Πριν από 6 χρόνια, μία κόρη 8χρονη δεν μπορούσε ούτε το όνομά της να γράψει. Ξεκίνησε τακτικές συνεδρίες με τους Ειδικούς του Γραφείου Συμβουλευτικής, για να ξεπεράσει τη δυσκολία της. Ήταν χαρούμενη καθώς μάθαινε να ξεπερνά τις δυσκολίες της, άρχιζε να γράφει τις εύκολες λέξεις, να μπορεί να πληρώνει μόνη στο περίπτερο και κατάφερε να απομνημονεύσει το πρώτο της παιδικό τραγουδάκι. Μετά από κάμποσο καιρό, περίπου συμβάδιζε σε απόδοση, με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης.

Όταν η κόρη έφτασε σε αυτό το στάδιο, οι γονείς υπερεκτίμησαν την απόδοσή της και σταμάτησαν –και το κορίτσι και οι γονείς- να συμμετέχουν σε κάποια συνεδρία. Μετά από επανειλημμένες προσκλήσεις, ακόμη και για επίσκεψη στις άτυπες συναντήσεις του Γραφείου, σταμάτησε πλήρως η μεταξύ τους επικοινωνία. Ώσπου…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ώσπου προχθές, και οι δύο γονείς ζήτησαν επείγουσα συνάντηση με κάποιον Ειδικό. Ήταν και αγχωμένοι και στενοχωρημένοι. Είπαν ότι η κόρη τους που δίνει εξετάσεις στη Β΄ Γυμνασίου, όμως

– αρνείται να μελετήσει ακόμη και 1 μόνο ώρα
– καβγαδίζει καθημερινά με τους γονείς, για κάθε θέμα
– κλείνεται στο δωμάτιο λέγοντας ότι μελετά, έχοντας ξεχάσει το βιβλίο μελέτης στο σαλόνι
– αμφισβητεί τη διάθεση βοήθειας της μάνας της
– αποκλείει τη δικιά της επιτυχία στο σχολείο.

Ψυχοφθόρα και ανασφαλής η καθημερινότητα αυτής της οικογένειας. Δυστυχισμένη η κόρη που ενισχύει αρνητικά την εφηβεία της, με έλλειψη συναισθηματικής ωριμότητας, με σιγουριά. Η αιτία; Αιτία είναι η απομάκρυνση από τις Συνεδρίες που συμμετείχε, στα 8 της χρόνια. Μόλις άρχισε να βιώνει τη χαρά, άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι μόνο η θετική συμπεριφορά έχει θετική συνέπεια, σταμάτησε να ¨μιλάει¨ με τον Ειδικό και διακόπηκε η βοήθεια που είχε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ψυχή του κάθε ανθρώπου, και ακόμη περισσότερο των παιδιών, δεν είναι μηχάνημα ούτε χρειάζεται φάρμακα. Όποτε λοιπόν, προσπαθεί ο Ειδικός, να ενισχύσει και να εμπλουτίσει τον τρόπο σκέψης, να ωριμάσει ένα ανώριμο παιδί, να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και τόσες άλλες ψυχικές διεργασίες, απαιτείται διάρκεια και επανάληψη. Και αφού το μυαλό και οι νευρικές απολήξεις επηρεάζονται από τα καθημερινά συμβάντα, η βοήθεια του Ειδικού κρίνεται απαραίτητη.

Χρειάζεται έλεγχος και ¨υπενθύμιση¨ του σωστού και ώριμου τρόπου σκέψης, συμπεριφοράς και συναισθήματος σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέχρι την ενηλικίωση. Με αυτό τον τρόπο, το σύνολο των αποτελεσμάτων της κάθε Συνεδρίας θα εφαρμόζεται βιωματικά στη ζωή του παιδιού και του έφηβου – το παιδί και ο έφηβος θα είναι ευτυχισμένοι και με επιτυχίες.

Υπογράφει η Μαριάννα Λαγουμίδη
Σύμβουλος παιδιού Παν/μίου Λονδίνου
Εξειδικευμένη στη Δυσλεξία
mlag15@otenet.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης