Το πρωί της 9ης Σεπτεμβρίου οι άνθρωποι που περνούσαν από το λιμάνι της Χονολουλού, παρατήρησαν νεκρά ψάρια να επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού. Επιπλέον μία τεράστια καφέ κηλίδα κινείτο στα νερά του λιμανιού. Πολλοί υπέθεσαν ότι το φαινόμενο ευθυνόταν σε διαρροή αποβλήτων από κάποια προβλήτα του λιμανιού.

Μετά από τρεις ώρες ένας από τους υπαλλήλους της ναυτιλιακής εταιρείας Horizon Lines ανέφερε στις λιμενικές αρχές πως ο αέρας μύριζε μελάσα. Γρήγορα το πάζλ ολοκληρώθηκε και βγήκε το συμπέρασμα πως υπήρχε διαρροή από κάποιο φορτηγό πλοίο που μετέφερε αυτό το προϊόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία Matson στην συνέχεια ανέφερε το γεγονός σε περιβαλλοντικό μηχανικό, αρμόδιο για παρόμοια ζητούμενα. Εκείνος όμως δεν φάνηκε να εκπλήσσεται. Σε e-mail που έστειλε ως απάντηση στην εταιρεία τόνισε πως το υπουργείο μεταφορών γνώριζε για την διαρροή καθώς ο ίδιος είχε ενημερώσει σχετικά με το θέμα.

Το γεγονός πως το υπουργείο μεταφορών της Χαβάης αλλά και το ότι η Matson γνώριζαν για την διαρροή μελάσας από αγωγό στο λιμάνι της Χονολουλού για παραπάνω από έναν χρόνο, θα μετατρεπόταν γρήγορα σε σκάνδαλο.

Τώρα αποκαλύπτεται πως η κυβέρνηση γνώριζε ότι η ζημιά στον αγωγό δεν είχε διορθωθεί μετά από την πρώτη αναφορά για διαρροή και επιπλέον οι εκπρόσωποί της έκαναν ψευδείς δηλώσεις στα ΜΜΕ και στους πολίτες σχετικά με αυτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αργότερα εκπρόσωποι του υπουργείου μεταφορών δήλωσαν πως παραπλάνησαν το κοινό επειδή δε γνώριζαν αν ήταν νόμιμο να δημοσιοποιήσουν τις πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα.

Μέχρι πρότινος υπήρχαν ακόμα πολλά ερωτηματικά όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο πληροφορήθηκαν αναφορικά με τη διαρροή οι πολίτες. Μετά από παράκληση μεγάλης μερίδας πολιτών, τα emails που απέστειλε και λάμβανε το υπουργείο μεταφορών εκείνη την περίοδο είδαν το φως της δημοσιότητας.

Αυτά αποδεικνύουν πως το υπουργείο δεν ήταν προετοιμασμένο ώστε να δώσει μία απάντηση στους πολίτες σχετικά με τη διαρροή 233.000 γαλονιών μελάσας στις 9 Σεπτεμβρίου. Οι λόγοι για την ταραχή ήταν αφενός το γεγονός πως δεν υπήρχε σχέδιο επανόρθωσης της οικολογικής καταστροφής και αφετέρου το υπουργείο δεν ήθελε να έχει καμία ευθύνη σχετικά με μία από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες καταστροφές στην ιστορία του νησιού.

Πηγή: Huffington Post
Επιμέλεια: Σιαφάκας Ανδρέας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης