Νέα σενάρια για τη φορολόγηση του αδήλωτου πλούτου είναι υποχρεωμένο να μελετήσει το υπουργείο Οικονομικών μετά το ελβετικό «όχι» που εισέπραξε χθες για την αναδρομική φορολόγηση των ελληνικών καταθέσεων που είναι παρκαρισμένες στη χώρα της… σοκολάτας.

Μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί στο παρελθόν για μη φορολογηθέντα χρήματα σε ελβετικές τράπεζες εμφανίζονται παρωχημένα, τόνισε χαρακτηριστικά χθες η Ελβετίδα υπουργός Οικονομικών κυρία Εβελιν Βίνμερ Σλουμπφ, προσθέτοντας παράλληλα ότι η συνεργασία Ελλάδας και Ελβετίας θα πρέπει να κινηθεί προς άλλη κατεύθυνση και αυτό θα κάνουν από κοινού οι δύο πλευρές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δηλώσεις πραγματοποιήθηκαν μετά τη συνάντησή της με τον υπουργό Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα και τον υφυπουργό κ. Γ. Μαυραγάνη στην πλατεία Συντάγματος, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, πλην όμως οι όποιες προσδοκίες για επανάληψη του βρετανικού μοντέλου φορολόγησης των ελληνικών καταθέσεων στην Ελβετία περιορίστηκαν σημαντικά μετά τη δήλωση της υπουργού. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το μοντέλο αυτό οι Ελληνες καταθέτες θα μπορούσαν να εξαγοράσουν την ανωνυμία τους καταβάλλοντας ένα φόρο της τάξης του 20% – 30% επί των αδήλωτων κεφαλαίων που διαθέτουν στις ελβετικές τράπεζες.

Σε διαφορετική περίπτωση οι ελβετικές Αρχές θα μπορούσαν να αποκαλύψουν τα πλήρη στοιχεία τους στις ελληνικές Αρχές. Τώρα και με βάση τις δηλώσεις της Ελβετίδας υπουργού, οι προσδοκίες περιορίζονται απλά και μόνο στην ανταλλαγή πληροφοριών για τις ελληνικές καταθέσεις από εδώ και στο εξής, με την κυρία Σλουμπφ να επιμένει να επικαλείται τις σχετικές συμφωνίες μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ και του G20 και όχι το βρετανικό μοντέλο συμφωνίας.

Εμείς εμμένουμε και στο παρελθόν με ένα τρόπο δίκαιο, ανταπάντησε από την πλευρά του ο κ. Στουρνάρας, υπογραμμίζοντας την επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να ισχύσει το βρετανικό μοντέλο. Καλωσόρισε ωστόσο την πρόθεση της ελβετικής πλευράς για ανταλλαγή πληροφοριών εφεξής, ρίχνοντας στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης και το χαρτί της ισομερούς συμμετοχής όλων των Ελλήνων στα βάρη της κρίσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: Κέρδος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης