Τα στοιχεία πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει γίνει πολύ πιο «κριτικός» στη διαδικασία επιλογής προϊόντων και ότι θεωρεί ότι τον εξυπηρετεί καλύτερα το σουπερμάρκετ σε αυτή τη διαδικασία σύγκρισης τιμών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 82% των καταναλωτών δηλώνει ότι συγκρίνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν τις τιμές των προϊόντων, ενώ χαρακτηριστικό του πόσο ενεργητικός έχει γίνει ο καταναλωτής είναι ότι το 62% των ερωτηθέντων απαντούν ότι επισκέπτονται περισσότερα καταστήματα σουπερμάρκετ από πριν προκειμένου να συγκρίνουν τιμές και να κάνουν τις αγορές τους.
Παράλληλα, ο καταναλωτής θεωρεί ότι στα καταστήματα σουπερμάρκετ έχει τη δυνατότητα να κάνει τη σύγκριση πιο εύκολα και καλύτερα σε σχέση με άλλα σημεία πώλησης. Σε ποσοστό 83% οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν και να επιλέξουν πολλά διαφορετικά προϊόντα. Αυτό είναι αποτέλεσμα τόσο της δομής των καταστημάτων σουπερμάρκετ, η οποία είναι πολύ πιο εξελιγμένη σε σχέση με άλλα σημεία πώλησης, αλλά και της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων που προσφέρεται από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ στον καταναλωτή.