Το πορτρέτο της Ελλάδας έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε από τον διεθνή τύπο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, είναι η πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη που παρουσιάζεται στο βιβλίο του Γιώργου Τζογόπουλου «The Greek Crisis in the Media -Stereotyping in the International Press» («Η Ελληνική Κρίση στα Μέσα- Θέτοντας στερεότυπα στον Διεθνή Τύπο»).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο συγγραφέας ξεχώρισε τα πρωτοσέλιδα και τις αναλύσεις που αναφέρονταν στην ελληνική κρίση από αμερικάνικες, βρετανικές, γαλλικές, γερμανικές και ιταλικές εφημερίδες και στο βιβλίο παρουσιάζει πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, σχετικά με τη δίκαιη και αντικειμενική (ή όχι…) κάλυψη που είχαν τα γεγονότα της χώρας μας από τα ξένα Μέσα. Επίσης συγκρίνεται ο τρόπος κάλυψης αλλά και οι σχολιασμοί του ξένου τύπου σχετικά με την οικονομική κρίση και άλλων χωρών, όπως της Πορτογαλίας, της Ιρλανδίας, της Ιταλία και της Ισπανίας και καταδεικνύονται οι διαφορές και οι ομοιότητες στην αντιμετώπιση αυτών των γεγονότων από τους δημοσιογράφους.

Το βιβλίο έχει γίνει δεκτό με διθυραμβικά σχόλια από αναλυτές, ενώ θεωρείται ως ένα σύγχρονο εγχειρίδιο ανάλυσης της δημοσιογραφικής λειτουργίας διεθνώς, σχετικά με την κάλυψη γεγονότων μεγάλης διάρκειας, όπως η ελληνική κρίση, με συνέπειες που επηρεάζουν το παγκόσμιο γίγνεσθαι.

Ο Γιώργος Τζογόπουλος είναι ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ και δημοσιογράφος με ειδικότητα στο πολιτικό ρεπορτάζ και στις διεθνείς σχέσεις.

Εκδόσεις: Ashgate.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Σωτήρης Σκουλούδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης