Παραγωγική ανάκαμψη παρουσιάζει το 2013 η ελληνική φαρμακοβιομηχανία, η οποία το 2012, σε συνθήκες κάμψης της παραγωγή της, βελτίωσε εντυπωσιακά την οικονομική της αποδοτικότητα, κυρίως λόγω της ταχύτερης εξαγωγικής της επέκτασης, της χρήσης περισσότερων γενοσήμων φαρμάκων εγχώριας παραγωγής στην ελληνική φαρμακευτική αγορά, της θετικής επίδρασης των μέτρων εξυγίανσης της λειτουργίας της αγοράς και της απουσίας έκτακτων ζημιών, όπως αυτές που αφορούσαν την απομείωση της αξίας ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που κατείχαν οι επιχειρήσεις του τομέα τη διετία 2010-2011.

Ο όγκος της παραγωγής του κλάδου αυξήθηκε το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους κατά 10,7%, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), παρουσιάζοντας άνοδο και τους πέντε μήνες (14,7% τον Μάρτιο και 8,1% τον Απρίλιο).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγχρόνως, τα έσοδα των επιχειρήσεων του τομέα καταγράφουν άνοδο, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των εξαγωγών τους, που είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδά τους από τη διεθνή αγορά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά 35,1% τον Ιανουάριο, 16,1% τον Φεβρουάριο, 9,7% τον Μάρτιο, 43,1% τον Απρίλιο και 5,5% τον Μάιο του τρέχοντος έτους. Αυξημένος εμφανίζεται, επίσης, ο όγκος των νέων παραγγελιών που εισρέουν στον τομέα από το εξωτερικό.

Ο τομέας εμφάνισε το 2012, σε σύγκριση με το 2011, υπερτριπλάσια καθαρά κέρδη, ίσα προς το 3,6% περίπου των συνολικών εσόδων του (1,2% το 2011), σε συνθήκες αύξησης των εσόδων του κατά 2% και μικρής βελτίωσης του μεικτού περιθωρίου κέρδους του (31,1% από 30,9%). Η εντυπωσιακή αύξηση της καθαρής κερδοφορίας του προήλθε από την επίτευξη μεγάλων οικονομιών κλίμακας στο πεδίο της εμπορικής και της διοικητικής λειτουργίας (προφανώς περιορίστηκαν ενδιάμεσες αμοιβές κλπ), την αποκλιμάκωση των απομειώσεων στοιχείων του ενεργητικού του (χρεογράφων, συμμετοχών κλπ) και τη μείωση των αποσβέσεων περίπου κατά 15%.

Οι συνολικές πωλήσεις 24 επιχειρήσεων του τομέα, τα οικονομικά στοιχεία των οποίων έχουν γίνει γνωστά, ανήλθαν το 2012 σε 1,35 δισ. ευρώ και είναι αυξημένες κατά 2%, με καθοριστική τη συμβολή επιχειρήσεων που διαθέτουν πολύ μεγάλο μέρος της παραγωγής τους στη διεθνή αγορά ή κερδίζουν μερίδια στην εγχώρια αγορά, προωθώντας γενόσημα φάρμακα δικής τους παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης