Έφυγε από τη ζωή η Μαρία Δημητριάδη, ιδρύτρια της ιστορικής γκαλερί «Μέδουσα» έπειτα από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.

Υπήρξε μια από τις μεγάλες κυρίες της τέχνης των Αθηνών που στήριξε συστηματικά τους πρωτοπόρους της ελληνικής σύγχρονης τέχνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Μαρία Δημητριάδη ίδρυσε τη Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, το 1979, σε ηλικία μόλις 19 χρονών και την καθιέρωσε ως μια από τις πρώτες ελληνικές αίθουσες τέχνης που στήριξαν συστηματικά τους πρωτοπόρους της ελληνικής σύγχρονης τέχνης. Την ίδια χρονιά έμελλε να επισκεφθεί και την Πάρο, το νησί που της έκλεψε την καρδιά της και αποτελούσε την καλοκαιρινή της βάση έκτοτε.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της γκαλερί, τo 1979, σε μια εποχή που η avant-garde έκφραση στην τέχνη ήταν αποδεκτή από έναν μικρό αριθμό ανθρώπων, η Μαρία Δημητριάδη ίδρυσε την Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, όπου ξεκίνησε να παρουσιάζει περιβάλλοντα, δρώμενα, βίντεο, φωτογραφίες καθώς και εκθέσεις ζωγραφικής και γλυπτικής.

Η πολιτική της Μέδουσας βασίστηκε στην «ανακάλυψη» και την συστηματική προβολή – προώθηση νέων ελλήνων καλλιτεχνών οι οποίοι και καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου εκθεσιακού της προγράμματος. Στη Μέδουσα έχουν παρουσιαστεί δημιουργίες καλλιτεχνών διεθνούς φήμης, όπως των Takis, Μάριου Πράσινου, Αλέξη Ακριθάκη, Harold Stevenson, Robert Matta, και Κώστα Κουλεντιανού, σε εκθέσεις που προτείνουν νέες προσεγγίσεις για το καλλιτεχνικό τους έργο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με στόχο να ενθαρρύνει την πειραματική διάσταση της σύγχρονης τέχνης, η Μαρία Δημητριάδη ξεκίνησε κι έναν δεύτερο χώρο, δίπλα στην ήδη υπάρχουσα Μέδουσα, στην οδό Ξενοκράτους 21, – τη Μέδουσα+1-, από το 1992 -1996, για εναλλακτικές δράσεις, όπου οι συνεργάτες της Μέδουσας δημιούργησαν επί τόπου περιβάλλοντα, έργα χώρου και εγκαταστάσεις. Έτσι, η Μέδουσα+1 λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος μεταξύ διαφορετικών πεδίων έρευνας, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην σύγχρονη Ελληνική καλλιτεχνική σκηνή

Η Μαρία Δημητριάδη το τελευταίο χρονικό διάστημα στονοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Υγεία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης