DW: Τα 60 κλείνει το σούπερ μάρκετ στη Γερμανία

DW: Τα 60 κλείνει το σούπερ μάρκετ στη Γερμανία
Στις 26 Σεπτέμβριου του 1957 άνοιξε στην Κολωνία το πρώτο γερμανικό σούπερ μάρκετ. 60 χρόνια αργότερα το δίκτυο καταστημάτων στη χώρα είναι από τα πυκνότερα του κόσμου. Νέα πρόκληση αποτελεί το διαδίκτυο.

Συνολικά 12.000 σούπερ μάρκετ υπάρχουν σήμερα στη Γερμανία και η τάση είναι ανοδική. Το δίκτυο που έχουν δημιουργήσει διάφορες εταιρείες, όπως οι Edeka, Rewe, Real, Aldi και Lidl, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πυκνότερα του κόσμου.

Στις 26 Σεπτεμβρίου του 1957 άνοιξε τις πύλες του το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Κολωνία από τον έμπορο Χέρμπερτ Έκλε. Η επιφάνεια του καταστήματος ήταν 2.000 τ.μ., εμβαδόν γιγαντιαίων διαστάσεων στα τέλη της δεκαετίας του ΄60. Όταν στις περισσότερες γερμανικές πόλεις κυριαρχούσαν μικρά καταστήματα της γειτονιάς, ο Γερμανός έμπορος έδινε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επιλέξουν μόνοι τους από μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονταν ακόμα και φρέσκα φρούτα.

Σύμφωνα με αμερικανικές προδιαγραφές

Υπάρχουν όμως και φωνές που αμφισβητούν ότι το πρώτο γερμανικό σούπερ μάρκετ γεννήθηκε πριν από 60 χρόνια. Και αυτό διότι ορισμένοι ειδικοί τοποθετούν τις πρώτες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός σούπερ μάρκετ ήδη στα τέλη της δεκαετίας του ΄30. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Εμπορικών Ζητημάτων EHI Μίχαελ Γκέρλινγκ, εκτιμά, ωστόσο ότι «όλα συνηγορούν πως ο Χέρμπερτ Έκλε έδωσε με το κατάστημά του στην Κολωνία το εναρκτήριο λάκτισμα για το σύγχρονο σούπερ μάρκετ».

Σύμφωνα μάλιστα με τον Γιαν Λόγερκαμν, ο οποίος ερευνά την ιστορία της κατανάλωσης στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, ο Χέρμπερτ Έκλε είχε Αμερικανούς συμβούλους που τον βοήθησαν να φτιάξει το κατάστημά του κατά το αμερικανικό πρότυπο.

Όμως τα σούπερ μάρκετ του σήμερα έχουν να αντιμετωπίσουν μια νέα πρόκληση, που ονομάζεται διαδίκτυο. Προς το παρόν οι αλυσίδες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Οι εξελίξεις όμως είναι ραγδαίες. Σημείο καμπής θεωρείται το ξεκίνημα της υπηρεσίας Amazon Fresh, με την οποία η διάσημη διαδικτυακή αμερικανική εταιρεία επεκτείνεται και σε προϊόντα σούπερ μάρκετ.

Ο Μίχαελ Γκέρλινγκ πιστεύει ότι τα επόμενα χρόνια θα αλλάξει η μορφή του σούπερ μάρκετ, μιας και θα κυριαρχούν κυρίως φρούτα, λαχανικά, κρέας και γαλακτοκομικά, ενώ άλλα προϊόντα, όπως για παράδειγμα εμφιαλωμένα νερά, ποτά ή κονσέρβες, θα περάσουν στα διαδικτυακά καταστήματα. Όπως διερωτάται πολύ σωστά ο επικεφαλής του ινστιτούτου EHI: «Ποιος θέλει να κουβαλά από το κατάστημα στο αυτοκίνητο και από εκεί στο σπίτι του εμφιαλωμένο νερό και κονσέρβες;».

Πηγή: Deutsche Welle

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017, 13:00