Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης

Αυτό που ονομάζεται «ειρηνευτική διάσκεψη για το συριακό» κάνει διστακτικά βήματα στην Γενεύη. Διαδικασία που μπορεί να κρατήσει μήνες, μια και ακόμη δεν υπάρχει τελική συμφωνία ούτε για ποιοι ακριβώς θα συμμετέχουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως λίγες ώρες πριν, δεν ήταν ακόμη σίγουρο ότι θα ξεκινούσε η διαδικασία.

Την πρώτη ημέρα των διαπραγματεύσεων οι αντικαθεστωτικοί κράτησαν στάση αναμονής.

Ακόμη και ο ειδικός διαπραγματευτής του ΟΗΕ Στεφάν ντε Μιστούρα, παραδέχεται ότι θα ακολουθήσει «Σισύφεια διαδικασία», ακόμη κι αν καθίσουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλά εδώ θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι δεν πρόκειται στην πραγματικότητα για τράπεζα διαπραγματεύσεων.

Πρόκειται για διαβουλεύσεις προσέγγισης που αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον έξι μήνες, με την κάθε αντιπροσωπεία να βρίσκεται σε χωριστές αίθουσες και οι αντιπρόσωποι του ΟΗΕ να μεσολαβούν πηγαίνοντας από τη μια αίθουσα στην άλλη.

Εκπρόσωπος της μεγαλύτερης αντικυβερνητικής ανταρτικής ομάδας –της υποστηριζόμενης από την Σαουδική Αραβία HNC, που ως την τελευταία στιγμή δεν ήταν γνωστό αν θα συμμετάσχει στην διαπραγμάτευση- ανακοίνωσε ότι την αντιπροσωπεία τους θα αποτελούν 30-35 άνθρωποι, όπως μετέδωσε το γαλλικό πρακτορείο AFP.

Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ John Kirby, ανακοίνωσε πως η Ουάσιγκτον πιστεύει (επιθυμεί δηλαδή) «και είναι σημαντικό για τις συνομιλίες αυτές να συνεχισθούν χωρίς προαπαιτούμενα».

Αποθαρρυντική η έκθεση του ΟΗΕ για τη Συρία

Περισσότεροι από 250.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και 11 εκατομμύρια έχουν ξεσπιτωθεί, από τότε που άρχισε ο εμφύλιος πόλεμος πριν πέντε χρόνια στη Συρία.

Οι εικόνες βίας και πείνας από πολλές περιοχές της Συρίας σοκάρουν την παγκόσμια κοινή γνώμη εδώ και πολύ καιρό.

Την ώρα που ξεκίνησαν στη Γενεύη οι ειρηνευτικές συνομιλίες για τη Συρία, ο συριακός λαός υποφέρει από τη βία και την ασιτία. Δραματική είναι η αξιολόγηση του ΟΗΕ στην έκθεση που δημοσιεύει.

Αυτή την εβδομάδα δημοσιεύθηκε η μηνιαία έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για την κατάσταση στη Συρία και τα αποτελέσματα είναι αποθαρρυντικά.

Ο συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών Στίβεν Ο’ Μπράιαν χαρακτηρίζει την έκθεση «εξίσου θλιβερή με τις προηγούμενες» και προειδοποιεί: «Αυτός ο κακόβουλος κύκλος του θανάτου και της καταστροφής θα μπορούσε -και αυτός είναι ένας σοβαρός κίνδυνος- να θεωρηθεί από πολλές απόψεις η νέα καθημερινότητα στη Συρία».

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΟΗΕ περίπου 486.700 άνθρωποι προσπαθούν σήμερα να επιβιώσουν σε πολιορκημένες περιοχές στη Συρία.

Η Μαντάγια είναι ένα από τα πιο θλιβερά παραδείγματα πολιορκημένων πόλεων, όπου οι κάτοικοι υποφέρουν από την πείνα.

Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα είναι η παρεμπόδιση των ομάδων διάσωσης στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τις περιοχές όπου υπάρχει ανάγκη.

Η κυβέρνηση της Συρίας καθυστερεί σημαντικά τη χορήγηση σχετικών αδειών.

Η διευθύντρια του Παγκόσμιου Προγράμματος Σίτισης του ΟΗΕ επισήμανε ότι το Συμβούλιο Ασφαλείας θα πρέπει να διπλασιάσει τις προσπάθειές του στη Συρία. Σε αυτό συμφωνεί και ο συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας. «Μέχρι σήμερα το Συμβούλιο Ασφαλείας απλά δεν έχει κάνει αρκετά για τους εκατομμύρια πολιορκημένους και υποσιτιζόμενους ανθρώπους» αναφέρει και υπογραμμίζει ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να είναι σημαντικότεροι απ’ ό,τι η πολιτική και αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στις ειρηνευτικές συνομιλίες στη Γενεύη.

Οι συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν τις επιχειρήσεις

To μεταναστευτικό από μια διαφορετική ματιά: Του άσπλαχνου κέρδους. Για να διαπιστωθεί πόσο περίπλοκη είναι η κατάσταση.

Οι συστηματικοί έλεγχοι στα σύνορα Γερμανίας-Aυστρίας προκαλούν δυσφορία σε μεταφορείς και εταιρείες. Η κατάσταση είναι ακόμη ανεκτή. Αν όμως ενταθούν οι έλεγχοι ή κλείσουν σύνορα τότε οι επιπτώσεις θα είναι σημαντικές.

Η προσφυγική κρίση επανέφερε τους συνοριακούς ελέγχους, οι οποίοι για πολλούς είναι πρωτόγνωροι, μιας και η ελεύθερη συνοριακή διέλευση αποτελεί καθημερινότητα εδώ και πολλά χρόνια. Βιομηχανία, εμπόριο και μεταφορείς προειδοποιούν για ακόμα αυστηρότερους ελέγχους. Ο διευθύνων σύμβουλος του Γερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK) Μάρτιν Βάνσλεμπεν εκτιμά ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στα σύνορα, η πολύωρη αναμονή και η εντεινόμενη γραφειοκρατία ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιές μέχρι και δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο στη γερμανική οικονομία. Από την πλευρά του ο Στέφαν Άσενκερσμπαουμερ, επικεφαλής οικονομικών της γερμανικής εταιρίας Bosch, εκφράζει την ελπίδα ότι η Ευρώπη δεν θα επιστρέψει στις κλειστές αγορές, μιας και αυτό θα έπληττε εταιρείες, όπως η δική του.

Ο ειδικός σε ζητήματα λογιστικής υποστήριξης Γκούναρ Γκμπούρεκ από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Λογιστικής Υποστήριξης (ΒΜΕ) θεωρεί πιθανά δύο σενάρια. Το πρώτο, αφορά σχετικά απλούς συνοριακούς ελέγχους, με μια γρήγορη ματιά στην καμπίνα του οδηγού. Οι έλεγχοι αυτοί δεν αποτελούν πρόβλημα. Το δεύτερο αφορά εξονυχιστικούς ελέγχους ακόμα και του φορτιού, το οποίο συχνά είναι σφραγισμένο. Κατά την άποψη του γερμανού ειδικού αυτό σημαίνει εκ νέου οργάνωση του προγράμματος μεταφορών, καθώς και την πρόσληψη περισσότερων οδηγών. Μακροπρόθεσμα ενδέχεται να πληγεί η καλή φήμη των γερμανικών εταιρειών, που θεωρούνται αξιόπιστες και ακριβείς ως προς την παράδοση των προϊόντων τους. Δεν αποκλείεται λοιπόν να υπάρξουν σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για τις γερμανικές εταιρείες.

Υπό χρονική πίεση οι οδηγοί φορτηγών

Έλεγχοι στα σύνορα Δανίας-Γερμανίας

Οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα έπλητταν πρωτίστως τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τη μηχανουργία, που εξαρτώνται άμεσα από την εμπρόθεσμη παράδοση ανταλλακτικών από τους προμηθευτές τους. Όμως και το διασυνοριακό εμπόριο τροφίμων και ρουχισμού εξαρτάται από την όσο το δυνατόν ταχύτερη παράδοση των προϊόντων.

Προς το παρόν οι οδηγοί φορτηγών μέχρι 7,5 τόνους υπολογίζουν σε συνοριακούς ελέγχους, διότι οι διακινητές χρησιμοποιούν συνήθως τέτοιου είδους οχήματα για τη μεταφορά προσφύγων.

Τι θα γίνει όμως αν ενταθούν οι έλεγχοι και στις νταλίκες των 40 τόνων; Σε περίπτωση που σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση αγαθών και προσώπων τότε θα υπάρξουν επιπτώσεις, λέει ένας γερμανός οδηγός από το Κέμνιτς, ο οποίος πραγματοποιεί κάθε εβδομάδα δρομολόγια μεταξύ Πολωνίας, Γερμανίας και Αυστρίας. προσθέτοντας: «Αν ενταθούν οι έλεγχοι τότε θα ξαναζήσουμε συνθήκες που θυμίζουν «σιδηρούν παραπέτασμα»!

Ο Παράγοντας Τουρκία

Η Τουρκία απαιτεί άλλα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, στα τρία εκατομμύρια που ήδη έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση «για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προσφυγικού». Αλλά ήδη η πρώτη διεκδίκηση για τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ, δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη.

Προσφυγικός καταυλισμός στην Τουρκία

Την τουρκική απαίτηση για επιπλέον χρηματικής ενίσχυσης, αποκαλύπτει η σημερινή γερμανική εφημερίδα “Welt”.

Στοιχεία από 2011 – ως τα μέσα του 2015

Εκατομμύρια πρόσφυγες, προσπαθώντας να αποφύγουν τις εμπόλεμες περιοχές στη Συρία, έχουν καταλήξει στην Τουρκία.

Ορισμένοι παραμένουν στους εκεί καταυλισμούς, αλλά πάρα πολλοί είναι εκείνοι που αποφασίζουν το επικίνδυνο ταξίδι από τα τουρκικά παράλια στα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, με επικίνδυνα πλωτά μέσα, χωρίς να παρεμποδίζονται από τις τουρκικές αρχές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης