Μπορεί η προσπάθεια Ελλήνων ιδιοκτητών ταξί να φέρουν Έλληνες οδηγούς στη Μελβούρνη να μη στέφθηκε από επιτυχία, αλλά οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι μια ελληνική τεχνολογία θα τονώσει τον κλάδο τους.

Πρόκειται για την ελληνικής εφεύρεσης «taxiplon» που δημιουργήθηκε για να προσφέρει στο επιβατικό κοινό μια νέα διάσταση στις υπηρεσίες ταξί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα αυτό, που θα εισαχθεί από την Ελλάδα, θα εφαρμοστεί και στη Μελβούρνη από τρεις ελληνικές εταιρείες ταξί που διαθέτουν στόλο 505 αυτοκινήτων.

Όπως λέει ο Ηρακλής Κατσιαμπάνης, ιδιοκτήτης της εταιρείας TaxiLink, που διαθέτει 150 αυτοκίνητα, «κάνοντας χρήση της πιο εξελιγμένης τεχνολογίας, η “taxiplon” κάνει την κλήση ταξί… παιχνιδάκι! Με τη δωρεάν εφαρμογή “taxiplon” το κοινό θα καλεί ταξί από το κινητό του με το πάτημα ενός κουμπιού».

«Όλα τα αυτοκίνητα των τριών εταιρειών θα είναι εξοπλισμένα με το καινοτόμο ελληνικό λογισμικό, που διαθέτει σύστημα πλοήγησης και συνδέεται με το taxiplon smart phone application, καθώς και την ομώνυμη διαδικτυακή εφαρμογή εύρεσης ταξί» προσθέτει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ίδιος θεωρεί το σύστημα αυτό «επαναστατικό», αφού ο πελάτης θα έχει να κάνει «απευθείας με τον οδηγό», θα ξέρει πού βρίσκεται, πόση ώρα θα κάνει και όλα τα σχετικά.

Σήμερα όλοι οι οδηγοί ταξί εξαρτώνται από τις εταιρείες 13Cabs και Silver Top για να κλείσουν τηλεφωνικά δουλειές.

Το ελληνικό σύστημα θα το χρησιμοποιούν οι εταιρείες TaxiLink του κ. Κατσιαμπάνη, Ambassador Taxis του Τζον Βλασόπουλου και Cabways του Κρις Σικαβίτσα.

Οι τρεις αυτές εταιρείες αντιδρούν στις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση της Βικτόριας στον κλάδο των ταξί.

Η κυβέρνηση, έπειτα από έρευνες δύο ετών, αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες να ανακοινώσει τις αποφάσεις της με στόχο «να απολαμβάνουν οι κάτοικοι της Βικτόριας και οι επισκέπτες το ανώτερο δυνατό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα ταξί».

Ο Χάρης Κατσιαμπάνης φοβάται πως τα μέτρα που θα ανακοινωθούν μπορεί να οδηγήσουν σε ολική οικονομική καταστροφή πολλούς, που, όπως λέει, εργάστηκαν σκληρά σ’ όλη τους τη ζωή για να μπορέσουν να εξοικονομήσουν τα απαραίτητα, να αγοράσουν μια άδεια που θα τους εξασφαλίζει ένα εισόδημα.

Ήδη, μία άδεια κοστίζει σήμερα 350.000 δολάρια, από 525.000 που ήταν πριν από λίγο καιρό, ενώ δεν αποκλείεται η τιμή να πέσει κι άλλο.

Πάντως, ο άνθρωπος που έκανε τις σχετικές εισηγήσεις στην κυβέρνηση για απελευθέρωση των ταξί, ο Άλαν Φελς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία των τριών ελληνικής ιδιοκτησίας εταιρειών στην εφαρμογή του συστήματος «taxiplon», λέγοντας ότι «αυτό θα φέρει ανταγωνισμό και ίσως καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες».

Όσον αφορά στο αποτυχημένο πείραμα προσέλκυσης οδηγών ταξί από την Ελλάδα, ο κ. Κατσιαμπάνης το απέδωσε στην αυστηρή αυστραλιανή μεταναστευτική νομοθεσία και σε άλλες δυσκολίες.

«Τελικά, αντί για χίλιους φέραμε μόνο 30 οδηγούς ταξί από την Ελλάδα» είπε.

Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης