικοπών ή απώλειας της θέσης εργασίας.

Από την κρίση επλήγη ιδιαίτερα και ο κλάδος των ταξί, όπου η επιβατική κίνηση έχει συρρικνωθεί από 70% έως 80% σε σύγκριση με το 2009.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης