Οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν έξυπνες αγορές, συγκρίνοντας περισσότερο προϊόντα/υπηρεσίες, με δυνατότητα εξοικονόμησης έως και 40% στις αγορές από τα σούπερ μάρκετ.

Τα στοιχεία της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνουν ότι οι πολίτες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα έχουν μπει στη διαδικασία εντατικότερης αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών, μια δυνατότητα που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα και σημεία πώλησης, προκειμένου να μειώσουν τα έξοδά τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι επισκέπτονται περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση, για να συγκρίνουν και να επιτύχουν καλύτερες τιμές και προσφορές.

Παράλληλα, έξι στους δέκα αναφέρουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, απ’ ό,τι έκαναν πριν από την κρίση.

Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σούπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σούπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κ.λπ.).

Eπιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης